Internet w końcu wygra z telewizją
Firma Zenith prognozuje, że w przyszłym roku wreszcie stanie się to, co nieuniknione – ludzie będą spędzać więcej czasu w Internecie niż na oglądaniu telewizji. Początkowo różnica może być nieduża, ale …tylko początkowo.
Telewizja to ograniczająca ramówka, mnóstwo reklam przerywających programy i bardzo wąski wybór dostawców treści. Internet jest dokładnie na drugim końcu, ale też w przeciwieństwie do TV wymaga od użytkowników przynajmniej odrobiny zaangażowania. Nie dziwi więc, że zmienia się układ sił (choć może zaskakiwać, że tak szybko)…
Więcej dowiesz się na: http://www.benchmark.pl
Jak zoptymalizować stronę pod mobile?
W czasach, w których liczba smartfonów przekroczyła liczbę komputerów, posiadanie strony dostosowanej do urządzeń mobilnych już dawno stało się koniecznością. Teraz należy zadbać o to, by taka witryna była jak najlepiej zoptymalizowana pod mobile. Co należy rozumieć pod tym pojęciem? Google zwraca uwagę na następujące aspekty: strona ładuje się szybko, nie zmusza do przewijania poziomego w orientacji pionowej, a także nie korzysta z technologii, które wyszły z użycia, takich jak Flash, czyli w skrócie jest zaprojektowana z uwzględnieniem kształtu i rozmiaru wyświetlacza urządzenia mobilnego.
Dlaczego warto zadbać o to, by strona była przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych? Po pierwsze już w 2015 roku było ich więcej niż korzystających ze stron desktopowych, a od tego czasu liczba ta stale wzrasta. Niezoptymalizowana pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych witryna oznacza utratę użytkowników…
Więcej dowiesz się na: http://semahead.pl
Prosta analiza linków w branży deweloperskiej
Na ostatniej edycji semKRK Katarzyna Baranowska przedstawiła ciekawą prezentację na temat pracy SEO dla deweloperów. Prezentacje oraz wywiad znajdziecie tu. Z własnego doświadczenia wiem, że jest to bardzo wymagający rynek. Musimy zadbać nie tylko o zaawansowane techniczne SEO ale również o sporą liczbę linków, które będą generowały popularność naszej strony. W wynikach wyszukiwania deweloperzy nie konkurują tylko ze sobą, ale również z portalami które agregują ogłoszenia.
Mają one sporą przewagę – więcej treści z długiego ogona i są nasycone słowami kluczowymi uwzględniającymi lokalizację inwestycji, czyli dzielnice czy sąsiednie ulice, czego brakuje na stronach deweloperów. Po prostu portal może sprzedawać również tym użytkownikom, którzy szukają dookoła inwestycji.
Kolejność typową dla deweloperów sytuacją jest tworzenie wielu domen: na przykład deweloper z Krakowa potrafi mieć ich kilka różnych inwestycji, a dla każdej osobną domenę. Z jednej strony pozwala to na pozycjonowanie wielu domen na różne słowa kluczowe, ale z drugiej strony budowanie linków jest bardziej kosztowne bo musimy zadbać o wiele projektów…
Więcej dowiesz się na: https://blog.majestic.com
Youtube. Jak mierzyć skuteczność kampanii wideo?
Co przemawia na korzyść reklam wideo w YouTube względem tradycyjnych spotów w telewizji? Ich skuteczność można, a nawet trzeba mierzyć. Służą do tego dwa narzędzia: YouTube Analytics oraz panel Google AdWords. Dowiedz się, na jakie wskaźniki warto zwrócić uwagę, dokonując oceny ich efektywności.
Wyświetlenia
Jeżeli głównym celem kampanii wideo jest zwiększenie świadomości marki, istotnym wskaźnikiem informującym o jej skuteczności będzie liczba wyświetleń. Pokazuje ona, ile osób zobaczyło Twoją reklamę.
W przypadku wyświetleń, warto abyś zwrócił uwagę na jeszcze jedną daną – częstotliwość. Mówi ona o tym, ile razy reklama została wyświetlona jednemu użytkownikowi w określonym czasie…
Więcej dowiesz się na: https://www.sempai.pl
OPTYMALIZACJA OBRAZÓW POD KĄTEM SEO
Optymalizacja obrazów na stronie to jeden z najbardziej istotnych elementów związanych z pozycjonowaniem. Odpowiednio dobrane i wykonane pliki graficzne są w stanie przyciągnąć nowych użytkowników i zwiększyć widoczność całej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Wciąż jednak wielu właścicieli firm działających w internecie nie potrafi wykorzystać w pełni potencjału jaki drzemie w dobrze zoptymalizowanych obrazach.
DLACZEGO OPTYMALIZACJA OBRAZÓW JEST WAŻNA DLA SEO?
Grafiki są jednym z elementów, które najbardziej przemawiają do wyobraźni użytkownika. Od dawna wiadomo, że kupujemy wzrokiem, dlatego też grafiki umieszczane na stronie to jeden z najważniejszych elementów wpływających na User Experience. Witryny, które zawierają dużo estetycznych obrazów są o wiele chętniej odwiedzane przez potencjalnych klientów, a ich dobór ma bezpośredni wpływ na konwersję…
Więcej dowiesz się na: https://www.pozycjonusz.pl
Blog jako element marketingu online
Często słyszę, że blogi firmowe/markowe są już passe. W czasach Snapchata, transmisji live i botów, blogi wyglądają jak prehistoryczni ubodzy krewni nowoczesnej technologii. Nic bardziej mylnego. Są często niezbędnym fundamentem wielu firm w spektrum działań w sieci.
Blog nie taki stary
Chociaż powstały dawno temu, blogi idą z duchem czasu. Najpopularniejszy system do blogowania – WordPress – zdecydowanie nie został w tyle oferując wiele różnych udogodnień i unowocześnień. Nie tylko wkleimy posty z mediów społecznościowych, ale również łatwo udostępnimy treści w sieci, zadbamy o pozycjonowanie czy możemy skorzystać z różnych wtyczek rozszerzających możliwości naszego bloga o niezbędne elementy – reklamy, rezerwacje, sprzedaż, newsletter itd.
Już z samego tego opisu widać, że blog stanowi część istotnego ekosystemu marketingu online…
Więcej dowiesz się na: https://www.hekko.pl
4 wskazówki, jak tworzyć globalny marketing dla polskiego startupu
Polskie startupy o globalnych ambicjach to już nie tylko pojedyncze firmy, ale masowe zjawisko w branży technologicznej. Ci, którym udało się wybić ze swoimi produktami oraz usługami poza krajowy rynek, przetarli szlaki i stali się inspiracją dla całej rzeszy lokalnych przedsiębiorców.
W czym tkwi sekret? Jak podejść do promowania swojej firmy i wyruszyć na podbój globalnych rynków?
Prawdopodobnie nie ma dwóch takich samych historii, kuloodpornych strategii i taktyk marketingowych, które gwarantują sukces. Oczywiście w sieci aż roi się od artykułów „10 rzeczy, które musisz zrobić, zanim wypłyniesz swoim startupem na międzynarodowe wody” czy „100 sprawdzonych taktyk i strategii marketingowych”, jednak prawdziwy sekret tkwi w mentalności samych założycieli oraz ich podejściu do marketingu. Poniżej przedstawimy podstawowe założenia oraz podejście do planowania marketingu dla startupów o globalnych ambicjach, poparte naszym własnym doświadczeniem w tworzeniu globalnych marek…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl