Nowy trend w usługach logistycznych dla klientów e-sklepów
Z roku na rok konsumenci coraz chętniej korzystają z internetu, który powoli staje się faktycznym kanałem tradycyjnym przy dokonywaniu zakupów. W Europie jest to proces daleko bardziej zaawansowany, ale polski klient także zauważa już zalety płynące z narzędzi i sklepów elektronicznych.
Z pewnością jednym z podstawowych atutów, wpływających na decyzje zakupowe właśnie za pośrednictwem e-sklepów, jest łatwość wyboru. Nie sposób nie wspomnieć również o wygodzie związanej z dobrą logistyką i sprawną obsługą zleceń. Od pewnego czasu na rynku e-usług funkcjonuje nowa jakość, dzięki której ten sektor może rozwijać się prężniej, a zarówno sprzedawca jak i odbiorca przesyłek zamawianych online coraz częściej mówią o pełnej satysfakcji z wirtualnego procesu zakupowego. To Bliskapaczka.pl…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl
PŁATNOŚCI W E-COMMERCE
Temat płatności za zamówienia w sklepach internetowych jest na polskim rynku wyjątkowo ciekawy. Nasz rynek jest pod tym względem podobny do krajów Bałtyckich i jeśli gdzieś chcemy szukać analogii, to najprędzej znajdziemy je właśnie na rynkach: litewskim, łotewskim i po części również estońskim.
Cechą specyficzną, wyróżniającą nas na tle innych rynków, jest rozpowszechniona płatność przy odbiorze (cash on delivery, wbrew angielskiej nazwie zalicza się tutaj również płatność kartą płatniczą u dostawcy). Jest to forma płatności wybierana przez kupujących z bardzo różnych powodów…
Czytaj więcej na: http://blog.salestube.pl
„Dedyk czy gotowiec”, czyli e-sklep od początku
Pierwszy dylemat, przed jakim staje każdy, kto zaczyna biznes e-commerce, dotyczy wyboru platformy: zdecydować się na gotowe rozwiązanie Open Source, SaaS czy postawić na dedykowany CMS? Zanim podejmiemy decyzję, warto przemyśleć, na jakich procesach biznesowych nam zależy i zapoznać się z zaletami i ograniczeniami tych rozwiązań.
Garnitur z sieciówki czy szyty na miarę?
Do niewątpliwych atutów gotowych rozwiązań należy cena i szybkość uruchomienia sklepu – niektóre firmy hostingowe pozwalają na uruchomienie WordPressa kilkoma kliknięciami. Tzw. „gotowce” oferują także całkiem duży wybór zarówno darmowych, jak i płatnych opcji graficznych…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Audyt sklepu online krok po kroku – checklista e-commerce
Z artykułu nauczysz się:
– Dlaczego kwestie SEO i UX powinny być analizowane i optymalizowane równolegle,
– Na jakie elementy sklepu internetowego zwróć uwagę, aby poprawić widoczność w Google,
– Co i jak badać, aby poprawiać użyteczność i wspierać pozytywne doświadczenia użytkowników w e-commerce.
Co ma SEO do UX i odwrotnie
Na SEO wpływa coraz więcej czynników związanych z użytecznością, jak chociażby dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, bezpieczeństwo czy szybkość strony. Wiele wskazuje także, że na znaczeniu w SEO zyskiwać będą takie czynniki jak CTR z wyników wyszukiwania lub współczynnik odrzuceń…
Czytaj więcej na: https://takaoto.pro
Dlaczego sklepy i inne biznesy osiedlowe w kółko bankrutują?
Dziś nie będzie stricte o e-biznesie, ale bardziej o biznesie stacjonarnym. I to raczej o małym biznesie. Serce mnie boli, gdy widzę, jak kolejne biznesy osiedlowe bankrutują. Nie wiem, czy ten wpis kogoś uratuje. Ale nawet jeśli pomoże choć jednej osobie, to będę miał satysfakcję. Choć być może nigdy się o tym nie dowiem…
Mieszkam na małym osiedlu
W zasadzie to moje osiedle nie jest już takie bardzo małe. Gdy wprowadzaliśmy się tutaj z żoną „wieki temu” (2003), faktycznie było to około 250 rodzin. Teraz jest kilkukrotnie więcej, ale nie wiem, ile dokładnie. Powiedzmy, że każda rodzina to średnio 4 osoby. Wiem, że czasem ktoś mieszka sam, czasem rodzice mają tylko jedno dziecko, innym razem dzieci są już dorosłe i nie mieszkają z rodzicami. Ale i jest sporo przykładów, gdy rodzinka żyje w większym niż 4-osobowym gronie: więcej dzieci, teściowie czy rodzice, dziadkowie, czasami nawet dwie rodziny w jednym domu…
Czytaj więcej na: http://ebiznesy.pl
Przebojem wdarli się do świata e-handlu
e-Gazele Biznesu: Branża e-commerce dynamicznie się rozwija i w najbliższych latach na pewno nie zwolni — podkreślali laureaci rankingu „PB” podczas gali w Warszawie. Szansę dla siebie widzą m.in. we wprowadzeniu handlu w niedzielę.
Z 315 firm, które znalazły się w tegorocznym rankingu e-Gazel Biznesu, z samego województwa mazowieckiego pochodziły aż 74. Podczas ostatniej w tym roku gali wręczenia nagród pojawili się również przedstawiciele trzech innych regionów: 10 firm z województwa lubelskiego, 17 z podlaskiego i sześć z warmińsko-mazurskiego. Choć dla większości internet był szansą rozwinięcia zupełnie nowego przedsiębiorstwa, dla wielu stał się możliwością rozwinięcia skrzydeł i znalezienia nowej drogi dotarcia do klientów. To przedstawiciele bardzo wielu branż: od wydawniczej i papierniczej, przez informatyczną, odzieżową i spożywczą, aż po reklamę. Ich wspólny mianownik? Przebojem wdarły się do świata e-handlu…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl