Rozszerzona rzeczywistość rozwiązaniem dla e-sklepów nie tylko na czas pandemii
Rozszerzona rzeczywistość pozwala sklepom internetowym zwiększyć sprzedaż i zminimalizować wskaźnik zwrotów od 34 do nawet 42 proc. w zależności od branży. Klienci znacznie szybciej podejmują też decyzję o zakupie, bo mogą dany produkt najpierw „przymierzyć”. Na polskim rynku takie rozwiązania dopiero raczkują, a prym pod względem wykorzystania technologii AR w handlu wiodą Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Rozszerzoną rzeczywistość szybko przyswaja jednak coraz szersze grono klientów, którzy wręcz oczekują jej od sklepów. Są to zwłaszcza młodzi ludzie, którzy już znają AR z gier czy Snapchata.
Rozszerzona rzeczywistość to dość nowe i innowacyjne rozwiązanie na rynku e-commerce. Dzięki niej jesteśmy w stanie przenieść dany produkt do środowiska klienta i pozwolić mu go wypróbować w swoim domu czy biurze, sprawdzić, czy tam pasuje – mówi agencji Newseria Biznes Bartosz Kotlarski, prezes Arlity…
Więcej dowiesz się u źródła >>Polityka zwrotów w sklepie internetowym – jak ją stworzyć, unikając kosztownych błędów?
Uruchamiając sprzedaż w internecie, musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii formalnych, by działać zgodnie z obowiązującym prawem. Bez względu na to, czy zdecydujemy się na autorski CMS, czy jedną z wielu popularnych platform sprzedażowych, jednym z najważniejszych elementów sklepu online będzie regulamin.
Obejmuje on m.in. politykę dotyczącą zwrotu towarów, która nakłada określone obowiązki zarówno na przedsiębiorcę, jak i konsumenta. Podpowiadamy, jakie zapisy powinny się w niej znaleźć i gdzie można uzyskać wsparcie podczas tworzenia regulaminu sklepu…
Więcej dowiesz się u źródła >>Najczęściej popełniane błędy, które zabijają konwersje z social media w e-commerce
Zaczynasz reklamować się na Facebooku i nie masz efektów? A może czujesz, że z Twojej strony ucieka wielu klientów i porzuca koszyki? Sprawdź najczęściej popełniane błędy, które zabijają konwersje z social media w e-commerce.
1. Źle prowadzony profil
Zacznijmy od kwestii, które pośrednio wpływają na sprzedaż, ale jak głębiej się zastanowić, to mogą mieć wpływ na wielu klientów. Wyobraź sobie, że chcesz kupić kurtkę na wiosnę i Facebook zaczyna Ci podpowiadać profile firm, które handlują kurtkami. Znalazłeś identyczną kurtkę, w identycznej cenie, ale profile wyglądają tak…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak wdrożyć ulepszone śledzenie e-commerce w 3 krokach?
Według danych Bisnode Polska, na koniec grudnia 2018 r. w naszym kraju było zarejestrowanych blisko 31 000 sklepów internetowych. To więcej niż 1 sklep na 1500 mieszkańców! Jak znaleźć swoje miejsce w tym gąszczu i skutecznie pozyskiwać klientów? Z pomocą z pewnością mogą przyjść dane, na przykład z Google Analytics. Jednak funkcje śledzenia e-commerce mogą przydać się także w innego rodzaju biznesach.
Czym jest ulepszone śledzenie e-commerce?
Choć ulepszone śledzenie e-commerce (ang. enhanced e-commerce) zadebiutowało już w maju 2014 r., sporo sklepów internetowych nadal nie zdecydowało się z niego skorzystać, pozostając przy klasycznej metodzie śledzenia sprzedaży. Być może blokerem pozostaje dla nich konieczność zmian w kodzie, co zwykle nie jest spacerkiem po majowej łące (chyba że takim z koszmaru alergika ), jednak – wierzcie mi – naprawdę opłaca się przez to przebrnąć. Dlaczego?…
Więcej dowiesz się u źródła >>30 PYTAŃ O PIENIĄDZE, JAKIE MUSISZ SOBIE ZADAĆ, GDY SPRZEDAJESZ ONLINE (PRODUKTY LUB USŁUGI)
Moja filozofia jeśli chodzi o prowadzenie biznesu jest taka: trzeba twardo stąpać po ziemi, a nie chodzić z głową w chmurach. Własna firma to przede wszystkim mnóstwo analiz, liczenia, kalkulowania co się opłaca, a co nie. Gdzie zainwestować pieniądze, z której formy reklamy jest lepszy zwrot itd.
Zebrałam w jednym miejscu listę kluczowych pytań, jakie trzeba sobie zadać, gdy prowadzi się firmę online. Niekoniecznie są to pytania na początek – na niektóre wręcz nie da się odpowiedzieć na starcie. Mogę się jednak założyć, że w większości firm prędzej czy później te pytania będą miały duże znaczenie…
Więcej dowiesz się u źródła >>Koronawirus a zakupy internetowe. Co się zmieniło?
Jak zmieniają się nasze zachowania i nawyki zakupowe w obliczu pandemii koronawirusa?
Wczoraj premierę miał raport wpływie e-Izby: „e-Commerce w czasie kryzysu 2020”. Badanie i raport dotyczący wpływ epidemii koronawirusa na e-handel wykonała agencja badawcza Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Jakie są jego wnioski?…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak za pomocą e-mail marketingu zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków?
Właściciele sklepów internetowych nie powinni ignorować porzuconych koszyków. Czas i pieniądze zainwestowane w pozyskanie użytkownika są zbyt cenne, aby rezygnować z niemal sfinalizowanego zamówienia. Jak wynika z raportu BI Intelligence, aż 63% porzuconych koszyków da się odzyskać, wykorzystując odpowiednie narzędzia marketingowe.
Imponujące rezultaty daje w tej kwestii wysyłanie spersonalizowanych e-maili przypominających o przerwanych zakupach i nakłaniających do powrotu do serwisu w celu ich dokończenia…
Więcej dowiesz się u źródła >>Wykorzystaj szansę dla e-commerce dzięki marketing automation
Masz sklep on-line? To jest właśnie ten moment! Wykorzystaj go! Niezależnie od tego, czy Twoja sprzedaż spadła, czy masz klęskę urodzaju. Przedłużająca się do kilku tygodni kwarantanna narodowa wpłynie na zmianę nawyków zakupowych Polaków i wielu z nich już pozostanie przy zakupach on-line.
Z Raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w czasie kryzysu 2020” wynika, że klienci w czasie pandemii koronawirusa wybrali zakupy w internecie. Cały świat przeszedł praktycznie z dnia na dzień na przymusową digitalizację większości obszarów życia…
Więcej dowiesz się u źródła >>POZYCJONOWANIE SKLEPU
Pozycjonowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarki jest jednym z najlepszych sposobów na budowanie zasięgu oraz zwiększenie sprzedaży. Zastanawiacie się jakie działania mogą przynieść wam szybki efekt, a jakie wymagają czasu. Poniżej przygotowałem zestawienie najważniejszych czynności na jakie warto zwrócić uwagę przy planowaniu działań SEO w eCommerce.
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy
Zanim przejdziemy warto zwrócić uwagę na kilka ważnych powodów dla których pozycjonowanie sklepu internetowego nabiera szczególnego znaczenia. Poniżej wypisałem kilka, ważnych z mojego punktu widzenia powodów…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? – wskazówki dla początkujących
Chcesz przyciągnąć więcej klientów do swojego sklepu internetowego? Zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć sprzedaż? W Internecie konkurencja jest bardzo duża i z roku na rok wciąż jej przybywa. Jednocześnie przybywa też klientów, którzy polubili świat online.
Z raportu „E-commerce w Polsce 2019” przeprowadzonego przez Gemius wynika, że w minionym roku 62% internautów zdecydowało się na zakupy w sieci. Jeżeli jesteś właścicielem e-sklepu, powinieneś wykorzystać ten potencjał i zadbać o swoją widoczność w wyszukiwarkach. Pomoże Ci w tym pozycjonowanie, a z tego artykułu dowiesz się, co możesz zrobić na początek…
Więcej dowiesz się u źródła >>