Całkiem niedawno osoby z zacięciem literackim pisały głównie do szuflady lub dla grona najbliższych osób. Jedynie najbardziej utalentowanym i przebojowym autorom udawało się przekonać któregoś z wydawców, aby ich utwór ukazał się drukiem. Dziś wystarczy dostęp do Internetu, by móc na blogu publikować teksty na dowolny temat.
Zalety blogowania
- Wykorzystanie blogów oraz mediów społecznościowych już od dawna stanowi nieodłączny element marketingu. Blogi odgrywają szczególną rolę zwłaszcza w działaniach związanych z pozycjonowaniem i docieraniem do potencjalnych klientów. Statystyki pokazują, że blogi czytuje trzy czwarte internautów a 61% amerykańskich konsumentów dokonało kiedyś zakupu w oparciu o znalezione na blogach informacje.
- Prowadzenie własnego bloga to dla wielu małych firm sposób na znaczne zwiększenie liczby potencjalnych klientów oraz poprawę widoczności swoich produktów i usług oraz zbudowanie autorytetu w internecie w danej dziedzinie. To właśnie blogi i publikowane w Internecie artykuły, a nie reklamy są dla konsumentów głównym źródłem informacji na temat firm i ich produktów.
- Pozwalają one na zapoznanie i czytelników z twoją marką produktów i usług, jeżeli coś oferujesz. Dodatkowo blog stanowi „czynnik ludzki”, jeżeli jest połączony ze sklepem internetowym czy statyczną stroną internetową.
- Dyskusja prowadzona pod artykułem jest naturalnym generatorem dodatkowych wejść oraz zwiększa liczbę słów zamieszczonych na stronie, stanowiącą czynnik uwzględniany przy pozycjonowaniu.
- Komentarze stanowią nieocenione źródło informacji pozwalające autorowi poznać opinię czytelników na temat treści zamieszczanych na blogu oraz dowiedzieć się, jakie zagadnienia cieszą się największym zainteresowaniem i o czym pisać więcej.
więcej na: http://www.evive.pl