Powiadomienia Google Search Console o wdrożeniu mobile-first index
Pod koniec kwietnia za pośrednictwem Search Console Google rozpoczęło rozsyłanie powiadomień o przejściu witryny na mobile-first index. Dopiero w tym tygodniu otrzymaliśmy pierwsze komunikaty na kontach naszych klientów. Jak się okazuje, warunkiem włączenia serwisu do mobile-first indexing nie jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, a dostępność takich samych treści na wersji mobilnej i desktopowej.
Powiadomienie w Google Search Console o mobile-first indexing
O przejściu strony na mobile-first index dowiemy się z powiadomienia Search Console wysłanego mailem…
Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl
Google Moja Firma – powiadomienia o odpowiedzi właściciela na recenzje
Użytkownicy wyszukiwarki Google mogą zostawić swoją opinie na temat lokalnego biznesu w wizytówce Google Moja Firma – niezależnie od tego, czy jest ona pozytywna, czy negatywna. Właściciele mogą na te recenzje odpowiadać, jednak dotychczas ich autorzy nie byli o tym fakcie informowani. Teraz ma się to zmienić.
Recenzje w Google Moja Firma
Aby możliwe było napisanie recenzji w wizytówce firmy w wyszukiwarce, użytkownik musi być zalogowany na swoim koncie Google – sprawia to, że opinia taka staje się o wiele bardziej wiarygodna (jest podpisana imieniem oraz nazwiskiem) i zmniejsza prawdopodobieństwo spamu…
Więcej dowiesz się na: https://www.emarketing.pl
Nowe Google News
Na Konferencji Google I/O 2018 internetowy gigant z Mountain View rozpowszechnił informacje na temat nowego widoku Google News, który ma pojawić się już niebawem na naszych smartfonach i komputerach. Przypomnijmy, że idea Google News to zbieranie najistotniejszych informacji z różnych internetowych źródeł dotyczących najważniejszych trendów, które mogą być dla nas istotne. O ile sama usługa działa całkiem nieźle to jej wygląd dość mocno odbiegał od panujących dziś standardów, stąd informacja ta powinna ucieszyć zarówno czytających jak i publikujących materiały w Google News.
Zapowiedzi zmian Google News dotyczą 3 głównych zasad:
- Przekazywanie najważniejszych informacji
- Poznanie i zrozumienie historii publikacji
- Proste zarządzanie subskrypcji…
Więcej dowiesz się na: https://www.devagroup.pl
Jak wykorzystać autouzupełnianie w Google w kampanii SEO?
Każdy użytkownik wyszukiwarki Google dobrze wie, iż od swoich początków to narzędzie wyszukiwania znacznie rozwinęło swoje możliwości – jeśli chodzi o ułatwienie internaucie dotarcia do potrzebnych informacji.
Jednym z sposobów na to jest podpowiadanie przez nią wyrażeń, których w podobnym wyszukiwani używali już wcześniej inni użytkownicy. Jest to tak zwana funkcja autouzupełniania i jak się okazuje to samo autouzupełnianie Google stanowi znakomitą okazję do czerpania informacji niezbędnych w działaniach SEO. Każdy webmaster powinien więc uwzględnić wartość uzupełnienia w Google w planowanych SEO planach…
Więcej dowiesz się na: https://blog.seosklep24.pl
Infografika Twoją drogą do sukcesu!
Graficzna prezentacja danych i informacji jest jedną z najbardziej niedocenianych przez sklepy internetowe, a zarazem jedną najstarszych form komunikacji. Już jaskiniowcy prezentowali informacje o swoich polowaniach za pomocą malowideł na ścianach. Nie bądź gorszy od jaskiniowca, zrób sobie infografikę!
Po co mi infografika
W dobie internetowych zakupów coraz częściej wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych, podczas jazdy tramwajem, samochodem (nie polecamy) czy podczas lunchu w restauracji sprawne przekazywanie skondensowanych informacji jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Infografika pozwala przedstawić bardzo duże zbiory informacji za pomocą jednego obrazu zrozumiałego dla każdego niezależnie od kontekstu językowego…
Więcej dowiesz się na: https://traffictrends.pl
Chrzanić to, co było…, czyli grzechy polskiej reklamy cz. 5
Reklama lubi kontrowersje. Czasami aż za bardzo. Według decyzji Rady Reklamy reklamy m.in. fabryki rajstop ADRIAN, napoju energetycznego Devil i filmu Botoks naruszyły normy Kodeksu Etyki Reklamy.
Kolejny raz (poprzednie zestawienia) sprawdziliśmy, kto przesadził i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.
1. Reklama internetowa Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla
„Przedmiotem skargi była reklama internetowa www.polski-wegiel.pl
Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż:„Reklama pokazuje żałobników idących z kwiatami z podpisem: «Babcia Halinka miała wybór: leki lub raty za kocioł 5 klasy. Wybrała raty. Za to smog już nie zabija».”
Zespół Orzekający uznał, że przedmiotowa reklama poddając w wątpliwość sens wymiany kotłów na ekologiczne nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i przekroczono w niej granicę dobrych obyczajów…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Jak przekuć insight w działanie? Nowe narzędzie: Consumer Trend Canvas
Droga do innowacji to przejście przez nieznany ląd. Żadnej mapy nie ma, bo nikt jeszcze nie wytyczył ścieżek. Ale są narzędzia, które mogą nam posłużyć za kompas, wskazujący właściwy kierunek.
Przykładem jest Consumer Trend Canvas (CTC). Trendwatching.com, który dotąd przede wszystkim publikował artykuły i raporty poświęcone wschodzącym trendom, postanowił niedawno zaproponować swoim odbiorcom coś zupełnie nowego.
CTC jest narzędziem pozwalającym w prosty sposób przekuć rozpoznany i zaobserwowany trend w działanie. To mieszczący się na jednej kartce szablon, który pomaga w pracy nad wykorzystaniem dowolnego trendu w praktyce. Zaproponowana przez trendwatching.com formuła wielu osobom może przypominać szablon modelu biznesowego oraz szablon propozycji wartości, czyli narzędzia zaproponowane w ostatnich latach przez Alexa Osterwaldera. CTC jest niezwykle prosty, ale wydaje się, że właśnie w tym tkwi jego siła i użyteczność. Szablon ten służyć ma uporządkowaniu procesów analitycznych i kreatywnych…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl