Co wziąć pod uwagę w budowaniu strategii sklepu internetowego? [Fragment książki + konkurs!
Poniżej przedstawiamy fragment książki pt. „E-commerce. Strategia- Zarządzanie- Finanse” autorstwa Justyny Skorupskiej. Publikacja jest świetnym kompendium wiedzy na temat e-handlu, obejmującym m.in. aspekty strategiczne i finansowe handlu w internecie.
Trzy poziomy podejmowania decyzji czy kryteria oceny celów przedsiębiorstwa to uniwersalne zasady zarządzania, ważne w każdym biznesie. W e-commerce wiele obszarów jest bardzo charakterystycznych, dlatego można wyodrębnić kilka punktów szczególnych dla handlu online.
Ciekawe podejście zaproponowała Chloe Thomas, autorka książki „eCommerce MasterPlan”*. Według tej publikacji założenie sklepu internetowego (czy innego biznesu online) wymaga przejścia trzech kroków głównych składających się na 9 punktów (szczegóły w tabeli)…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
11 błędów SEO przy budowie sklepu internetowego
Błędy popełniane przy budowie sklepu internetowego i zapominanie o wymaganiach Google odnośnie SEO mogą mieć duże konsekwencje dla sklepu internetowego. Konsekwencje, które mogą mieć przełożenie na finanse firmy. Dlatego, nawet jeśli decyzję o pozycjonowaniu zostawiasz na później, już przy budowaniu strony warto pamiętać o tym, co dla Google jest ważne.
Oto 11 błędów najczęściej popełnianych przez właścicieli sklepów, które są stosunkowo proste do wyeliminowania już na samym początku:
Błędy SEO przy budowie sklepu internetowego:
#1 Zły dobór i użycie słów kluczowych
Wybór słów kluczowych to pierwszy krok przy rozpoczęciu pozycjonowania. Skoro jest to tak ważne w tym momencie, to na pewno właściwy dobór i umieszczenie słów kluczowych już na samym etapie budowy strony internetowej pomoże podnieść wyniki wyszukiwania w Google…
Czytaj więcej na: http://delante.pl
Polski e-konsument 2017 wg Gemius
Polski e-commerce należy do najprężniej rozwijających się w Europie. Jednym z czynników wpływających na dynamikę rozwoju i zmian, jakie zachodzą w tym sektorze, jest zmieniający się profil konsumencki. Na pytanie, jaki obecnie jest polski e-konsument postanowił odpowiedzieć Gemius.
POLSKI E-KONSUMENT A.D. 2017
Wg raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-commerce Polska” z zakupów w sieci korzysta już ponad 54% polskich internautów, czyli ponad 14 mln osób…
Czytaj więcej na: https://dailyweb.pl
Trendy e-commerce: sprawdź opcję dostawy tego samego dnia!
Na rynku europejskim krajem, w którym klienci najczęściej deklarują, że chcą otrzymać zamówione przez internet towary w ciągu jednego do dwóch dni jest Polska. Łącząc to z trendem sugerującym, aby zamówienie dostarczać tego samego dnia, możemy znaleźć sposób, który przekona do nas klientów i pozostawi konkurencję w tyle.
Co możemy zrobić, aby dostarczyć zamówienie do klienta tego samego dnia?
Najpierw musimy zadbać o odpowiednie stany magazynowe towarów. Upewnić się, że wartości na magazynie i te w bazie danych są poprawne. Sprawdzić na etapie przyjęcia towaru na magazyn, czy nie posiada on łatwo zauważalnych wad (głównie dotyczy to odzieży). W przypadku towarów najszybciej zbywalnych musimy zadbać o dodatkowy zapas produktów…
Czytaj więcej na: http://blog.salestube.pl
Zobacz, jak polskie e-sklepy radzą sobie z wdrożeniem strategii omnichannel
Software house Lizard Media przeanalizował funkcjonalności omnichannel, czyli połączenia sprzedaży i obsługi klienta w sklepach stacjonarnych i internetowych w 11 ogólnopolskich sieci sklepów z trzech branż: księgarnie, dyskonty spożywcze oraz hipermarkety budowlane.
Tylko dwie z nich spełniły wszystkie 5 kryteriów omnichannel, ale aż ponad połowa pozwala np. na oddanie towaru zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci, tyle samo wykorzystuje informacje o naszych zakupach stacjonarnych i online dzięki jednej karcie stałego klienta…
Czytaj więcej na: https://interaktywnie.com
E-sklep od kuchni: Wojciech Latoszek, założyciel 4gift.pl
Jak z sukcesem założyć i prowadzić własny sklep internetowy? Na portalu MamBiznes.pl kontynuujemy cykl „E-sklep od kuchni”, w którym wyjadacze polskiego e-handlu dzielą się wiedzą i doświadczeniem. W ubiegłym tygodniu nasz kwestionariusz wypełnił Marcin Mielczarek, założyciel sklepu E-zabawkowo.pl. Dziś przepytujemy Wojciecha Latoszka, prowadzącego sklep z prezentami 4gift.pl.
E-handlem zajmuję się od… 2008 roku.
Mój pierwszy sklep internetowy to… Nie jestem zbyt zmienny w uczuciach i od 2010 roku jestem wierny pierwszemu i jedynemu sklepowi – 4gift.pl…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl
Gdzie ja trafiłem dzięki brand24?
My też tu jesteśmy! Piątka!