Jak zwiększyć wiarygodność strony internetowej?
Wiarygodność strony internetowej to kwestia, o którą powinien zadbać każdy właściciel witryny w sieci, niezależnie od tego, czy jest to eSklep czy blog. Wiarygodność wpływa na kilka czynników. Przede wszystkim sprawia, że strona godna zaufania jest chętniej odwiedzana przez użytkowników lub potencjalnych klientów, a to przekłada się na częściej dokonywane przez nich zakupy i większe zyski.
Drugą rzeczą, na którą ma wpływ wiarygodność strony internetowej, to jej pozycja w wyszukiwarce Google. Witryna warta polecenia, bezpieczna i ciesząca się zaufaniem użytkowników ma większą szansę na znalezienie się wysoko w rezultatach wyszukiwania.
Biorąc pod uwagę te korzyści, warto poznać kilka czynników oraz elementów, które mogą zwiększyć wiarygodność strony internetowej.
Dane kontaktowe oraz ich aktualność
Głównym czynnikiem, który wpływa na wiarygodność strony są aktualne dane kontaktowe do firmy lub właściciela witryny. Klienci sklepu internetowego, który nie udostępnił informacji takich jak numer telefonu czy adres, bardzo często gotowi są zrezygnować z dokonania zakupu w takim miejscu. Jeśli eSklep nie umożliwia ze sobą kontaktu, to w jaki sposób można mu zaufać?…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
Współczynnik konwersji na blogu – 5 sposobów na jego zwiększenie
Prowadzisz bloga i zastanawiasz się, jak zoptymalizować współczynnik konwersji na blogu firmowym? Poznaj 5 prostych kroków i zyskaj nowych klientów.
Blog firmowy jest skutecznym sposobem na pozyskiwanie ruchu na stronę. Dzięki dużej liczbie opublikowanych wpisów rozrasta się ilość treści, którą wyszukiwarka Google indeksuje. Przekłada się to na liczbę potencjalnych słów kluczowych, na jakie można pojawić się w wynikach organicznych.
Samo prowadzenie bloga z czasem staje się doskonałym źródłem ruchu, często stanowiąc jego większość. Dlatego warto podrasować współczynnik konwersji na blogu, aby przekształcić odwiedzających czytelników w klientów.
Sama treść na blogu odgrywa tu znaczącą rolę, jednak warto usprawnić kilka kwestii, aby jeszcze bardziej zwiększyć szansę na pozyskanie nowego klienta. Sprawdźmy więc, jak zoptymalizować współczynnik konwersji na blogu firmowym. To tylko pięć dość prostych kroków do realizacji, dających w efekcie znaczący zastrzyk pod kątem optymalizacji.
Zaczynamy!
Jak zoptymalizować współczynnik konwersji na blogu firmowym?
1. Właściwa budowa bloga.
Zaczynamy od odpowiedniej budowy oraz przede wszystkim atrakcyjnego wyglądu bloga.
Warstwa prezentacji serwisu jest równie istotna, jak jego wartość merytoryczna. Mało zachęcający interfejs użytkownika nie zachęci odbiorców do przeglądania wpisów oraz nie utrzyma ich dłużej na stronie.
W kwestii wyglądu pamiętaj o jednej regule, która w obecnych czasach bardzo dobrze się sprawdza – mowa o prostocie. Minimalistyczny wygląd jest teraz trendem, który podbija serca użytkowników. Trzymaj się poniższych zasad, a z pewnością nie odstraszysz odbiorców wyglądem bloga:
- nie przesadzaj z ilością kolorów
- zadbaj o dużo przestrzeni pomiędzy elementami bloga
- unikaj zbędnych elementów, które rozpraszają odbiorcę
W kwestii struktury serwisu zadbaj o czytelność i klarowny układ elementów. Oto kilka ogólnych wskazówek w tej kwestii:
- Postaw na sprawdzony i stosowany przez wielu blogerów dwukolumnowy układ. Jedna kolumna wyświetla wpisy blogowe, druga z kolei stanowi tzw. sidebar, czyli pasek boczny z takimi elementami, jak np. kategorie wpisów, tagi, wyszukiwarka czy okienko zapisu do newslettera.
- Wyeksponuj kategorie wpisów, aby użytkownicy mogli z łatwością przeglądać te materiały, które najbardziej ich interesują. Dobre miejsca na kategorie to menu serwisu, sidebar lub w postaci kafelków / listy do wyboru tuż nad wylistowanymi wpisami. Te trzy standardowe miejsca są gwarancją dobrej organizacji układu bloga.
- Koniecznie umieść okienko zapisu do newslettera. Najpopularniejszy sposób to wspomniany przed chwilą trik z paskiem bocznym. Możesz jednak jeszcze przełamać wylistowane wpisy specjalną sekcją do zapisu, wyświetlając po kilku pierwszych postach rubrykę newslettera.
- Zadbać należy jeszcze o social media, umieszczając ikonki służące do udostępniania treści oraz o wyszukiwarkę, bez której trudno odnaleźć pasujące wpisy.
- Warto stosować jeszcze dodatkowe smaczki na blogu, które wyróżnią blog na tle konkurencji, gdzie mimo wszystko sama struktura bloga jest w dużej mierze schematyczna. Może to być np. informacja o ilości potrzebnego czasu na przeczytanie wpisu lub chociażby pasek postępu, który sami stosujemy na naszym blogu…
Czytaj więcej na: http://mobiletry.com
Co musisz wiedzieć o zduplikowanych treściach?
Każdy z nas – jako internauta – nieraz zirytował się przez wysyp identycznych wyników w wyszukiwarce. Aby ochronić użytkowników przed niepotrzebnymi nerwami, wyszukiwarki internetowe coraz skuteczniej starają się ukryć zduplikowane wyniki. Co wtedy robią? Odfiltrowują wszystkie kopie artykułu poza jednym – w ten sposób upewniają się, że internauci nie będą musieli przedzierać się przez gąszcz tych samych pozycji, nim znajdą coś co ich zainteresuje. W praktyce wykorzystywanie zduplikowanych treści sprawia, że drastycznie spada widoczność Twojej firmy w Internecie, a wszelkie podejmowane działania marketingowe idą na marne. Mając świadomość tych konsekwencji, powinieneś dowiedzieć się czegoś więcej o zduplikowanych treściach.
Podział
Treści zduplikowane dzieli się na trzy kategorie:
- dokładne duplikaty – o dokładnych duplikatach mówimy wtedy, gdy dwie pozycje są identyczne pod względem treści. Jedna z nich jest niewątpliwie kopią drugiej.
- prawie duplikaty – różnica między dwoma tekstami jest większa niż w poprzedniej grupie, jednakże wciąż jest niewielka. Mamy na myśli teksty, w których nieznacznie zmieniono składnię zdań, czy dodano kilka obrazów, jednak strukturalnie są to te same treści.
- duplikaty międzydomenowe – określenie to opisuje sytuacje, w której duplikaty dokładne i prawie duplikaty pojawiają się w wielu różnych domenach jednocześnie
O czym więc powinniśmy pamiętać jako zleceniodawcy i właściciele firm szukających copywriterów? O tym, że tekst pozostaje duplikatem nawet po wprowadzeniu przez copywritera niewielkich zmian. Taka praktyka, polegająca jedynie na subtelnych modyfikacjach oryginalnych treści, zaowocuje usunięciem naszej witryny z wyników wyświetlanych przez wyszukiwarkę. Miejmy to zawsze na uwadze…
Czytaj więcej na: http://www.seostation.pl