LinkedIn wydało e-book z danymi statystycznymi dotyczącymi platformy
LinkedIn to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, która jest tak naprawdę starsza nawet i od Facebooka. Nazywany również „Facebookiem dla biznesu” stanowi on świetne narzędzie do szukania pracy, nawiązywania wartościowych znajomości czy też rozwoju własnej firmy.
Niedawno sam LinkedIn opublikował e-book zawierający ciekawe dane statystyczne odnośnie do samej platformy. Mają one zachęcić social media managerów do pełnego wykorzystywania potencjału popularnego serwisu społecznościowego…
Więcej dowiesz się u źródła >Zapowiada się „większa kontrola” nad Facebookiem. No, dobre sobie
Wyobraź sobie świat, w którym Facebook pozwala Ci od A do samiutkiego Z kontrolować to, co o Tobie wie, strony, do których logowałeś się za jego pomocą, edytować zainteresowania (które własnoręcznie wyłuskał na Twój temat Wielki Brat) i inne podobne. Wyobraziłeś sobie? Świetnie – to jest właśnie świat, w którym dla Facebooka miejsca nie ma.
Można łudzić się, że „clear history”, bardzo szumnie zapowiadana funkcja Facebooka będzie czymś w rodzaju katharsis dla tej platformy społecznościowej po nieudanym okresie pełnym afer związanych z prywatnością użytkowników. Jeśli mam być szczery – dziwię się, że one wypłynęły tak późno, już wcześniej było wiadomo, że potęga Facebooka zaczyna być co najmniej zastanawiająca…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook pozwalał docierać do osób zainteresowanych nazizmem
Facebook pozwala reklamodawcom targetować kampanie w oparciu o zainteresowanie nazistowskimi treściami, wbrew złożonym w 2017 roku obietnicom uporządkowania tej kwestii.
Russiagate i afera Cambridge Analytica sprawiły, że na ekosystem reklamowy Facebooka – który w samym tylko 2018 roku pozwolił zarobić gigantowi 55 mld dolarów – zwrócono baczniejszą uwagę. W 2017 roku dziennikarze serwisu Pro Publica stwierdzili, że firma sprzedaje reklamy targetowane na frazę np. „Hitler nie zrobił nic złego”; a potem, po strzelanie w synagodze w Pittsburghu w 2018, że pozwala także docierać do użytkowników zainteresowanych antysemicką retoryką, którą inspirował się zamachowiec…
Więcej dowiesz się u źródła >Z Facebooka korzysta prawie połowa mobilnych internautów w Polsce
Facebook, mimo wszystkich kryzysów, z jakimi mierzy się od dwóch lat, w mobilnej Polsce nie ma żadnej konkurencji, tym bardziej, że – według danych pochodzących Selectivv – kolejnym najchętniej wybieranym medium społecznościowym jest Instagram.
Afera z Cambridge Analytica, które wybuchła ponad rok temu, sprawiła, że Facebook ze swoim modelem biznesowym opartym na danych, znalazł się cenzurowanym zarówno mediów, jak i polityków. Taka ekspozycja szybko pokazała, że Cambridge Analytica to tylko jeden z wielu problemów Facebooka, a inne – m.in. oskarżenie o sprzyjanie szerzeniu nienawiści w Birmie – wcale nie wydają się mniej znaczące…
Więcej dowiesz się u źródła >Twitter pozwoli ukrywać odpowiedzi
Twitter testuje możliwość ukrywania odpowiedzi na tweety. W menu ma pojawić się przycisk „Ukryj tweet”. Jego użycie spowoduje, że wiadomość będzie można zablokować. Dzięki kliknięciu w przycisk, twee będzie niewidoczny zarówno dla odbiorcy, jak i dla wszystkich osób przeglądających wątek…
Więcej dowiesz się u źródła >Polacy chcą pójść w ślady Facebooka. „Codziennie mamy 100 nowych użytkowników”
Polski start-up postanowił pójść drogą amerykańskiego giganta chce odmienić media społecznościowe. Powstała aplikacja Findbuddy, której celem jest łączenie osób o podobnych zainteresowaniach. – Codziennie przybywa ponad stu nowych użytkowników – mówi Rafał Wróblewski, współzałożyciel Findbuddy.
Rynek mediów społecznościowych od kilkunastu lat zarezerwowany był tylko dla największych graczy. Jednak polski start-up zamierza to zmienić i pomimo początkowej fazy już odnosi pierwsze sukcesy. Założył go Rafał Wróblewski wraz z Michałem Grzybowskim. – Aplikacja Findbuddy ma za zadanie znaleźć i połączyć osoby, które wyrażają taką samą potrzebę np. jogging, wyjście do kina, gra w golfa, gra w tenisa, wyjście na koncert, gra w piłkę nożną, wspinaczka ściankowa itp…
Więcej dowiesz się u źródła >Instagram dla biznesu. Nowy sposób prezentacji profilu firmy w aplikacji
Sieć społecznościowa Instagram zmienia się w szalenie szybkim tempie. W Internecie pojawiła się informacja o kolejnej nowości, która już wkrótce może być dostępna dla wszystkich administratorów profili biznesowych. Instagram wprowadza nowy sposób prezentacji lokalnych firm, publikując w swojej aplikacji ich strony firmowe.
Jak wygląda nowa funkcjonalność?
Raj Nijjer powiadomił o tej funkcji na swoim Twitterze i dla potwierdzenia udostępnił kilka zdjęć…
Więcej dowiesz się u źródła >Tryb ciemny w Messengerze włączysz za pomocą emotikonu
Długo wyczekiwana funkcja w Facebook Messengerze już jest. Tryb ciemny został udostępniony użytkownikom aplikacji, jednak zanim pojawi się w ustawieniach, trzeba wysłać dowolnemu znajomemu emotikon księżyca.
Dark mode, zwany też trybem ciemnym albo nocnym, to w ostatnim czasie bardzo modna funkcja. Popularne są np. ciemna wersja YouTube’a, albo aplikacji Feedly. Również ostatnia wersja Androida, czyli Pie może działać w tym trybie. Ma wiele zalet – mniej męczy oczy, oszczędza energię, a dla niektórych jest bardziej czytelny…
Więcej dowiesz się u źródła >