Z ostatniej chwili

Wyrok sądu dot. SMS i e-mail wysyłanych do klientów. Działalności firmy po śmierci przedsiębiorcy? Cyfrowa służba zdrowia. Znak towarowy. Narkotyki w TOR?

Wysyłasz SMS-y i e-maile do klientów? Musisz poznać ten wyrok sądu

Kto odpowiada za uzyskanie zgody abonenta na wysyłkę SMS-ów bądź maili? Na salę sądową powróciła niedawno sprawa legalności przesyłania komunikatów marketingowych. Trzeba pamiętać, że obowiązuje zakaz domniemania zgody na taki kontakt, zakaz zaszywania jej w regulaminie konkursu czy usługi. Jest też nawet ewentualna odpowiedzialność osoby, która nacisnęła klawisz enter. Olgierd Rudak, prawnik zajmujący się problemami nowych mediów i środków komunikacji analizuje dla Interaktywnie.com wyrok Sądu Najwyższego.

Sprawa dotyczyła nałożenia przez UKE kary dla operatora telekomunikacyjnego, który zlecił wysłanie do swoich abonentów wiadomości SMS zachęcające do udziału w loterii promocyjnej („Czy stałeś się dzisiaj Milionerem”). Operator nie był organizatorem loterii, a czynności techniczne i organizacyjne wykonywał wynajęta przez operatora podmiot zewnętrzny.

Zdaniem UKE operator naruszył przepisy prawa telekomunikacyjnego regulujące zasady udzielania przez abonentów zgód na korzystanie przez operatora z automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego (art. 172 i 174 ustawy prawo telekomunikacyjne), m.in. przez to, że komunikaty były przesyłane także na numery telefonów, których właściciele nie wyrazili ani zgody, ani sprzeciwu na przesyłanie reklam. Przepis mówi o obowiązku wyrażenia przez użytkownika wyraźnej zgody na otrzymywanie informacji tego rodzaju – nie zaś o braku wyraźnej odmowy – a zgoda taka nie może być domniemana lub dorozumiana z innego oświadczenia klienta, ani też nie można jej wywodzić z faktu, że abonent korzysta z usług operatora…

Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com

Co z jednoosobową firmą po śmierci właściciela? Rząd ma pomysł

Płynne kontynuowanie działalności firmy po śmierci przedsiębiorcy – taki ma być skutek ustawy o sukcesji firm jednoosobowych, której projekt Ministerstwo Rozwoju skierowało do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych. Planowana data wejścia nowych regulacji w życie to początek 2018 r.

Z badań przeprowadzonych przez PARP wynika, że problem braku odpowiednich regulacji w zakresie sukcesji firm rodzinnych dostrzega aż 94 proc. ankietowanych. Skala problemu jest ogromna, bo dotyczy on obecnie ok. 100 przypadków w miesiącu – taka liczba zgłoszeń o śmierci przedsiębiorcy trafia co miesiąc do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) i będzie się zwiększać w perspektywie najbliższych lat. Grupa przedsiębiorców, którzy zaczęli swoją aktywność gospodarczą na początku lat 90. XX w., po przełomie ustrojowym, wchodzi bowiem w wiek, w którym wzrasta ryzyko śmierci lub ciężkich chorób. W CEIDG jest wpisanych nawet 200 tys. osób, które ukończyły 65. rok życia.

Jak wskazuje MR, zdecydowana większość przedsiębiorców w Polsce prowadzi działalność jednoosobową. Do CEIDG wpisanych jest ok. 2 mln aktywnych przedsiębiorstw. Wiele z nich to firmy rodzinne. Według szacunków PARP jest ich ok. 1 mln. Firmy jednoosobowe osiągają coraz częściej wielomilionowe obroty oraz tworzą miejsca pracy dla dziesiątek lub setek osób. Stworzone przez osoby fizyczne przedsiębiorstwa, które stanowią często dorobek całego życia, to bardzo istotny element regionalnego i krajowego rynku. Zmiany przyczynią się nie tylko do zachowania potencjału tych firm, ale także do wzmocnienia ochrony praw m.in. kontrahentów, kooperantów i pracowników danego przedsiębiorstwa – stosunki łączące te osoby z przedsiębiorstwem będą mogły zostać utrzymane w mocy – podkreśla resort rozwoju…

Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl

Cyfrowa rewolucja w polskiej służbie zdrowia? Wciąż czekamy

Rozmowy wideo z lekarzem to codzienność w USA, Francji i Anglii. Elektroniczne recepty są już od 7 lat w Estonii. Z takiego rozwiązania korzystają także mieszkańcy Norwegii, Finlandii, Szwecji, Belgii, Włoch, Islandii i Grecji. W Polsce prace nad e-receptą trwają. Polacy w publicznych placówkach medycznych nadal nie mogą korzystać z wielu cyfrowych rozwiązań, które ułatwiają i przyspieszają konsultacje z lekarzem. Aż 65,2 proc. z nas uważa system e-zdrowia za słabo lub bardzo słabo rozwinięty.

– W Polsce cyfryzacja służby zdrowia jest na dość niskim poziomie. Niektóre prywatne placówki udostępniają takie usługi on-line, jak rejestracja czy też przeglądanie historii choroby pacjenta. Jeżeli natomiast spojrzymy na publiczną służbę zdrowia, to tutaj sytuacja wygląda bardzo słabo – mówi newsrm.tv Łukasz Kamiński, dyrektor zarządzający LekSeek Polska.

Raport „E-Zdrowie oczami Polaków”, przygotowany na zlecenie LekSeek Polska, pokazał, że Polacy słyszeli o niektórych formach cyfryzacji służby zdrowia. Możliwość rejestracji on-line wskazało 73,6 proc. zapytanych, dzwonienie do lekarza i umawianie się na wizyty przez telefon – 69,6 proc. osób. Natomiast odbieranie wyników badań przez telefon czy internet wskazała połowa respondentów (50,5 proc.). Nieco mniej, bo 40,6 proc., mówiło o telefonach dotyczących ofert medycznych. Tylko 39,9 proc. zapytanych wymieniło aplikacje mobilne jako narzędzie do zarządzania wizytami, płatnościami i receptami a 7,7 proc. nie słyszało o żadnej formie cyfryzacji służby zdrowia…

Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com

Legalne czwartki: Monopol na kolor? Znak towarowy to nie tylko logo

Jaka jest Twoja pierwsza myśl, kiedy czytasz albo słyszysz sformułowanie „znak towarowy”? Zazwyczaj pierwszym skojarzeniem w takich wypadkach jest „logotyp” czy też „logo”. Podczas gdy znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny (warunkiem jest jednak aby oznaczenie takie nadawało się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa).

Wyraz

Oczywistym jest, że możemy zarejestrować nazwę naszej firmy, produktu albo usługi. Pamiętajmy jednak jeszcze o możliwości zarejestrowania innych form słownych, jak np. sloganu czy hasła reklamowego. Z tej „okazji” skorzystali właściciele takich znaków towarowych jak OMG I SO NEED A GLASS OF WINE OR I’M GONNA SELL MY KIDS albo ONLY THOSE THAT SEE THE INVISIBLE CAN DO THE IMPOSSIBLE czy IS THIS REALLY GLUTEN FREE?

Rysunek

Nr rej. 3895781                                                                Nr rej. 39928945

Znak towarowy to nie tylko logo, to również inne grafiki, które mogą być chociażby elementem odróżniającym opakowania czy reklamy…

Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl

Jak złapano założyciela ogromnego narkotykowego bazaru w sieci Tor

Dzisiaj o godzinie 16 Europol wspólnie z holenderską policja i amerykańskim Departamentem Sprawiedliwości ogłosiły ogromny sukces – zamknięcie i zatrzymanie właścicieli dwóch największych narkotykowych bazarów.

Trzeba przyznać organom ścigania, że odniosły niekwestionowany sukces. Udało się im jednocześnie zlikwidować dwa największe narkotykowe bazary w sieci Tor, AlphaBay i Hansa Market, a do tego Hansa Market był przez miesiąc w pełni kontrolowany przez holenderską policję, pozwalając na przejęcie kont sprzedawców także w innych serwisach. Do tego zatrzymano osoby odpowiedzialne za prowadzenie obu marketów. Wygląda na to, że przynajmniej w jednym przypadku założyciel popełnił katastrofalne błędy.

AlphaBay i Alexandre Cazes

Kilka dni temu opisywaliśmy tragedię domniemanego założyciela i właściciela AlphaBay, największego i najdłużej działającego narkotykowego marketu w sieci Tor, który, zatrzymany w Tajlandii, popełnił samobójstwo w areszcie. Dzisiaj znamy znacznie więcej szczegółów związanych z jego zatrzymaniem dzięki opublikowaniu aktu oskarżenia.

Według dokumentu prace nad AlphaBay zaczęły się w lipcu 2014 roku. Cazes był głównym założycielem i właścicielem serwisu, kontrolował konta pozostałych uzytkowników i to do niego trafiały zyski z działania sklepu (oparte na prowizji od transakcji). Serwis miał także dedykowanego administratora bezpieczeństwa (DeSnake), dział zwalczania nadużyć, osobę odpowiedzialną za reklamę oraz grono moderatorów. Aby potwierdzić zarzuty, agenci dokonali licznych zakupów narkotyków, fałszywych dokumentów, danych kart płatniczych i skimerów.

Tropem wskazującym na tożsamość założyciela serwisu miał być błąd popełniony w konfiguracji wiadomości z serwera forum. Otóż wg udostępnionych dokumentów w grudniu 2014, na samym początku działania AlphaBay, użytkownicy zakładający konta na forum otrzymywali powiadomienia (z informacją o założeniu konta), w których nagłówkach znaleźć można było adres Pimp_Alex_91@hotmail.com. Również w procesie odzyskiwania zapomnianego hasła wiadomości z forum miały ten sam adres w nagłówkach. Co ciekawe, informacja ta podobno dotarła do organów ścigania dopiero w grudniu 2016 – nie znamy wyjaśnienia tego opóźnienia…

Czytaj więcej na: https://zaufanatrzeciastrona.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Własna działalność – jak rozliczyć PIT za za 2019 rok Jak rozliczyć działalność nierejestrowaną Skarbówka może działać wstecz Kwota wolna od podatku

Własna działalność – jak rozliczyć PIT za za 2019 rok? Jak rozliczyć działalność nierejestrowaną? Skarbówka może działać wstecz? Kwota wolna od podatku

Własna działalność – jak rozliczyć PIT za 2019 rok? Terminy, zmiany, zasady Nowy rok, a …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA