Darmowy kreator stron www dla małych firm – od Google
Google wypuszcza kreatora stron internetowych dla małych firm – jeśli z jakichś przyczyn nie jesteś w stanie zorganizować sobie „typowej” strony www, to jest alternatywa.
Google oficjalnie uruchomiło kreatora jednostronicowych sajtów internetowych przeznaczonych dla małych firm i jednoosobowych działalności. Nowe narzędzie, które nazywa się po prostu… „Strona internetowa”, jest darmowe i oferuje właścicielom małych firm w kilka minut stworzenie i edytowanie stron zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i urządzeniu mobilnym.
Według danych Google, 60% lokalnych biznesów na całym świecie nie posiada swojej strony internetowej (!). Google próbuje najwyraźniej przyjść z pomocą firmom i zmniejszyć ten procent wdrażając swój nowy kreator stron. Sprytne – ale czy się sprawdzi?
Jak działa darmowy kreator stron www od Google?
„Strona internetowa” (zaiste wyrafinowana nazwa) jest rozszerzeniem usługi Google Moja Firma (aka Google My Business), co oznacza, że musisz posiadać uzupełnioną w całości wizytówkę firmy w GMB, aby móc skorzystać z nowego narzędzia. Google automatycznie pobierze informacje z rubryk wizytówki i na ich podstawie utworzy stronę internetową, którą następnie będziesz mógł edytować dodając szablon, zdjęcia i tekst…
Czytaj więcej na: http://semandseo.pl
Szybkie wpisy w Google Moja Firma
Google dodało możliwość publikowania wpisów przy wizytówce firmy (dostępne poprzez Google Moja Firma). To kolejna nowość udostępniona przez Google, która wspiera lokalny biznes (zobacz: Darmowy Kreator stron od Google). Tym razem skorzystają zapewne nie tylko małe przedsiębiorstwa, ale także i te większe. Teraz każdy właściciel firmy może dodawać aktualności na temat dostępnej ofert, promocji itp. Wpisy te widoczne są już kilka minut po opublikowaniu, zarówno z poziomu wyników wyszukiwania, jak i map.
Więcej informacji o Twojej stronie w wynikach Google
Bez względu na to, czy masz stronę firmową, czy też nie – możesz regularnie publikować w sieci aktualne informacje o swojej firmie. Mogą to być wpisy o oferowanych produktach lub usługach, ale również o nadchodzących wydarzeniach. Do swoich postów masz możliwość dodania przycisku Call To Action (CTA), który zachęci użytkowników do podjęcia działania w odpowiedzi na opublikowaną informację. Usługa jest bezpłatna i dostępna poprzez narzędzie Google Moja Firma.
Przyciski CTA dostępne we wpisie przy wizytówce Google:
- zarezerwuj,
- rejestracja,
- kup,
- zapisz ofertę…
Czytaj więcej na: http://rocketmedia.pl
Reklama internetowa na blogu – jak zarobić na współpracy z blogerami?
Blogerzy to obecnie najbardziej wpływowa grupa twórców w internecie, aby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na liczbę obserwatorów, followersów, czy fanów na najbardziej popularnych profilach w social mediach. Skuteczna reklama internetowa na blogu powoli zaczyna dorównywać popularnością i efektami reklamie telewizyjnej.
Pisaliśmy już o tym, dlaczego współpraca z blogerami się opłaca. Oprócz wiarygodnego źródła, docierającego do naszej grupy odbiorców, ogromną zaletą we współpracy z blogerami jest możliwość pozyskania wartościowych i unikalnych treści, co wspiera pozycjonowanie i ranking stron w wyszukiwarce. W dzisiejszym artykule przedstawimy praktyczne porady dotyczące reklamy na blogu.
Jakie są opcje współpracy z blogerami?
Opiniotwórcy, czyli blogerzy, posiadają wierną grupę odbiorców, którzy śledzą każdy ich krok i ufają ich opiniom. Najłatwiej jest im zaufać, ponieważ dla swoich czytelników sprawiają wrażenie “zwykłych ludzi” piszących o własnych doświadczeniach. Najważniejsza dla blogerów jest zatem ich autentyczność. Dla początkujących marek lub firm pragnących zwiększyć widoczność w internecie, reklama internetowa na blogu może być bardzo skutecznym działaniem marketingowym. Zastanawiasz się, jakie są możliwości współpracy z blogerami?
Na początek należy podzielić współpracę na płatną lub barterową. Ta druga polega na wymianie: reklama za towar, bez dodatkowej opłaty pieniężnej dla blogera. Sama reklama może być wpisem na blogu poświęconym danemu produktowi lub zwykłym podpisem pod zdjęciem z informacją o produkcie. Ostateczny efekt współpracy zależy od warunków, jakie zostaną ustalone na samym początku z blogerem lub jego zespołem managerskim. Jedno jest pewne – na blogerze nie można wymuszać pozytywnej opinii o danym produkcie.
Jeżeli chodzi o reklamy płatne na blogu, ich cena oraz wielkość są zależne od prestiżu blogera. Płacąc za reklamę można więcej wymagać od blogera – np. zorganizowania konkursu dla czytelników, którego nagrodą będzie produkt danej firmy, czy też napisania obszernego wpisu na blogu z detalami dotyczącymi produktu. Wszystko zależy od tego, jakie dana firma ma oczekiwania co do reklamy i na co zgodzi się bloger…
Czytaj więcej na: https://www.eactive.pl
Google Optimize – do czego służy i co warto o nim wiedzieć?
Zbieranie leadów czy transakcji to główne cele większości serwisów internetowych. Zmniejszenie porzuconego koszyka w ecommerce czy zachęcenie użytkowników do zapisu do newslettera wymaga stałej optymalizacji wybranych kampanii. Niekiedy problemy osiągania niskiej liczby konwersji czy wysokiego współczynnika odrzuceń nie wynikają ze złego prowadzenia kampanii , ale wewnętrznego obszaru serwisu.
Optymalizując konwersje należy zwrócić uwagę na obszary serwisu, które mogą powodować brak zaangażowania przyszłych jak i już zaangażowanych klientów. Wymaga to szukania nowych rozwiązań usprawniających poruszanie się użytkowników po serwisie. Niezbędnym elementem każdego serwisu powinny być testy A/B, które pozwalają wesprzeć w pytaniu „czy koszyk w sklepie powinien mieć czerwony button?”
Przy pomocy nowego narzędzia jakim jest Google Optimize będziesz w stanie odpowiedzieć na to i wiele innych pytań.
Z tego artykułu dowiesz się czym jest Google Optimize oraz jak w prosty sposób go wdrożyć.
Czym jest Google Optimize
Jest to narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób można zrealizować własne testy A/B. Dotychczas, żeby sprawdzić, która wersja strony przynosi korzystniejsze wyniki potrzebowaliśmy działania programisty. Podobnie jak w przypadku Google Tag Manager nowe narzędzie pozwala nam nie tylko pominąć programistów (no prawie, o czym później), ale również skorzystać z prostej integracji z innymi narzędziami jak choćby Google Analytics.
W prosty sposób Google Optimize pozwala na edytowanie surowego kodu HTML, dodawanie reguł Javascript czy CSS, co umożliwia późniejsze testowanie różnych wariantów strony. To tylko kilka zalet, na które pozwala to narzędzie.
Zatem jak wdrożyć Google Optimize i przygotować pierwsze eksperymenty?
Wdrożenie Google Optimize
Przed samym wdrożeniem Google Optimize upewnij się czy posiadasz:
- Konto Google Analytics – warto postarać się o utrzymanie tego samego maila dla Google Optimize. W ten sposób szybko przejdziemy proces Link to Google Analytics o którym będzie poniżej. W szczególności Optymalizacja wymaga działania Universal Analytics.
- Menedżer tagów Google – przy jego pomocy nastąpi implementacja, a dodatkowo pozwala on na śledzenie zdarzeń (np. zapis w formularzu)
- Zainstalowaną przeglądarkę Google Chrome oraz rozszerzenie Google Optimize (dostępne pod tym adresem – https://goo.gl/Bsa61f)
Po zweryfikowaniu powyższych narzędzi możemy przejść do samego Google Optimize. W pierwszej kolejności odwiedzamy https://www.google.com/analytics/optimize/ i tworzymy nowe konto…
Czytaj więcej na: https://digitalhill.pl
Jak szybko naprawić błędy 404 oraz dlaczego jest to ważne?
Czy Twoja strona internetowa cierpi z powodu występowania błędów 404? Dowiedz się, jak szybko naprawić błędy 404 i polepszyć kondycję witryny w Google.
Błędy 404 są niestety nieodzowną częścią internetu. Tworzą bałagan i wprowadzają w błąd Twoich odbiorców oraz same wyszukiwarki. Dlatego bardzo ważne jest to, aby szybko naprawić błędy 404, które występują na Twojej stronie – zarówno te wewnętrzne, jak i zewnętrzne.
Dlaczego jest to tak ważne?
Błędy 404 mają bezpośredni wpływ na SEO Twojej witryny, co z kolei wpływa na ruch organiczny oraz na doświadczenia użytkowników.
Odbiorcy, którzy często napotykają takie błędy, tracą zaufanie do strony i szybciej z niej wychodzą, co oczywiście zwiększa wartość współczynnika odrzuceń.
Dodatkowo liczne błędy 404 utrudniają wyszukiwarkom indeksowanie Twojej strony internetowej, co nie jest dobrą praktyką.
Co to jest błąd 404?
Żeby szybko naprawić błędy 404, trzeba najpierw zrozumieć, czym one są i dlaczego występują.
Krótka definicja: błędy 404 to standardowy status HTTP(S), który mówi użytkownikowi o tym, że uzyskał połączenie z serwerem, jednakże nie można wyświetlić podstrony o takim adresie URL, ponieważ jej po prostu nie ma.
Dlaczego występują błędy 404?
Błąd po stronie użytkownika:
- Ręcznie wpisany adres URL strony internetowej zawiera literówkę.
- Łącze, które użytkownik kliknął, zawiera literówkę.
Błąd po stronie serwera:
- Dana podstrona została przeniesiona do innego miejsca bez wcześniejszego przekierowania 301 lub 302.
- Dana podstrona jest w tej chwili niedostępna np. z powodu prac nad nią.
- Dana podstrona została usunięta.
Jak błędy 404 wpływają na użytkownika?
Niestety są one bardzo destrukcyjne dla jego doświadczeń. Dodatkowo Twój wysiłek na rzecz promowania np. wpisu blogowego w internecie może zostać zaprzepaszczony, co oczywiście odbije się na SEO witryny oraz odbiorcach, ponieważ nie znajdą tego, co dany link opisywał.
Jeżeli użytkownik napotka w Twojej witrynie niedziałający link, a będzie mu zależało na informacjach, to niestety, ale tych informacji będzie szukał gdzieś indziej, czyli na stronach konkurencji.
Jest to bezpośrednia przyczyna utraty ruchu na stronie internetowej. Ponadto duża liczba błędów 404 może oznaczać, że dana strona nie jest już rozwijana, przez co może stracić zaufanie w oczach odbiorców.
Mając to na uwadze, można już zauważyć, że jest to bardzo ważne i należy jak najszybciej naprawić błędy 404, które występują na Twojej stronie internetowej.
Jak to zrobić?…
Czytaj więcej na: http://mobiletry.com