Google Search Console. Jakie informacje są kluczowe dla SEO?
Search Console (wcześniej znane jako Google Webmaster Tools) to zestaw narzędzi pomagających zrozumieć, jak Google interpretuje i ocenia naszą stronę internetową. To również miejsce, gdzie możemy wchodzić w bezpośrednie interakcje z liderem na rynku wyszukiwarek, wpływając na sposób indeksowania podstron w serwisie czy korygując błędy rzutujące na efektywności działań SEO. Jakie funkcje Search Console są najważniejsze dla pozycjonowania witryn w wyszukiwarce Google?
Na początku 2018 roku Google zaprezentowało nową wersję Search Console i rozpoczęło stopniowe przenoszenie starych funkcjonalności do nowej wersji. Oprócz zmian w layoucie i w sposobie prezentacji danych, odświeżona wersja narzędzia dla webmasterów dała użytkownikom większe możliwości analizy danych dotyczących ruchu organicznego do ich witryn…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak ważne jest linkowanie wewnętrzne na stronie www?
Linkowanie wewnętrzne to fundament dobrze przeprowadzonej optymalizacji strony internetowej. Poprzez właściwe rozmieszczanie linków pomiędzy podstronami wewnątrz jednego serwisu, ułatwiasz nawigację oraz poprawiasz proces pozycjonowania. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak wykorzystać linkowanie wewnętrzne, by przepływ mocy strony (Page Rank) był jak najbardziej efektywny.
Krótka definicja linkowania wewnętrznego
Linkowanie wewnętrzne to odnośniki w ramach jednej witryny, które pozwalają odbiorcom i robotom Google na dotarcie do całego contentu na stronie. W branży SEO od dawna wychodzi się z zasady, aby z każdego miejsca w witrynie, w maksymalnie 3 kliknięciach dotrzeć do wszystkich miejsc na stronie. To zdrowe z punktu widzenia UX, jak i biznesowego…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zwiększyć wiarygodność strony – E-A-T
Na początku sierpnia serca pozycjonerów i SERPy zadrżały. Google wprowadził kolejną ze swoich aktualizacji, która uderzyła w strony z grupy YMYL. Wyszukiwarka po raz kolejny nakłada gęste sito na wyniki i stopniowo staje się inteligentnym, świetnie zorganizowanym narzędziem, które trudno oszukać. Jednym z kluczowych okazał się tym razem parametr E-A-T. Czym jest i jak podnieść jego wartość?
Jedna jaskółka wiosny nie czyni…
… dlatego Google wysyłał wici odpowiednio wcześniej. Pierwszym ostrzeżeniem dla pozycjonerów była aktualizacja z marca. Wtedy największe straty notowały strony bez wdrożonego certyfikatu SSL i te, do których kierowały linki z kanałów nie związanych tematycznie z macierzystą branżą. Aktualizacja algorytmu z kwietnia wzmocniła założenia z poprzedniego miesiąca i, dodatkowo, między innymi, doceniła strony, na których zamieszcza się oryginalne, inspirujące i poprawne merytorycznie treści. Ci, którzy odpowiednio wcześnie wyciągnęli wnioski, mogli zanotować spore wzrosty cztery miesiące później…
Więcej dowiesz się u źródła >Opłaty za korzystanie z Google Maps dla stron WWW
W tym roku, Google ogłosił informację o zmianie w dokonaniu opłat dla firm korzystających z serwisu Google Maps Platform na swoich stronach WWW. Pozostali użytkownicy Google Maps z całego świata, tak jak wcześniej, będą nadal korzystać z serwisu za darmo. Dla nich nic się nie zmieniło.
Zaktualizowana wersja Google Maps Platform wyróżnia się swoimi funkcjonalnymi możliwościami, a przede wszystkim przeznaczona jest dla biznesu. W tym artykule wyjaśnimy, kto i jakich wpłat powinien dokonywać na konto Google Maps Platform, by mapa nadal się wyświetlala na stronie internetowej firmy…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie z Polski na rynek UK – jak się do tego zabrać?
Większość osób zaczynając swoją przygodę jako specjalista SEO ma do czynienia głównie z rynkiem lokalnym. Pierwszą wiedzę w tym zakresie najłatwiej uzyskać wspierając własny biznes, tworząc bloga lub pomagając znajomym w ich przedsięwzięciach.
Kiedy zdobywamy pierwszych klientów zagranicznych, zaczynamy jednak zabawę z globalnym SEO. Jak wtedy zabrać się do pracy? Na co dzień zajmuję się pozycjonowaniem z Polski na rynek UK i przygotowałam kilka wskazówek i danych, które pomogą poradzić sobie w tym przeskoku…
Więcej dowiesz się u źródła >Prowadzisz blog lub sklep? Korzystaj z Google Trends!
Dzięki temu, że Google dają możliwość korzystania z darmowych aplikacji, narzędzi, a także opcji każdy właściciel strony internetowej ma szansę poprawić jej pozycję czy też popularność. Jednym z narzędzi, które znacznie wpływają na funkcjonowanie strony jest Google Trends czyli skuteczne dostarczanie informacji na temat trendów panujących wśród tematów wyszukiwanych przez użytkowników z całego świata.
Każdego dnia internauci wpisują przeróżne zapytania w wyszukiwarce Google, a to właśnie te dane są przydatne dla każdego właściciela strony internetowej. Dzięki narzędziu Google Trends dostarczenie informacji, które znajdują się wysoko na liście poszukiwań pozwala zapewnić wysoką pozycję strony i jej dużą popularność…
Więcej dowiesz się u źródła >O aktualizacjach Google słów kilka
Barry Schwartz z serwisu Seroundtable zwrócił w ostatni weekend uwagę na dwie, istotne dla właścicieli stron internetowych (oraz SEOwców) kwestie:
- częstotliwość wprowadzania przez Google aktualizacji w algorytmie
- sposób informowania o wprowadzonych zmianach
Co powinna zawierać Twoja strona internetowa?
Trendy w tworzeniu stron internetowych bardzo szybko się zmieniają. Dzieje się tak za sprawą coraz nowszych możliwości, jakie stoją przed ich twórcami i, ogólnie rzecz ujmując, rozwoju technologicznego branży. Pewne rzeczy jednak pozostają niezmienne i nie możesz zapomnieć o nich, gdy będziesz pracować nad swoją witryną. Oto krótki poradnik o tym, co musi znaleźć się na Twojej stronie internetowej.
Menu strony
Każdy, kto wejdzie na Twoją stronę internetową, chce wyraźnie widzieć, jak ma się po niej poruszać i o czym ona tak naprawdę mówi. Nie będzie tego wiedział bez przejrzystego menu. To tak naprawdę spis treści Twojej strony, główne kategorie, tematy, czy rodzaje produktów i usług w pigułce. Właściwie to dzięki temu na pierwszy rzut oka użytkownik wie, co powinien zrobić i w jakie miejsce witryny ma się udać po wejściu na nią…
Więcej dowiesz się u źródła >