Wyszukiwarka Google: porady i sztuczki, które musicie znać!
Google, rzecz… niby prosta. Ale nie wszyscy korzystają z dodatkowych opcji wyszukiwarki, które pozwolą uzyskać bardziej owocne wyniki!
Standardowe pole wyszukiwarki które wita nas na głównej stronie wyszukiwarki to jeszcze nie wszystko, co produkt ma do zaoferowania. Jeżeli kiedykolwiek zależało wam na bardziej precyzyjnych wynikach, to z pewnością dociekaliście jak je uzyskać. Dla tych, którzy jeszcze nigdy nie mieli ku temu okazji — kilka porad i wyjaśnień.
Dodatkowe narzędzia wyszukiwania Google
To rzecz niesłychanie prosta i dostępna… na głównej stronie, tuż pod polem wyszukiwarki. Tuż za zakładkami z grafikami, wiadomościami filmami etc. dostępne są Narzędzia. Po ich rozwinięciu czekać będą trzy zakładki: język wyników wyszukiwania, czas opublikowania interesującej nas treści, a także typ wyników: wszystkie lub dokładne? W tej zakładce najczęściej prawdopodobnie będziecie sięgać po zmianę języka. Chociaż nie ukrywam, że ograniczenia czasowe też potrafią być niezwykle pomocne. Szczególnie jeżeli zależy nam na przeszukaniu wiadomości na dany temat, które opublikowane były na przestrzeni np. ostatnich dni, a nie od zarania dziejów.
Warto też mieć na uwadze, że takie narzędzia pozwalające doprecyzować interesujące nas wyniki wyszukiwania znajdują się także w module Google Grafika. Tam pozwolą nam one, między innymi, ustalać wielkość obrazów, kolorystykę, a nawet prawa do użytkowania, jeżeli zależy nam na darmowych obrazkach.
Przeszukuj witryny i domeny w Google
Przy powyższych narzędziach nie musieliśmy znać żadnych specjalnych poleceń. Wszystko dostępne jest w formie graficznej. Niestety — nie we wszystkich przypadkach możemy na to liczyć, a przynajmniej nie na stronie głównej Google. I jeżeli zależy wam na przeszukiwaniu wybranych stron internetowych, albo całych domen, niezbędne będzie wpisanie poleceń w okno wyszukiwania…
Czytaj więcej na: http://antyweb.pl
Jak poprawić wpis blogowy? – 10 szybkich wskazówek
Nikt nie czyta Twoich wpisów na blogu? Z tego tekstu dowiesz się, jak poprawić wpis blogowy, aby był bardziej czytelny i przyjazny dla użytkowników.
Wielu blogerów często zastanawia się, dlaczego ich artykuł nie przyciąga całej rzeszy użytkowników. Pojawiają się wtedy myśli: „jak poprawić wpis blogowy, żeby był bardziej skuteczny?”.
Niektórzy z nich zdają sobie sprawę, że dany artykuł nie jest najlepszej jakości i nie ma szans osiągnąć dobrego wyniku.
Jednakże niektóre artykuły są naprawdę wartościowe, ale mimo to nikt ich nie czyta.
Dlaczego?
Dobra treść wpisu to nie wszystko. Podczas pisania tekstu należy pamiętać o kilku ważnych zasadach, które przedstawiam w tym tekście.
Uwaga! Nie musisz pisać każdego wpisu od nowa. Często wystarczy kilka drobnych poprawek, żeby zauważyć ogromne różnice.
Jak poprawić wpis blogowy? – 10 porad
1. Przemyśl kategorię wpisu.
Dla Ciebie, wprawionego blogera, może się to wydawać tylko błahostką, ale dla czytelników jest zupełnie inaczej.
Upewnij się, że Twój wpis jest poprawnie sklasyfikowany w kategoriach na blogu. Nie publikuj wpisów z domyślną kategorią „Bez kategorii” lub „Uncategorized” (w przypadku nieprzetłumaczonego WordPressa), gdyż wygląda to bardzo nieprofesjonalnie i na stronie robi się po prostu bałagan.
Nie wszystkie blogi używają podziału na kategorie jako narzędzia do nawigacji po blogu. Jednak jeżeli tak jest u Ciebie, to zwróć szczególną uwagę na to, czy dany wpis został tematycznie przypisany do odpowiedniej kategorii.
W ten sposób czytelnicy, którzy są zainteresowani tylko jednym aspektem na Twoim blogu, mogą bez irytacji i stosunkowo szybko znaleźć to, co jest dla nich najistotniejsze.
2. Skup się na linkowaniu.
Z pewnością Twoje wpisy na blogu są w jakiś sposób ze sobą powiązane.
Jeżeli tworzysz wpis, to pomyśl, czy warto gdzieś przypomnieć czytelnikom o starym artykule, który w szczegółowy sposób wyjaśnia coś, o czym nie chcesz pisać od nowa.
Warto również dołączyć na końcu wpisu trzy lub cztery linki do innych tekstów, które są podobne. Aby powiązać takie artykuły, możesz posiłkować się tagami lub kategoriami.
Oczywiście wskazane jest, aby linkować wpisy z innych blogów. Każdy taki link dodaje intelektualną wartość do Twojego wpisu, a dodatkowo pomaga budować dobre relacje z innymi blogerami (z pewnością będą zadowoleni, że ktoś docenił ich pracę i dodał ich artykuł w swoim wpisie)…
Czytaj więcej na: http://mobiletry.com
Skąd brać zdjęcia na stronę lub media społecznościowe?
Fotografie i grafiki dodane do tekstu znacznie zwiększają jego atrakcyjność. Dodatkowo ciekawe zdjęcia dodane wraz z postem w mediach społecznościowych sprawia, że użytkownicy o wiele chętniej zareagują na takie treści – poprzez polubienie, dodanie reakcji czy dalsze udostępnienie swoim znajomym. Powstaje jednak pytanie – skąd brać interesujące zdjęcia na stronę lub social media?
Źródła zdjęć na stronę oraz media społecznościowe
Istnieje szereg witryn, które specjalizują się w oferowaniu klientom wysokiej jakości grafik oraz zdjęć, które można wykorzystać w różnych projektach. Tak zwane fotografie stockowe mogą być również użyte w celu zilustrowania opisywanego tematu na blogu lub na stronie internetowej, a także w postach publikowanych w różnych mediach społecznościowych. Oto kilka wybranych miejsc, z których można za darmo oraz odpłatnie pobrać zdjęcia na stronę.
iStock
Strona ta oferuje nie tylko fotografie, ale również grafiki wektorowe, pliki dźwiękowe lub filmy. Wszystkie te treści można pobierać na dwa sposoby:
- przy użyciu punktów kredytowych;
- płacąc miesięczny abonament.
Pierwszy sposób jest przydatny zwłaszcza dla osób, które potrzebują zdjęć sporadycznie, natomiast abonament to rozwiązanie dla profesjonalistów, wymagających stałego dostępu do całej bazy iStock…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?
Pytanie o to, jak dodać stronę do wyszukiwarki Google pojawia się bardzo często – szczególnie wśród osób, które dopiero zaczynają poznawać zasady jej działania. W tym artykule przedstawię 4 najskuteczniejsze sposoby wspomagające indeksowanie podstron. Aby nasza strona internetowa była widoczna w Google, podstawowym i koniecznym warunkiem jest jej zaindeksowanie przez robota wyszukiwarki.
W przypadku domen z historią, które posiadają już pewien autorytet w Internecie (i nie są domenami spamowymi), proces indeksowania zazwyczaj przebiega sprawnie, a roboty same z siebie odwiedzają i dodają do indeksu nowo powstające podstrony. Wraz ze wzrostem popularności danego serwisu, wzrasta przeważnie częstotliwość jego odwiedzin przez roboty wyszukiwarki.
Niemniej jednak, w przypadku nowych domen lub serwisów o bardzo dużej ilości podstron, stosuje się dodatkowe zabiegi, aby zwiększyć szybkość i efektywność procesu indeksowania.
Do dyspozycji mamy 4 podstawowe sposoby dodania strony do wyszukiwarki Google.
Skorzystanie z funkcji Pobierz jako Google w Google Search Console
Sposób ten charakteryzuje się dużą skutecznością, ale wymaga od nas zweryfikowania narzędzi Google Search Console dla domeny, której podstronę/y chcemy dodać do wyszukiwarki.
Jeśli spełniamy powyższy warunek, wystarczy wykonać następujące kroki…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl