Z ostatniej chwili

Promocja w sklepie internetowym, pozyskaj nowych klientów. UX zasady przyjaznego sklepu internetowego

Promocje w sklepie internetowym – 5 ciekawych przykładów

Głównym celem biznesu e-commerce jest sprzedaż internetowa i zdobywanie nowych klientów. Zobacz, jak promocje w sklepie internetowym mogą Ci w tym pomóc.

W życiu każdego wirtualnego sprzedawcy nadchodzi czas, gdy musi zaoferować on klientom promocje w sklepie internetowym. Jest to trudna decyzja, ponieważ często nie wiemy, czy oferować zniżki, kiedy udostępnić rabaty oraz ile tak naprawdę powinniśmy zejść z ceny.

Promocje w sklepie internetowym są potężną bronią w walce o jak największą konwersję, jednakże wykorzystane przypadkowo lub nierozważnie mogą tylko zaszkodzić, a w najgorszym razie pogrzebać cały Twój interes z powodu nieopłacalności.

W tym wpisie omówimy pokrótce, jakie są wady oraz zalety rabatów, zniżek oraz ofert specjalnych. Spojrzymy również na niektóre z najbardziej popularnych sposobów na promocje w sklepie internetowym, które będziesz mógł wykorzystać na własny użytek.

Promocje w sklepie internetowym – wady i zalety

Zanim przedstawimy kilka sposobów na przyciągnięcie klientów do wirtualnego sklepu przez różne oferty, rabaty, czy zniżki, spójrzmy na niektóre z zalet oraz wad promocji w sklepie internetowym.

Plusy

  • Łatwe i szybkie wdrożenie, szczególnie w popularnych systematach tj. WooCommerce, PrestaShop czy Magento.
  • Większa liczba klientów.
  • Większa konwersja.
  • Zdobywanie lojalności klientów.
  • Zaangażowanie – często klienci sami między sobą wymieniają się informacjami o jakichś promocjach.

Minusy

  • Możliwość pogrzebania swojej marki w internecie.
  • Mniejszy procent konwersji poza okresami promocji ze względu na to, że klienci czekają i odwlekają zakupy do momentu uzyskania rabatu czy zniżki.
  • Mniejsza marża.
  • Możliwość przyciągania nielojalnych klientów, którzy odznaczają się tym, że kupują w internecie tylko i wyłącznie wtedy, gdy jest jakaś promocja.

Popularne promocje w sklepie internetowym, które napędzają sprzedaż

1. Minimalny koszt zakupów, aby otrzymać bonifikatę.

Jest to chyba najpopularniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży.

Promocja oparta jest o całkowitą wartość koszyka, dla której klient otrzyma procentowy rabat lub darmową przesyłkę.

Ta strategia polega przede wszystkim na tym, żeby oszacować średnią wartość zamówień w ciągu ostatnich kilku miesięcy i zaoferować jakiś bonus po przekroczeniu tejże kwoty…

Czytaj więcej na: http://mobiletry.com

10 zasad UX przyjaznego sklepu internetowego

Efekt pierwszego wrażenia dotyczy nie tylko psychologii społecznej. Możemy o nim mówić także w marketingu internetowym. Pierwsze wrażenie robi się dobre albo złe. O ile w kontaktach międzyludzkich możesz je podbudować na kolejnym spotkaniu, o tyle w marketingu efekt pierwszego wrażenia może okazać się Twoim być albo nie być.

Szukając w Internecie telefonu klikasz w stronę, która wysuwa się na pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Wchodzisz i…. albo zostajesz na stronie, bo od razu widzisz to, czego szukałeś, wybierasz kolor i zamawiasz, albo wychodzisz, bo spędziłeś na stronie 5 sekund i nie wiesz, co robić dalej.

W taki sam sposób działają Twoi klienci. Aby zatrzymać ich na swojej stronie i doprowadzić proces zakupowy do końca musisz zadbać o kilka istotnych kwestii.

  1. Zadbaj o estetykę i przejrzystość strony

Nie pozwól, aby nieczytelna, mało przejrzysta strona zniechęciła klienta do zakupów. Wyeksponuj produkty na ładnych, estetycznych zdęciach, dodaj do strony zakładki i kategorie, które pomogą klientowi odnaleźć to, czego szuka. Trzymaj się jednego wariantu kolorystycznego. Ułatwisz poruszanie się po sklepie, jeśli treści będą poparte ikonkami.

  1. Strona responsywna to podstawa

Twoja strona musi być przyjazna użytkownikom – zarówno tym korzystającym z komputerów jak i tym, którzy działają na tabletach lub telefonach. Klient, który rozpoczął proces zakupowy w domu, być może zechce dokończyć go w drodze do pracy korzystając z telefonu. W Twoim interesie jest, aby przejście ze strony desktopowej do strony mobilnej nie sprawiło mu problemu i nie zniechęciło do zakupów. Zadbaj, aby Twoja strona była responsywna.

  1. Dodaj wyszukiwarkę i filtrowanie produktów.

Szybkie odnalezienie produktu to dla użytkownika jedna z wartości kluczowych. Dodanie na stronie wyszukiwarki i nawigacji filtrującej ułatwi sprawę.  W przypadku branży e-commerce najlepszym wyborem jest umieszczenie wyszukiwarki na górze strony, na pasku menu. Dodatkowym atutem takiej wyszukiwarki jest wprowadzenie podpowiedzi, dzięki której klient od razu zostaje nakierowany na produkt, którego szuka…

Czytaj więcej na: http://blog.wiwi.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polska na szarym końcu europejskiego rankingu cyberbezpieczeństwa 77% internautów …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA