Jak za darmo wypromować stronę internetową?
Z pewnością wiele osób zastanawia się nad tym, co zrobić, aby całkowicie bezpłatnie wypromować swoją stronę internetową. Czy zdajesz sobie sprawę z tego w jak dużym stopniu prowadzenie bloga pomaga każdej witrynie? Sprawdźmy więc, jak wypromować stronę internetową nie ponosząc przy tym żadnych kosztów.
Prowadzenie witryny internetowej zawsze ma związek z wydatkami. Są one mniejsze bądź większe. Można jednak dotrzeć do szerszego grona osób niskim kosztem, bądź robiąc to w pełni bezpłatnie…
Więcej dowiesz się u źródła >Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma – recenzja książki
Książka autorstwa Seweryna Pietruchy została wydana w kwietniu 2019 roku nakładem wydawnictwa Helion, w serii OnePress. Autor nazywa swoje dzieło kompletnym poradnikiem i tak należy je traktować. 460 stron dokładnych instrukcji i opisów jak przygotować i dbać o wizytówkę Google wynika z kilkuletniego doświadczenia autora przy pracy z tym narzędziem.
Książka składa się z 10 rozdziałów. Wstęp i pierwsze 6 rozdziałów wprowadzających zajmują około 1/5 książki. Kluczowe treści autor zamieścił w rozdziałach 7 i 8, w których odpowiednio opisuje jak założyć, skonfigurować oraz prowadzić wizytówkę Google. Mają one razem ponad 250 stron…
Więcej dowiesz się u źródła >Błąd Google może wpływać na indeksowanie stron
W piątek Google za pośrednictwem swojego konta na Twitterze poinformowało o istotnym błędzie, który może wpływać na indeksowanie stron internetowych. Najboleśniej odczują go użytkownicy urządzeń przenośnych.
Google wie o problemie
Amerykański koncern otrzymywał informacje od właścicieli stron internetowych, że z wyszukiwarką jest dość poważny problem. Mianowicie do niektórych domen Google dobierał adres URL, który nie był z nimi powiązany. Szczególnie widoczny jest on na urządzeniach mobilnych…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak założyć Facebook firmowy – poradnik
Można być na bakier z mediami społecznościowymi prywatnie, ale zawodowo nie wypada. Tym bardziej z Facebookiem, tym bardziej w sytuacji, gdy prowadzisz swoją firmę i chcesz szturmem przejąć rynek. Dziś praktycznie, bo poradnikowo o tym, jak założyć Facebook firmowy i wykorzystać biznesowy potencjał tej platformy. Gotowi?
Strona firmowa na Facebooku to garść korzyści dla Twojej marki – możesz w prosty sposób zainicjować kontakt z odbiorcami, poszerzyć grono potencjalnych klientów, budować mocny wizerunek marki w ich świadomości, zyskać zaufanie i lojalność, możesz dać się zauważyć, więc dlaczego tego nie zrobić? Aby założyć fanpage firmowy, konieczne jest posiadanie prywatnego konta na platformie. Zanim na kilku obrazkach pokażę Ci, jak utworzyć stronę na Facebooku i co zrobić, żeby skutecznie go poprowadzić, przygotowałam listę powodów, dla których warto, jeśli wciąż masz jakieś wątpliwości…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak pozyskiwanie linków wpływa na pozycjonowanie?
Pozyskiwanie linków zewnętrznych z wysoko notowanych stron to z pewnością ważny, o ile nie kluczowy element skutecznego pozycjonowania witryny. Jaki dokładnie wpływ wywierają pozyskane linki na pozycję strony w wyszukiwarce Google? Czy zależność między autorytetem domeny, a przekazywanym linkiem rzeczywiście jest tak ogromna i to od niej zależy pozycja danej strony www? Przekonajmy się.
Link building (czyli pozyskiwanie linków) to w dużym uproszczeniu wstawianie hiperłącza na różnych tematycznych stronach w internecie. W celu rozróżnienia charakteru danego linku, dzielimy je na…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak pobrać fakturę Google Ads (Adwords)?
Korzystasz z reklamy Google Ads (dawniej Google AdWords) i potrzebujesz faktury za prowadzone działania reklamowe? Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak pobrać fakturę Google Ads.
Krok pierwszy – Logowanie
Aby pobrać fakturę Google Ads musisz zalogować się na konto…
Więcej dowiesz się u źródła >REKLAMA LINKEDIN DLA POCZĄTKUJĄCYCH
LinkedIn staje się coraz ważniejszym narzędziem marketingowym. Badanie przeprowadzone przez Digiday wskazuje, że 42% osób odpowiedzialnych za marketing w firmach planuje zwiększyć budżet reklamowy na tej platformie w 2019 roku.
Oczywiście reklamy na tej platformie są dostępne już od długiego czasu, jednak dopiero od niedawna LinkedIn opanował w pełni sztukę bycia zarówno platformą reklamową, jak i społecznościową…
Więcej dowiesz się u źródła >Najczęstsze niedociągnięcia pod kątem SEO
Na wielu stronach internetowych można znaleźć rozmaite niedociągnięcia pod kątem pozycjonowania. Poniżej przedstawiamy listę najczęściej popełnianych błędów. Sprawdź, czy są one obecne również na Twojej stronie.
Często nam się wydaje, że nasza strona internetowa jest naprawdę dobra: ma użyteczne teksty, dobrze wygląda i szybko się ładuje – czego tak naprawdę chcieć więcej? Pytają o to często te osoby, którym zależy na tym, aby ich witryna zajmowała wyższe wyniki wyszukiwania. Jak się okazuje, ładny wygląd na pierwszy rzut oka to nie wszystko. Warstwa zewnętrzna to jedynie wycinek strony. Istotne są również typowo techniczne kwestie, z których wiele osób nie znających się szerzej na SEO nie zdaje sobie sprawy. W związku z tym sprawdźmy, które niedociągnięcia pod kątem SEO mogą znajdować się na naszej stronie…
Więcej dowiesz się u źródła >Kolejny bug w Google, dotyczy ścieżki nawigacji i indeksowania
Na początku kwietnia informowaliśmy o problemach technicznych Google. Wtedy było to mnóstwo bezpodstawnie wyindeksowanych stron (które wciąż chyba nie do końca zostało w pełni poprawione). Tym razem w wynikach wyszukiwania możemy natknąć się na ścieżki nawigacji (ang. Breadcrumps) pokazujące nie ten kanoniczny adres URL co powinny. Wspomniane problemy techniczne dotyczą urządzeń mobilnych oraz prowadzą, choć incydentalnie, do uniemożliwienia indeksacji stron.
W tym wypadku Google nie kryło się z problemem, informacje o trwających pracach naprawczych opublikowano za pośrednictwem Twittera (@googlewmc)…
Więcej dowiesz się u źródła >Zachowanie – poradnik Google Analytics
Z pewnością zdajesz sobie już sprawę z tego, że badanie zachowania użytkowników w witrynie jest istotne dla dobrego zarządzania Twoją stroną. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, bloga, czy chcesz po prostu zaprezentować swoje usługi w internecie, warto, byś stale poszerzał wiedzę o swoich odbiorcach.
Dziś pokażę, jak korzystać z podstawowych narzędzi, które oferuje Google Analytics. Dzięki nim sprawdzisz, skąd na Twojej stronie pojawiają się użytkownicy, dlaczego ją opuszczają bez sfinalizowania konwersji i jak dostosować podstrony, by uniknąć takiego zjawiska. Dowiesz się też, czym jest user flow i jak zbierać informacje o szybkości strony. Gotowy? Zaloguj się na swoje konto GA, bo kolejny odcinek poradnika przed nami…
Więcej dowiesz się u źródła >KANIBALIZACJA SŁÓW KLUCZOWYCH. WYJAŚNIAMY, CO KRYJE SIĘ POD TYM POJĘCIEM
Kanibalizacja słów kluczowych wewnątrz serwisu powoduje fluktuacje i spadki w pozycjach oraz mniejszą widoczność w Google, co w rezultacie prowadzi do tego, że ruch na stronie maleje. Wyjaśnijmy zatem, czy jest wspomniana kanibalizacja i jak ją wykryć.
Pod pojęciem kanibalizacji słów kluczowych rozumie się sytuację, w której po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy, w Google wyświetlają się różne adresy URL w ramach jednej witryny. Przyczyna problemu wynika z optymalizacji różnych podstron w serwisie pod te same słowa kluczowe…
Więcej dowiesz się u źródła >ILE TRWA SEO I DLACZEGO DŁUGO?
Wspólnym marzeniem – pozycjonerów i klientów korzystających z usługi pozycjonowania – jest SEO błyskawiczne. Rezultat w postaci obecności w top 10 pojawiający się w ciągu miesiąca od podpisania umowy, na dodatek trwały i “nie za miliony monet” – czyż to nie brzmi pięknie? I czy to jest w ogóle realne? Zdaje się, że odpowiedź na pytanie ile trwa seo będzie bardzo przydatna!
Prawdopodobnie każdy opiekun klienta na świecie zajmujący się obsługą usługi SEO usłyszał pytanie „minął miesiąc od zawarcia umowy więc dlaczego jeszcze nie ma efektów?”. Faktycznie, trudno jest spodziewać się efektów pozycjonowania w ciągu miesiąca od zawarcia umowy. Wiąże się to ze specyfiką tej usługi, która jest rozłożona w czasie na kilka etapów. W tym wpisie chcemy przybliżyć część z nich, pokazując na osi czasu ich kolejność i odstępy pomiędzy poszczególnymi kamieniami milowymi. Nie jest to wierna rekonstrukcja krok po kroku, raczej pewien zarys (zwłaszcza, że każda przypadek strony internetowej jest traktowany indywidualnie) . W omawianym przypadku uznajemy, że od razu po podpisaniu umowy specjalista SEO otrzymał dostępy do strony internetowej i były one wystarczające tj. pozycjoner nie musiał prosić o dodatkowe uprawnienia lub zwracać się do klienta z prośbą o wdrożenie przez niego części zmian (bo dostępy, którymi dysponował, nie pozwalały na to)…
Więcej dowiesz się u źródła >EdytorSeo.pl – krok po kroku jak stworzyć własny szablon tekstu
EdytorSeo.pl to świetne narzędzie do Tworzenia własnych tekstów w szybkim tempie. Narzędzie posiada wiele zdefiniowanych szablonów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by utworzyć sobie własne, unikalne szablony pod jakieś specyficzne zapotrzebowanie. W poradniku tym pokażę jak łatwo utworzyć własny szablon.
Przygotowanie szablonu
Stwórzmy szablon wpisów do katalogów dla konkretnej strony, nie to będzie dla okazwłoka.pl. Aby to zrobić na początek wybierzemy te bloki z systemu, które można dopasować do opisu blogu. W tym celu należy przeglądnąć wszystkie pozycje po lewej i po prawej stronie…
Więcej dowiesz się u źródła >