Z ostatniej chwili
Strony HTTP odstraszają użytkowników! Do czego służy plik robots.txt Testy AB, co to jest Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika

Strony HTTP odstraszają użytkowników! Do czego służy plik robots.txt? Testy A/B, co to jest? Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Badanie pokazuje, że strony HTTP odstraszają użytkowników

Badanie przeprowadzone przez agencję John Cabot wykazało, że powiadomienie typu „połączenie nie jest bezpieczne” bardzo negatywnie wpływa na odbiorców. Nie chodzi nawet o pomniejsze obawy, lecz poważny brak zaufania do danej firmy oraz jej ogólnego postrzegania.

Bezpieczeństwo stron a Google

Od roku 2014 HTTPS stało się sygnałem rankingowym dla Google. Od lipca roku 2018 strony bez bezpiecznego połączenia są odpowiednio oznaczone. Jak wpływa to na SEO, sprzedaż oraz wizerunek marki? Można przecież zauważyć, że niekiedy nawet i większe firmy z rozbudowanymi stronami internetowymi nie mają jeszcze rozpoznawalnej kłódki…

Więcej dowiesz się u źródła >

Po co mi plik robots.txt?

Gdy roboty Google lub innej wyszukiwarki wchodzą pierwszy raz, w sesji, na witrynę to właśnie plik robots.txt jest pobierany i przetwarzany przed pobraniem jakiejkolwiek innego adresu. Czasami nie zdajemy sobie sprawy ile razy dziennie taki plik jest wywoływany. Trzeba dodać, że najczęściej nawet nie zdajemy sobie sprawy, że taki plik istnieje.

Po co więc ten plik jest i dlaczego Google zwraca na niego uwagę ?

Jest to plik, w którym dodajemy informacje gdzie mogą a gdzie nie mogą wchodzić boty przeglądarek internetowych…

Więcej dowiesz się u źródła >

Testy A/B – co i jak testować?

Doświadczeni marketerzy wiedzą, że nie można pozwolić sobie na jakąkolwiek wysyłkę bez uprzedniego testu wiadomości. E-mail może przecież zawierać błędy lub po prostu nie być dopasowany do profilu odbiorcy. Warto więc pokusić się o przeprowadzenie wcześniejszych testów A/B.

Testy te nie wymagają od nas ogromnych nakładów pracy, a mogą mieć ogromny wpływ na wyniki naszej kampanii.

Małe błędy, duże straty?

Istotą każdej kampanii e-mail marketingowej jest przekierowanie odbiorcy z wiadomości do wybranego przez nas miejsca. Może to być konkretna strona w e-sklepie, nowy wpis na blogu, czy też specjalnie przygotowany w tym celu landing page. Wysyłając newsletter, powinniśmy więc przeprowadzić szereg testów, które pozwolą nam zweryfikować, czy faktycznie każdy link/grafika przenoszą nas tam, gdzie powinny…

Więcej dowiesz się u źródła >


Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika – poradnik wyszukiwania zdjęciem

Wyszukiwarka grafiki od Google to narzędzie bardzo często wykorzystywane. Poza standardową funkcjonalnością, która pozwala na wyszukanie obrazu za pomocą słów kluczowych, mamy także możliwość skorzystania z dodatkowej opcji – wyszukiwania zdjęciem.

Wyszukiwanie grafiką – po co to robimy?

Powodów, dla których wyszukujemy obrazem, może być wiele.  Omawiana funkcjonalność Google Grafika może być przydatna chociażby, gdy chcemy znaleźć obraz w innym rozmiarze lub kadrze. Niezależnie czy naszą intencją jest wyszukanie grafiki większej, mniejszej czy ujęcia pod innym kątem – jest to możliwe. Dla autorów zdjęć, narzędzie jest pomocne w wykrywaniu nieautoryzowanego użycia wbrew prawu autorskiemu. Widzimy bowiem strony, gdzie grafika została opublikowana…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak dobrze żyć z Googlebotem?

Przygotowanie strony pod wymagania robota wyszukiwarki to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu. Każda wyszukiwarka posiada własnego robota – inaczej mówiąc, automatyczny program, który zajmuje się przeszukiwaniem stron obecnie istniejących w sieci, w przypadku najpopularniejszej przeglądarki, jaką jest Google, mówimy o Googlebocie – i tu pojawia się pytanie: co on lubi? I co zrobić, by żyć z nim w zgodzie?

Jestem Googlebot

Kim, a raczej czym jest w zasadzie Googlebot? Najłatwiej powiedzieć, że to program, którego zadaniem jest wykonywanie zautomatyzowanych zadań na dużą skalę. To złożony algorytm, którego głównym celem jest wyszukiwanie stron w internecie, zbieranie informacji o nich i katalogowanie ich. Gdy Googlebot dostanie się już na stronę, przegląda jej zawartość (w trakcie jednych odwiedzin nie zawsze jest w stanie przejrzeć zawartość całej strony) wyszukuje słowa kluczowe i na ich podstawie kataloguje stronę zgodnie z wytyczonymi odgórnie kryteriami. Warto tu jednak zaznaczyć, że sami eksperci z Googla przyznają, że Googlebot nie jest już technologią najnowszą i czeka go aktualizacja, obecnie jednak dość często ma on problem z odczytywaniem kodu opartego na JavaScript…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak zatrzymać potencjalnego klienta na swojej stronie internetowej?

Wiele firm, które dopiero zaczynają istnieć w sieci zastanawia się nad tym, co zrobić, aby klient na długo został na stronie internetowej. Jak się okazuje, rozumowanie to jest słuszne. Jak zatrzymać klientów na naszej stronie? Zachęcamy do lektury naszego artykułu.

Ostatecznym celem każdej firmy jest bez wątpienia zdobycie lojalnego klienta. Nie ma w tym przypadku znaczenia, czy jest to firma prowadząca działalność w sieci, czy też chodzi o lokalny salon fryzjerski. Zadowolenie klienta oznacza, że udało się stworzyć dobry biznes, który przynosi oczekiwany zysk. Dzisiaj pokażemy, co robić, aby utrzymać klienta na stronie, zdobyć jego zaufanie i wzbudzić w nim lojalność. Trzeba pamiętać, że przyciągnięcie nowego klienta może generować nawet pięciokrotnie większe koszty niż zatrzymanie już istniejącego klienta. Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa dbała o klientów, a jednocześnie nakłoniła ich do kolejnego kontaktu/zakupu…

Więcej dowiesz się u źródła >


Wydatki na reklamę online wzrosły o prawie 400 mln zł [IAB Polska/PwC AdEx]

Po pierwszych trzech kwartałach 2018 roku inwestycje w reklamę online wzrosły o prawie 400 mln zł, dzięki czemu ich całkowita wartość przekroczyła 3 mld zł. Przełożyło się to na dynamikę rok do roku na poziomie 14%.

Po trzech kwartałach 2018 roku utrzymało się dwucyfrowe tempo rozwojowe obserwowane we wcześniejszych miesiącach. Tym samym potwierdza się dobry prognostyk, zgodnie z którym koniec roku mógł zakończyć się rekordową wartością osiągającą 4,5 mld zł. Coraz bliższy jest także punkt zwrotny w obrazie rynku reklamowego w Polsce, kiedy to łączne wydatki na wszystkie formaty reklamy cyfrowej przekroczą wydatki na telewizję, stając się największym medium…

Więcej dowiesz się u źródła >

20 zadań, które wykonuje pozycjoner stron internetowych

Praca pozycjonera stron internetowych jest wielowątkowa. Część zadań związanych jest z dogłębną analityką, inne dotyczą technicznych aspektów, kolejne zaś wymagają kreatywnego myślenia oraz szukania skutecznych sposobów na rozwój stron internetowych. W dzisiejszym artykule opisuję 20 zadań, które z reguły wykonuje każdy dobry pozycjoner stron www…

Więcej dowiesz się u źródła >

JAK NOWE ZMIANY DOTYCZĄCE WYKLUCZENIA RUCHU MOBILE WPŁYNĄ NA KAMPANIE DISPLAY?

Od wielu lat wieszczy się nadejście „roku mobile”. I fakt, coraz więcej użytkowników Internetu korzysta ze smartfonów, ale czy ten ruch przekłada się na sprzedaż z reklam Google Ads? Z doświadczenia wiem, że nie zawsze, a na pewno nie z sieci reklamowej (display). Niestety nowe zmiany Google zdają się nie uwzględniać tego faktu.

Kiedy ktoś pyta mnie, czy ruch mobile jest skuteczny pod kątem sprzedaży, odpowiadam, że zależy. To magiczne słowo rozpoczyna niemal każde zdanie na temat marketingu online. Musimy zdać sobie sprawę, że każdy biznes jest inny, zachowanie potencjalnych klientów bywa bardzo zróżnicowane, a do tego dochodzi kwestia samej platformy e-commerce, asortymentu, polityki cenowej i szeregu innych czynników, które sprawiają, że trudno jednoznacznie stwierdzić, czy w danym przypadku ruch mobile okaże się skuteczny…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA