Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polska na szarym końcu europejskiego rankingu cyberbezpieczeństwa
77% internautów kupuje online. Oznacza to wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – wynika z najnowszego badania „E-commerce w Polsce”. Co więcej, dla 13% badanych kanał online stał się pierwszym wyborem przy poszukiwaniu produktów. Rosnąca popularność e-zakupów skutkuje zwiększeniem liczby prób oszustw na popularnych platformach sprzedażowych. Nawet osoby biegłe w technologicznych nowinkach i cyberbezpieczeństwie stają się ofiarami nieuczciwych działań. Na co więc zwracać uwagę podczas transakcji w sieci?
Internetowe oszustwa są coraz bardziej powszechne. Z raportu holenderskiej organizacji Fraud Help Desk wynika, że tylko w okresie od stycznia do marca 2021 r. ofiarą oszustów w sieci padło niemal tylu Holendrów, ilu w całym 2019 roku. Wzrost zjawiska możemy zaobserwować także w Polsce, która znajduje się na końcu (26. miejsce) europejskiego rankingu bezpieczeństwa sieciowego według badania firmy Check Point Research…
Więcej dowiesz się u źródła >Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Płacą szybkim przelewem
Po około 200 zł miesięcznie wydają podczas e-zakupów polscy konsumenci na obuwie (201 zł), odzież (199 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł). To wartości zbliżone do tych sprzed roku. Wówczas badani deklarowali wydatki na produkty z wymienionych kategorii odpowiednio w wysokości 228, 190 i 194 zł.
W tym roku natomiast znacząco więcej wydają na sprzęt RTV/AGD: 1232 zł w skali sześciu miesięcy, w porównaniu do deklarowanych 915 zł w poprzedniej fali badania „E-commerce w Polsce” Gemiusa…
Więcej dowiesz się u źródła >30 kroków do optymalizacji konwersji w sklepie internetowym
Główny cel każdego e-commerce to generowanie przychodów i sprzedaży. Istnieje wiele sposób na optymalizację współczynnika konwersji w sklepie online. Sprawdź, jak w 30 krokach zwiększyć konwersje w e-commerce.
Optymalizuj zdjęcia i video na stronach produktowych
Użytkownik, który robi zakupy online, nie może dotknąć produktu ani go dokładnie obejrzeć. Możesz mu ułatwić podjęcie decyzji, dodając na stronie produktowej wysokiej jakości zdjęcia i filmy. Zdjęcia powinny…
Więcej dowiesz się u źródła >DECYZJE ZAKUPOWE POLAKÓW. DZIĘKI TECHNOLOGII PODEJMUJEMY JE PRZED WEJŚCIEM DO SKLEPU
Pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmiany obrazu handlu detalicznego w Polsce, zwiększając wpływ technologii cyfrowych na preferencje zakupowe Polaków. Raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2021” pokazuje, że ponad dwie na trzy wizyty w sklepach odbywają się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Technologie cyfrowe wywierają silny wpływ na obecność Polaków w sklepach stacjonarnych, jak i na same decyzje zakupowe. Na potrzeby badania, eksperci Deloitte zdefiniowali tę zależność jako Wskaźnik Wpływu Cyfrowego (ang. Digital Influence Factor). Pokazuje on nie tylko, w jaki sposób klienci kupują i podejmują decyzje będąc na zakupach, ale pozwala także na poznanie ich gustów. W Polsce kształtuje się na poziomie 61 proc. Dwa lata temu było to 60 proc. Pomimo niewielkiego wzrostu wartości wskaźnika, pandemia COVID-19 zmieniła jego strukturę…
Więcej dowiesz się u źródła >
ZAKUPY ONLINE POLSKICH KONSUMENTÓW. OTO SZCZEGÓŁOWE DANE [RAPORT]
Po ok. 200 złotych miesięcznie wydają podczas e-zakupów polscy konsumenci na obuwie (201 zł), odzież (199 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł). To wartości zbliżone do tych sprzed roku – wówczas badani deklarowali wydatki na produkty z wymienionych kategorii odpowiednio w wysokości 228, 190 i 194 zł. W tym roku natomiast znacząco więcej wydają na sprzęt RTV/AGD: 1232 zł w skali 6 miesięcy, w porównaniu do deklarowanych 915 zł w poprzedniej edycji badania.
Mieszkańcy największych miast wydają więcej na produkty z większości kategorii. Na artykuły spożywcze i farmaceutyki największe kwoty przeznaczają najstarsi badani, powyżej 50. roku życia (odpowiednio 211 i 138 zł). Najmłodsi (15-24 lata) wydają natomiast najwięcej na urządzenia mobilne – w ich przypadku jest to kwota sięgająca blisko 1300 zł w okresie 6 miesięcy, niemal 2 razy wyższa niż przeznaczana na produkty z tej kategorii przez osoby w wieku 25-34 lat (677 zł)…
Więcej dowiesz się u źródła >6 sprawdzonych sposobów, jak efektywnie łączyć e-commerce B2B z B2C
E-commerce jest utożsamiany głównie z wygodą robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Biznesowo taka relacja określana jest jako B2C. Drugim, w Polsce wciąż mniej znanym, elementem handlu on-line jest e-commerce B2B. Dla producentów najlepszym rozwiązaniem jest łączenie dwóch tych kanałów. Dlaczego tak jest? Jakie strategie wybrać, by najefektywniej rozwijać obie drogi jednocześnie?
Dla producenta, działającego na rynku od lat, naturalnym sposobem funkcjonowania są bezpośrednie kontakty jego firmy z dystrybutorami – czyli firmami, które kupują od niego towar i sprzedają go dalej. Częste spotkania, rozmowy, bezpośrednie ustalenia, telefony między handlowcami oraz wymiana wiadomości e-mailowych…
Więcej dowiesz się u źródła >Na co zwracać uwagę przy zakładaniu e-sklepu
Krajowy rynek e-commerce prężnie się rozwija – według wskazań PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tysięcy, z czego 80 tysięcy prowadziło własne sklepy internetowe. By nadążyć za rosnącym rynkiem, stale poszukują oni nowych rozwiązań dla e-sklepu, a także atrakcyjnych rynków zbytu. Jest kilka podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać.
Zadbaj o podstawy
Przede wszystkim warto zadbać o wydajny serwer i hosting, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także w czasie zwiększonego ruchu – chociażby w najbliższych tygodniach, przed świętami. Dziś szybka i responsywna strona www to dla konsumenta podstawa. Gdy się zawiesza lub za długo ładuje – to prosta i pewna droga do utraty zamówienia…
Więcej dowiesz się u źródła >ALLEGRO I NOWY KANAŁ KONTAKTU DLA GŁUCHYCH. PLATFORMA DBA O GRUPY ZAGROŻONE WYKLUCZENIEM
Allegro wprowadza innowację, która sprawi, że zakupy online będą bardziej dostępne. Nowy kanał kontaktu dla osób Głuchych pozwoli na konsultacje online przy udziale tłumacza polskiego języka migowego. Obok wsparcia w zakupach, platforma przygotowała także specjalne kanały kontaktu dla osób niewidzących i niesłyszących, odbierających przesyłki z automatów One Box by Allegro. W ten sposób firma realizuje swoją Strategię Zrównoważonego Rozwoju, w której zobowiązuje się do pozytywnej transformacji cyfrowej i integracji.
Allegro to czołowa platforma zakupowa w Polsce. Dba o to, aby proces zakupowy był intuicyjny i komfortowy oraz zapewniał wysoką jakość obsługi. Dotyczy to w szczególny sposób grup konsumentów zagrożonych wykluczeniem, dla których platforma przygotowuje rozwiązania szyte na miarę…
Więcej dowiesz się u źródła >