Czy klienci e-aptek zaakceptują zmiany związane z wymogami RODO w 2018 roku?
W 2018 roku wejdzie nowa regulacja o danych osobowych. Wszystkie e-apteki przetwarzające dane osobowe będą musiały wprowadzić zmiany w regulaminie korzystania i uzyskać dla nich akceptację użytkowników.
Z badań IRCenter wynika jednak, że tylko 46% użytkowników e-aptek świadomie czyta regulaminy tych serwisów, a spośród nich aż 23% deklaruje, że zmiany może odrzucić…
Czytaj więcej na: https://interaktywnie.com
Prowadzisz własną firmę w mieszkaniu? Możesz mieć problemy
Pojawiają się informacje, że nieprawidłowym jest zaliczanie do kosztów firmy wydatków na media opłacane w lokalu prywatnym wykorzystywanym w prowadzonej działalności. Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że ‘firma w teczce” zawsze będzie rodziła problemy, szczególnie, gdy zarejestrowana jest w ich prywatnym mieszkaniu lub domu.
W zakresie rozliczania kosztów podatkowych zasadą jest, że to podatnik musi udowodnić, że wydatek poniósł dla celów uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów. Skoro tak, to podatnik powinien tak ukształtować warunki korzystania z lokalu, by można udowodnić, że są one związane z celem prowadzonej działalności…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl
Najczęstsze przyczyny upadku start-upów
Ponad 25 % polskich start-upów nie przeżywa pierwszego roku działalności, a 40 % upada przed upływem dwóch lat. Pojawia się zatem pytanie co jest przyczyną tak wielu niepowodzeń? Amerykański portal Forbes zapytał właścicieli start-upów, które poniosły porażkę o przyczynę niepowodzenia. Oto 18 najczęstszych powodów upadku projektów na wczesnym etapie rozwoju.
Najczęstszą przyczyną porażek start-upów jest brak zainteresowania ze strony klientów. Zbyt mały popyt na produkt lub usługę wskazało aż 42 proc. ankietowanych start-upów. Na drugim miejscu przyczyn upadku projektów znalazły się nieprzemyślane wydatki. Ten czynnik wymieniony został przez 29 proc. twórców start-upów. Kolejną pozycję w zestawieniu zajęła zła współpraca zespołu, którą wskazało 23 proc. badanych…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl
Rozwiązałeś umowę z telekomem?
Jeśli po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym, na koncie byłego klienta pozostanie jakaś nadwyżka, to nie może on liczyć na to, że firma automatycznie ją zwróci.
UOKiK sprawdził, że na kontach abonenckich klientów Polkomtela (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile oraz Orange – znajduje się sporo niezwróconych środków (nie podaje jednak konkretnych kwot), będących konsekwencją rozwiązania umowy i np. wcześniejszej nadpłaty, zwrotu kaucji albo rozpatrzonej reklamacji. Telekomy nie podejmują żadnego działania, nie tylko co do zwrotu na znane im przecież konto bankowe klienta, ale nawet, by poinformować go o należnych mu pieniądzach…
Czytaj więcej na: http://www.chip.pl
Rewolucja po polsku: hejtem i fake newsami na Facebooku zajmą się sądy 24-godzinne
Hejt i fake newsy to spory problem mediów społecznościowych, zdają sobie z tego sprawę decydenci Twittera, Facebooka czy YouTube’a. Aby z nimi walczyć poszerzają grono pracowników, włączają do działania namiastkę sztucznej inteligencji, przeznaczają na ten cel coraz większe pieniądze. Czy to przyniesie pożądany skutek? Zobaczymy. Możliwe jednak, że w Polsce będziemy obserwować inny rozwój wypadków: te kwestie zostaną przerzucone na użytkowników i sądy. Łatwo wyobrazić sobie paraliż takiego sytemu.
Sądy 24-godzinne zajmujące się hejtem i nieprawdziwymi informacjami? W rozmowie z Gazetą Wyborczą o takim rozwiązaniu mówiła minister Anna Streżyńska…
Czytaj więcej na: http://antyweb.pl
24-godzinne sądy dla użytkowników Facebooka
Minister cyfryzacji Anna Streżyńska uważa, że najwyższy czas zabrać się za Facebooka. Jedną z propozycji są 24-godzinne sądy.
Facebook jest jak drugi dom, także dla milionów Polaków. Dlatego też minister cyfryzacji Anna Streżyńska zamierza zadbać o jego użytkowników w naszym kraju. Najważniejszy pomysł to wprowadzenie 24-godzinnych sądów.
Na Facebooku wciąż publikowane są nowe treści. Nie jest tajemnicą, że część to hejt lub fake newsy. Minister Streżyńska uważa, że użytkownicy powinni mieć prawo reagować na pojawianie się takich materiałów lub wpisów i uzyskiwać pomoc tak szybko, jak to tylko możliwe…
Czytaj więcej na: http://www.benchmark.pl
Samozatrudnieni są bardziej świadomi niż pracownicy na etacie
Rezerwa na pokrycie ewentualnych kosztów leczenia, niepozostawanie ciężaru finansowego dla najbliższych w razie niemożności wykonywania pracy czy zabezpieczenie na emeryturę – to powody, dla których Polacy wykupują dodatkowe ubezpieczenia. Ich podejście jest jednak zróżnicowane w zależności od formy zatrudnienia. Większą zapobiegliwością niż zatrudnieni na etacie cechują się przedsiębiorcy.
– Forma zatrudnienia rzeczywiście determinuje sposób patrzenia na cele finansowe. Widać to w hierarchii celów wymienianych przez osoby zatrudniane na etacie i osoby samozatrudnione. Dla przykładu, blisko 52 proc. osób, które są samozatrudnione, wskazywało jako główny cel konieczność rozwinięcia swojego biznesu bądź założenie dodatkowej działalności. W grupie osób zatrudnionych na etacie ten cel wskazało tylko trzydzieści kilka procent – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Lipa, dyrektor Działu Personalnego w Pramerica Życie TUiR SA…
Samozatrudnieni są bardziej świadomi niż pracownicy na etacie
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl