Strategia content marketingu zakłada tworzenie treści pisanych, jednak ich doskonałym uzupełnieniem są właśnie zdjęcia, ilustrujące przedstawiane w treści zagadnienia. Obrazy przemawiają do nas bardziej niż słowo pisane, zatem żadna witryna nie może się bez nich obejść. Dodatkowo – trudno wyobrazić sobie sklep internetowy, który nie ma zdjęć produktów… Jak zatem przygotować zdjęcia na stronę w taki sposób, aby ich nadmiar nie zwiększył czasu wczytywania witryny?
Szybkość wczytywania – czynnik wpływający na pozycjonowanie
Mimo iż żyjemy w czasach szybkich łącz internetowych, czas wczytywania strony nadal ma ogromne znaczenie dla użytkowników – nikt nie lubi czekać, aż witryna się załaduje. Poza korzyścią dla osób na co dzień korzystających z internetu, szybkość wczytywania strony pozytywnie wpływa również na pozycjonowanie witryny. Firma Google „nagradza” wysoką pozycją w rezultatach wyszukiwania strony, które błyskawicznie ładują się na smartfonach i komputerach stacjonarnych.
Jak zatem pogodzić obie te kwestie? W jaki sposób przygotować zdjęcia na stronę, aby nie zwiększały one czasu wczytywania witryny? Rozwiązanie tego problemu wcale nie wymaga specjalistycznej wiedzy!
Jak przygotować zdjęcia na stronę
Zmiana wymiarów
Stworzyliśmy ciekawy poradnik na stronę i wybraliśmy atrakcyjne zdjęcia, które będą go uzupełniać. Pierwszy problem, na który możemy się natknąć, to zbyt duże wymiary zdjęcia.
Poniższe zdjęcie w oryginale ma rozmiar 4928 na 3264 pikseli – jest ono oczywiście za duże, aby bez jakichkolwiek zmian dodać je do tekstu na stronę.
Zmniejszyć je można zarówno korzystając z wbudowanego narzędzia w CMS-ie (content management system – system zarządzania treścią) lub w każdym programie do obróbki obrazów – np. w Photoshop…
Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: https://www.emarketing.pl