Dlaczego treści SEO nie zawsze podobają się klientom (i dlaczego nie przestaniemy ich do nich przekonywać)
SEO copywriting nie ma najlepszej sławy. Często bywa wrzucany do jednego worka ze spamowaniem, clickbaitowymi artykułami i sztucznym łowieniem ruchu. Klienci, którym mówi się o potrzebie pisania treści w zgodzie z SEO, często myślą, że będą musieli upychać na swojej stronie słowa kluczowe albo hurtowo produkować nowe teksty.
To idealny punkt wyjścia do uświadomienia ich, jak wygląda dobry SEO copywriting, czego oczekują internauci od treści, na które się natykają i gdzie jest miejsce na ludzki czynnik w pisaniu ‘pod SEO’…
Więcej dowiesz się u źródła >7 najczęściej popełnianych błędów przy optymalizacji świeżych stron internetowych
Postanowiłem poruszyć ten temat, ponieważ w ostatnim czasie zdarzało się to dość często – całkowity brak optymalizacji w świeżutkiej stronie internetowej. W skład oferty na wykonanie strony internetowej najczęściej wchodzi podstawowa optymalizacja SEO. Niestety często jest ona tylko na papierze.
Wielu klientów podczas negocjacjach przy podpisywaniu umowy na SEO twierdzi, że optymalizacja została już wykonana i jest to element, który można pominąć – chodzi oczywiście o zbicie ceny. Niestety w tym momencie okazuje się, że nie do końca jest tak kolorowo. W poniższym tekście chciałbym zwrócić uwagę na kluczowe elementy, które zwykle szwankują i wymagają poprawy. Podczas odbioru nowej strony internetowej, w której była zawarta podstawowa optymalizacja SEO warto zwrócić uwagę, czy poniższe zagadnienia nie zostały pominięte…
Więcej dowiesz się u źródła >5 mitów SEO – Tomasz Wieliczko
Branża SEO pełna jest mitów, nie do końca sprawdzonych teorii i niczym niepodpartych przypuszczeń. Skąd się biorą? Po części z tego, że SEO bardzo szybko się zmienia – coś, co działało kilka lat temu, dzisiaj może bardziej zaszkodzić niż pomóc, a po części z tego, że w SEO nie ma jedynej słusznej ścieżki i każdy wyciąga mniej lub bardziej sensowne wnioski z własnych eksperymentów. Nie bez znaczenia jest także fakt, że Google nie lubi spowiadać się z wprowadzanych zmian, a algorytmy – z wiadomych względów – owiane są tajemnicą.
Postanowiłem więc przyjrzeć się pięciu często powtarzanym w branży twierdzeniom i dorzucić swoje trzy grosze…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak uzyskać darmowy certyfikat SSL?
Za darmo umarło? Niekoniecznie! Jak się okazuje, wdrożenie certyfikatu SSL jest możliwe bez ponoszenia poważnych kosztów. Jak to zrobić? Dowiedz się więcej!
Jeśli w dalszym ciągu nie wiesz, czy strona internetowa będzie przynosić zyski twojej firmie, a chcesz to sprawdzić bez większej inwestycji finansowej, to warto zacząć od instalacji i konfiguracji darmowego systemu zarządzania treścią np. WordPress. Jeśli jednak na bieżąco śledzisz naszego bloga to wiesz, że wdrożony protokół SSL na stronie internetowej jest konieczny, gdyż zapewnia bezpieczeństwo odwiedzających witrynę…
Więcej dowiesz się u źródła >O TO JEST CONTENT MARKETING? TRANSKRYPCJA I LIVE
Więcej dowiesz się u źródła >15 WSKAZÓWEK DLA POCZĄTKUJĄCYCH HANDLOWCÓW
Handlowiec to nie zawód, handlowiec to stan umysłu. Ludzi pracujących w działach sprzedaży charakteryzuje wspólny zestaw cech i umiejętności. Jeśli jesteś żółtodziobem i marzysz dopiero, by stać się gwiazdą sprzedaży, dowiedz się, jaki jest dobry przedstawiciel handlowy. Zrób rachunek sumienia i przy okazji odpowiedz sobie na [zajebiście] ważne pytanie: co lubię robić w życiu. I czy to jest sprzedaż.
-
LUBIĘ LUDZI – WCHODZĘ W TO
Pierwsza zasadnicza kwestia to Twój stosunek do ludzi i do częstych kontaktów z nimi. Jeśli lubisz grać w grę nawet w sylwestrową noc, a rozmowy ze znajomymi to dla Ciebie przykra konieczność, bo większość ciekawych interakcji masz sam ze sobą lub ze sztuczną inteligencją, to wiadomo, że w dziale handlowym miejsca nie zagrzejesz. Co gorsza, doprowadzisz się do rozstroju nerwowego, a Twoja niechęć do ludzi może nabrać niebezpiecznych rozmiarów…
Więcej dowiesz się u źródła >5 POMYSŁÓW NA WYKORZYSTYWANIE SŁÓW KLUCZOWYCH W CONTENCIE
Podstawą profesjonalnego i naturalnie wyglądającego tekstu SEO jest umieszczenie w nim kluczowych, niezbędnych słów. To one w dużej mierze mają wpływ na efekty podejmowanego pozycjonowania i to w słowach kluczowych tkwi największa moc contentu. Z pozoru łatwa koncepcja umieszczania odpowiednich fraz w tekście, okazuje się być problemem nie do przejścia, gdy umieścić należy nienaturalną lub długa frazę.
Przekona się o tym każdy, kto chociaż raz próbował umieścić w jednym tekście kilka identycznie brzmiących wyrazów. Oto moje sprawdzone triki na sytuacje „podbramkowe”, w których brakuje nam pomysłu lub sposobu na umieszczenie kluczowych słów…
Więcej dowiesz się u źródła >10 kluczowych wskazówek dla każdego content marketera.
Zacznijmy od złej wiadomości: coraz trudniej jest zwrócić uwagę klientów na nowo stworzony content. Zasięg organiczny w mediach społecznościowych to już zamierzchła przeszłość. Ledwie połowa publikowanego contentu zostaje udostępniana dalej, a więcej niż tysiącem udostępnień może się poszczycić jedynie 0,1%. W dodatku Facebook ogłosił właśnie, że prawdopodobieństwo, że opublikowany content dotrze do osób niepowiązanych z autorem, jeszcze zmaleje. (Ups).
Co więcej, typowy współczynnik konwersji w marketingu internetowym wynosi mniej niż 1%…
Więcej dowiesz się u źródła >21 zalet SEO – co się stanie jeśli zaczniesz się pozycjonować?
Pozycjonowanie jest obecnie jedną z najbardziej popularnych form promocji firmy w Internecie. Zapewne już nieraz czytałeś o tym, czym jest SEO oraz na czym polega. Jednak czy wiesz jakie korzyści może przynieść dla Twojego przedsiębiorstwa? Przedstawiamy najważniejsze zalety SEO, które sprawią, że Twój biznes będzie jeszcze bardziej opłacalny!
Dlaczego warto pozycjonować swoją firmę?
SEO (z ang Search Engine Optimization) jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi do promowania swojego biznesu w sieci. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej oraz poprawienie wyników na liście wyszukiwań dla konkretnych słów kluczowych. Obecnie bowiem bardzo wielu klientów szuka informacji o produktach lub usługach przy pomocy wyszukiwarek internetowych, w szczególności Google. Dlatego właśnie jest to podstawowe miejsce, w którym można pozyskać nowych klientów i wypromować swoją firmę…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak Google (nie)przestrzega własnych wytycznych
Długo zastanawiałam się nad tym, jak ten temat ugryźć. Walka ze spamem (którym dla mnie są np. bezmyślnie tworzone zaplecza i farmy linków, ale i same strony, których byt w SERP-ach uzależniony jest od powyższych) od dawna budzi we mnie emocje. I początkowo mocno kibicowałam Google, które – wraz z kolejnymi wdrażanymi zmianami (tu Pingwin, tam Panda) – miało oczyścić SERP-y z tego typu śmieci. I nawet przeczące sobie wzajemnie wytyczne tej wyszukiwarki (raz coś było „naturalne” i pożądane, po dwóch latach za to „naturalne” można było dostać filtr) to, choć wywoływały u mnie oczywiste zgrzytanie zębami, jednak przetrzymywałam. Bo w końcu chodziło o zrobienie porządku, prawda?
Więc okej, niech będzie. Wprowadzało się kolejne modyfikacje na stronach Klientów, zawsze w myśl googlowskich reguł (no i trochę obok tychże; nigdy nie twierdziłam, że jestem SEO-wcem czystszym niż koszulka wyprana w tym cudzie co to już „bielsze nie będzie”). Ale jednak z umiarem, ostrożnie, jakąś konkretną wizją. Działałam tak sobie, wciąż wpatrzona w Google ze spamem walczące, i święcie wierząc, że faktycznie te notoryczne zmiany algorytmów i zasad służą wyższym celom…
Więcej dowiesz się u źródła >YOAST SEO PORADNIK – ZACZNIJ ŻNIWA W WYSZUKIWARCE!
Yoast SEO poradnik – dlaczego to jedna z fajniejszych wtyczek do wordpress?
WordPress jest niekwestionowanym królem internetu – to przez niego zarządzana jest lwia część treści, które tak zawzięcie scrollujemy na co dzień. Ale sam CMS to nie wszystko – pełną kontrolę wszystkich aspektów strony zapewniają wtyczki, które rozszerzają możliwości naszego WordPressa.
Yoast = wyszukiwarkowe żniwa?
“Czysty” WordPress nie jest idealny. Ot, prosty program ułatwiający dystrybucję postów. Po zainstalowaniu wtyczki YOAST SEO, staje się jednak prawdziwym kombajnem do zbierania topowych pozycji w Google…
Więcej dowiesz się u źródła >