Jak optymalizować pliki PDF pod SEO?
Regulaminy, cenniki, raporty, oferty, coraz popularniejsze e-booki – wszystkie te dokumenty łączy jedno – format PDF. Pozwala on na łatwe, przystępne i estetyczne przekazanie dużej porcji informacji. Okazuje się jednak, że pliki PDF mogą pomóc może w pozycjonowaniu witryny internetowej. Aby tak jednak było, dokument PDF musi być odpowiednio zoptymalizowany. Nie jest trudne. Mitem jest to, że pliki PDF są dla robotów Google trudne do indeksowania w SERP. Jak jednak sprawić, aby dokumenty zapisane w tym formacie pomogły w SEO?
Plik PDF – najważniejsze informacje
PDF, czyli Portable Document Format to format dokumentów zaprojektowany przez firmę Adobe. Powstał w 1992 roku. Prace nad PDF trwały w ramach projektu Camelot. Format PDF miał przede wszystkim być wykorzystywany do konwertowania dokumentów papierowych na cyfrowe. Twórcy Portable Document Format za cel postawili sobie również to, aby elektroniczne wersje dokumentów mogły być wysłane w dowolne miejsce, wyświetlane i drukowane na każdym komputerze. Dziś już wiemy, że ten cel udało się osiągnąć…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak pozycjonować obrazki w Google?
Do pozycjonowania firmowej strony przykłada się większość przedsiębiorstw. Aby znaleźć się w TOP3, przeznaczają niemałe budżety. Prowadzone działania mają na celu zwiększyć ruch na stronie internetowej, a co za tym idzie, przełożyć się na sprzedaż. Pozycjonowanie dla wielu firm to jednak czarna magia, a w wytycznych Google poruszają się jak we mgle. Większość przedsiębiorców swoje wysiłki skupia na optymalizacji kodu i treści, nasyceniu contentu słowami kluczowymi i link buildingiem. Jednak to nie jedyne parametry ważne dla robotów Google. Wynika to z tego, że Internauci informacji szukają nie tylko w tradycyjnej wyszukiwarce, ale i w wyszukiwarce grafiki. Oznacza to, że konieczne jest zatroszczenie się o optymalizację obrazków i zdjęć, które znajdują się na stronie. Jak to zrobić i czy pozycjonowanie obrazków w Google przynosi realne korzyści?
Czym jest Google Images?
Google Images to Google Grafika. Jest to jedna z wyszukiwarek Google. Została uruchomiona w 2001 roku. Pozwala ona Internautom przeszukiwać pliki graficzne, które znajdują się w sieci. Jest to możliwe dzięki temu, że Googlebot odnajdują zdjęcia i obrazy oraz kategoryzuje je pod specyficzne słowa. Następnym krokiem robota Google jest wysłanie miniaturki grafiki na serwery. To właśnie stamtąd wyświetlane zdjęcia i obrazy jako wyniki wyszukiwarki. Obrazy i zdjęcia pojawiają się wraz z linkami, dzięki czemu bardzo łatwo można przejść do pełnych wersji grafik oraz stron www, na których się one znajdują oryginalnie…
Więcej dowiesz się u źródła >Co to jest landing page?
Landing page to pojęcie często spotykane w marketingu internetowym. To często stosowane narzędzie, którego celem jest skierowanie użytkownika bezpośrednio w pożądane przez nas miejsce na stronie. W tym wpisie wyjaśniamy co to jest landing page i jak wykorzystać ten typ stron do zwiększenia konwersji.
Co to jest landing page (strona lądowania)?
Landing page, zwany inaczej stroną docelową, stroną lądowania, to po prostu miejsce w ramach naszej witryny np. osobna zakładka, lub odrębna strona www, na którą chcemy skierować użytkownika pozyskanego poprzez działania takie jak reklama na Facebooku, reklama w Google, link odsyłający…
Więcej dowiesz się u źródła >Historia linków nofollow, ugc i sponsored
W tym roku mija 15 lat od wprowadzenia linków nofollow, a w ostatnim półroczu zaszły największe dotychczas zmiany w tym, jak Google traktuje takie linki. Co więcej, na jesieni 2019 r. doszły 2 nowe znaczniki rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”. W dzisiejszym wpisie postaram się opisać całą (r)ewolucję nofollow, wyjaśnić czym różnią się poszczególne oznaczenia i jak na przestrzeni lat zmieniało się podejście do różnego rodzaju linków przez Google.
Mocno upraszczając, wyróżniamy 2 główne rodzaje linków:
- linki dofollow – linki przekazujące moc rankingową (inaczej PR – tak tak, ten nadal wykorzystywany przez Google, a nie toolbarowy, z którym już dawno się pożegnaliśmy);
- linki nofollow – linki, za którymi teoretycznie Google nie powinno podążać ani przekazywać im mocy. Zwróć uwagę na zapis – prawidłowy to „nofollow”, a nie „no follow”…
Najskuteczniejsze pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z form marketingu internetowego. Dzięki działaniom SEO możemy pozyskiwać wielu klientów do naszego biznesu. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie, i jak najskuteczniej pozycjonować swoją stronę? Tego dowiesz się z dzisiejszego wpisu. Zapraszamy do lektury.
Co to jest pozycjonowanie ?
Pozycjonowaniem stron www jest to zbiór różnych czynności, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces pozycjonowania stron dzieli się na dwie główne części: on-site oraz off-site…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy to dobry czas na kampanię reklamową w Google Ads?
W momencie kiedy piszę ten tekst (19.03.2020), słowo „koronawirus” stało się najbardziej popularnym słowem na świecie. Wirus zbiera swoje żniwo, a związane z tym restrykcje w dramatyczny sposób wpływają na gospodarkę. Zamknięte firmy, zagrożone biznesy. To fakt.
Jednak jest pewna szeroka grupa biznesów, które nie tylko nie zwolniły, ale wprost przeciwnie – zdecydowanie nabierają rozpędu!…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak wygenerować 1,4 miliona złotych przychodu wydając 65 700 złotych?
Poniżej przedstawiamy realny wykres konta naszego klienta prezentujący następujące dane:
konwersje – 5150,
koszt konwersji – 12,74 zł,
wartość konwersji – 1 410 000 zł…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak napisać poradnik, który nigdy nie przestanie generować ruchu na Twoim blogu?
„Jak” to magiczne słowo, które pozwala przyciągnąć tysiące czytelników. Nie ważne, czy odpowiadasz na pytanie „Jak usunąć plamę z czerwonego wina?”, czy też kusisz ich obietnicą wyjawienia wielkiej tajemnicy w tekście „Jak zwiększyć zasięgi bloga nawet o 100% w 3 prostych krokach?”. Wszyscy chcą wiedzieć „jak” i wszyscy szukają odpowiedzi. Czas im ją dostarczyć.
Dlaczego warto pisać poradniki?
Istnieje wiele argumentów przemawiających za wartością poradników. Oto 6, moim zdaniem, najważniejszych…
Więcej dowiesz się u źródła >Favicon – wizytówka w SERP i przeglądarce
Czym jest favicon i jak jego obecność wpływa na serwis internetowy? Czy wyświetla się w wynikach wyszukiwania? W tym artykule dowiesz się jaką spełnia rolę ta mała ikonka i czy warto zadbać o nią w swoim serwisie.
Co to jest favicon?
Favicon to jeden z elementów służących identyfikacji danego serwisu internetowego. To mała ikonka, najczęściej w rozmiarach 16×16 pikseli lub 32×32 pikseli. Powinna posiadać rozszerzenie png, gif, jpg lub ico. Pierwszy raz pojawiła się w 1999 roku wraz z zaprezentowaniem przez Microsoft przeglądarki Internet Explorer 5. Początkowo były używany do oznaczania ulubionych stron użytkownika i wyświetlał się na karcie przeglądarki, jeśli adres został jako taki oznaczony. Obecnie favicon możemy znaleźć w rogu karty przeglądarki internetowej, bez względu na dodanie jej do ulubionych zakładek…
Więcej dowiesz się u źródła >Dlaczego nie warto rezygnować z SEO w czasie pandemii?
W obliczu kryzysu związanego z koronawirusem stajemy przed decyzją, z których działań zrezygnować, aby ocalić swój biznes.
Na wielu grupach traktujących o szeroko pojętym biznesie widać wyraźny podział na dwa obozy. Jedni opowiadają się za tym, aby w celu ratowania biznesu inwestować w reklamy płatne – Google Ads i Facebook Ads. Inni opowiadają się za wzmożeniem pracy nad SEO, sądząc, że jest to idealny czas na uporządkowanie swojej strony i pisanie treści. Wynika to z oceny, że sytuacja na rynku za jakiś czas się odwróci i wtedy „content tworzony w czasach zarazy” zadziała, dając przewagę nad tymi, którzy w czasie pandemii zawiesili działania SEO…
Więcej dowiesz się u źródła >5 powodów, dlaczego nie powinieneś odpuszczać działań SEO w czasach pandemii
Na początku roku 2020 każda z firm miała swoje plany, przygotowane strategie oraz obmyślone działania i nic nie zapowiadało, że na horyzoncie może pojawić się wirus o nazwie COVID-19. Dzisiaj wiele branż koryguje swoje pomysły na funkcjonowanie i próbuje dostosować się do warunków, które dyktuje koronawirus. Czy w takich okolicznościach warto myśleć o działaniach SEO i promocji w Internecie? Poniżej przedstawiamy 5 argumentów na TAK!
Klienci wciąż kupują i przenoszą się do Internetu
Obostrzenia wprowadzone przez rządy wielu państw spowodowały, że ludzie zostali zatrzymani w domach. W ten sposób zyskali dodatkowy czas i jeszcze częściej korzystają ze swoich komputerów oraz smartfonów. Urządzenia mobilne i stacjonarne wykorzystują także do celów zakupowych, ponieważ w czasach kwarantanny dalej potrzebujemy produktów i usług…
Więcej dowiesz się u źródła >GOOGLE MOJA FIRMA: OZNACZ FIRMĘ JAKO TYMCZASOWO ZAMKNIĘTĄ
Twoja firma nie pracuje w czasie epidemii koronawirusa? Google udostępnia możliwość oznaczenia jej jako tymczasowo zamkniętej w Google Moja Firma. Sprawdź, jak to zrobić.
Jeśli zalogujesz się na swoje konto Google Moja Firma i klikniesz edytuj informacje, otrzymasz nową opcję oznaczenia firmy jako tymczasowo zamkniętej. Wcześniej nie można było tego zrobić, ale w związku z tym, że coraz więcej firm zamyka swoją działalność w czasie epidemii koronawirusa, Google dodał szybki przycisk w Google Moja Firma…
Więcej dowiesz się u źródła >