Z ostatniej chwili

3 efektywne sposoby walki z porzuconym koszykiem, za pomocą technologii marketingowych

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Chociaż e-commerce jest wciąż jednym z najlepiej rozwijających się sektorów XXI wieku, to e-sprzedawcy od lat mają ciągle jeden wspólny problem – porzucany koszyk. Jedną z głównych zalet zakupów online jest to, że klienci mogą robić je kiedy i gdzie tylko chcą. Jednak to ułatwienie pozwoliło im…

…również na porzucanie swoich koszyków bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Przekładając to na liczby możemy powiedzieć, że 97% użytkowników wychodzi ze sklepu internetowego nie próbując dokonać żadnego zakupu, a około 80-85% użytkowników porzuca swoje zakupy w ostatniej chwili.

Powody porzucania koszyka

Odwiedzający stronę dodają interesujące ich przedmioty do swoich koszyków, po czym ich uwaga na ostatnim etapie drogi zakupowej zostaje przeważnie odciągnięta- dzieje się tak z różnych powodów, jednak w konsekwencji porzucają oni koszyki. Mogli uznać koszty wysyłki za zbyt wysokie, mogli się obawiać o bezpieczeństwo płatności, albo po prostu postanowili kontynuować swoje poszukiwania za wymarzonym produktem. Często spotykaną przeszkodą okazuje się sam proces logowania, który może być niejasny dla użytkownika, albo opuszcza on stronę, ponieważ nie chce tworzyć nowego konta. Poznanie przyczyn kryjących się za liczbą porzuconych koszyków to konieczność, gdyż dzięki temu, z niewielką pomocą digital marketingu, będziemy mogli stworzyć efektywny plan walki z tą plagą.

Częstymi sposobami walki z porzucanymi koszykami są takie działania biznesowe jak e-mail retargeting, poprawki techniczne na stronie i uproszczenie ścieżki zakupowej. Jednak najważniejszą rzecz, jaką może zrobić biznes internetowy, by zminimalizować liczbę porzucanych zakupów jest stworzenie strony, która będzie odpowiednio dostosowana i spersonalizowana pod względem user experience, by utrzymać zaangażowanie i satysfakcję klienta na jak najwyższym poziomie. 94% digital marketerów, którzy przez długi czas walczyli z rosnącą liczbą porzucanych koszyków, uznaje technologie personalizacji za najlepszą metodę do zarządzania lojalnością i wzrostem sprzedaży.

Sposób nr 1: Zapewniaj wysoce spersonalizowane doświadczenia we wszystkich punktach styczności

Personalizacja web lub mobile jest tak naprawdę tworzeniem doświadczeń internetowych, dostosowanych do konkretnej osoby, a nie anonimowej grupy. Dzięki personalizacji możemy zwiększyć współczynnik konwersji i i średnią wartość zamówienia. Tutaj dochodzimy do sedna, bo jednym z najważniejszych sposobów walki marketerów z porzucaniem koszyka jest właśnie efektywne wykorzystanie technologii personalizacji, czyli zbadanie doświadczeń klienta na naszej platformie zakupowej. Według raportu firmy Gartner 2015 “Hype Cycle Digital Marketing” marketerom brakuje relacji 1:1 z klientami. Aby wyjść na prowadzenie w walce, digital marketerzy wykorzystują różnorodne metody personalizacji, zaczynając od najprostszego tworzenia…

więcej na: http://nowymarketing.pl

 

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]6 elementów obsługi klienta w e-commerce Przyszedł czas na kolejny …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA