Polski e-konsument kontra świat. Wskazówki dla e-commerce [BADANIA]
Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami. Jaki jest polski e-konsument w przededniu tego handlowego szaleństwa? Czego poszukuje i na co zwraca uwagę w relacji ze sklepami? O tym mówi globalny raport SAP Hybris, porównując nas też do innych części świata.
Listopad to wyjątkowo gorący okres dla sklepów e-commerce. Tak naprawdę to początek wzmożonego okresu zakupowego, który trwa do okresu bożonarodzeniowego. Coraz częściej w kalendarzach e-commerce polskich marketerów pojawiają się daty związane z takimi okazjami jak Black Friday czy Cyber Monday, a także Dzień Darmowej Dostawy (w tym roku przypada na 5 grudnia). Dni zakupowe stają się coraz bardziej popularne, więc warto je wziąć pod uwagę w planowaniu działań sklepu online…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
5 kroków do poprawy użyteczności sklepu internetowego
Przychodzi taki moment kiedy zaczynamy zastanawiać się co możemy zrobić aby poprawić użyteczność sklepu a tym samym zwiększyć generowane przez niego zyski. Sama ergonomia użytkowania sklepu internetowego wpływa na doznania odwiedzających go internautów, co z kolei wiąże się z emocjami jakie zostają powiązane z daną marką na długi czas po wizycie w wirtualnym sklepie. Nawet jeden krytyczny problem potrafi skutecznie utrudnić realizację celu lub sprawić, że użytkownik nie powróci ponownie na stronę. Zarówno jedna jak i druga sytuacja to realna strata dla firmy.
Jakie kroki podjąć aby wyeliminować taką sytuację? Co zrobić aby skutecznie usunąć problemy stojące na drodze zwiększenia sprzedaży i współczynnika konwersji w naszym sklepie? Przedstawiamy 5 kroków, dzięki którym będziesz w stanie sam zidentyfikować problem i nadać mu ważność, znaleźć rozwiązanie, sprawdzić je na swoich użytkownikach a następnie wybrać najoptymalniejszą możliwość…
Czytaj więcej na: https://www.ideoforce.pl
O tym, jak wymarzona kolejka trafia pod choinkę. Czyli 5 tipów dla e-commerce i skutecznych kampanii na Facebooku w okresie przedświątecznym
Święta Bożego Narodzenia już dawno przestały być jedynie czasem dla rodziny i sielankowym obrazkiem z choinką i lampkami w tle. Na całym globie właśnie pod tą choinką znajdują się długo poszukiwane i wyczekiwane prezenty.
To właśnie ten zwyczaj sprawia, że jednych opanowuje gorączka zakupów, a innych… gorączka sprzedaży.
Rozwój ery digital dał przedsiębiorcom ważny kanał dystrybucji, komunikacji i obsługi klienta. Zakupy w Internecie są już czymś oczywistym, a cała branża e-commerce to rozwinięty obszar sprzedaży i marketingu. Jak przygotować się na przedświąteczną gorączkę w internecie?
Marketing, świetne kreacje, kampanie na online w tym na Facebooku oraz Google – to wszystko jest ważne i składa się na sukces sprzedażowy tego okresu. W erze digital i wdrażania coraz to nowszych technologii często zapomina się o podstawach funkcjonowania takiego biznesu. Warto o nich na początku przypomnieć, bo są one nie mniej ważne od zaawansowanych systemów pozwalających precyzyjnie docierać do konsumentów…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Polacy planują zwiększyć swoje wydatki na przedświąteczne zakupy.
Już niebawem Święta Bożego Narodzenia, a to oznacza planowanie wydatków na świąteczne zakupy. Kupowanie prezentów, nakrycie świątecznego stołu, przygotowanie tradycyjnych dań polskich, udekorowanie domu, przystrojenie choinki, spotkania ze znajomymi – na to wszystko wydajemy zdecydowanie za dużo. Jak kupować z głową i nie dać się nabrać na wyprzedażach, dowiesz się tutaj.
Według badania „Zakupy świąteczne 2017”, przeprowadzonego już po raz dwudziesty przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku polska rodzina planuje wydać na świąteczne zakupy średnio ok. 882zł. Badanie nastrojów konsumenckich w ramach zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia pokazuje, że Polacy planują wydać średnio o 2% więcej niż wydali w roku 2016…
Czytaj więcej na: https://blog.clearsense.pl
Zakaz handlu w niedziele – szansa dla sklepów internetowych?
Ustawa o zakazie handlu w niedziele została przyjęta przez Sejm w ostatni piątek (w dodatku – Czarny Piątek). Już od 1 marca 2018 roku Polacy będą mogli kupować w ostatni dzień tygodnia tylko dwa razy w miesiącu, w kolejnym roku – raz, a od 2020 roku – zakaz handlu w niedziele będzie całkowity. Pomijając polityczne aspekty tej decyzji warto zastanowić się, jak zakaz handlu w niedziele wpłynie na sklepy internetowe.
Sklepy zamknięte w niedziele – a co z ecommerce?
Jeszcze kilka miesięcy temu nie było jasne, czy ustawa o zakazie handlu w niedziele obejmie również sklepy internetowe. Poprzednie projekty zakładały, że eSklepy będą mogły przyjmować zamówienia w ostatni dzień tygodnia, jednak z ich wysyłką powinny wstrzymać się do poniedziałku…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl