Jak prowadzić księgowość sklepu internetowego?
Handel za pośrednictwem internetu w ostatnich kilku latach dynamicznie się rozwija. Przedsiębiorstwa, działające w tej branży odnotowują coraz większe zyski. Prowadzenie takiej firmy wiąże się jednak z różnymi obowiązkami, w tym obowiązkami podatkowymi. Jak skutecznie prowadzić księgowość sklepu internetowego? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.
COVID-19 sprzyja sprzedaży internetowej
Ostatnie sukcesy sprzedaży internetowej związane są przede wszystkim z epidemią COVID-19. Coraz mniej osób kupuje w sklepach stacjonarnych. Chętniej sięga się natomiast po produkty ze sklepów internetowych. Tak jest bezpieczniej i jednocześnie wygodniej. Wystarczy bowiem kilka kliknięć, aby znaleźć poszukiwanych przedmiot. Dodatkowo sklepy internetowe oferują wiele atrakcyjnych promocji oraz mają szerszy asortyment, niż w swoich stacjonarnych oddziałach. Opłaca się zatem działać w tej branży i sprzedawać przez Internet. Jak już zostało wspomniane wcześniej, przejście na system sprzedaży online wiąże się jednak z nowymi obowiązkami, w tym specyficznym prowadzeniem księgowości przedsiębiorstwa. Księgowość sklepu internetowego wymaga pewnej wiedzy, doświadczenia, a także wsparcia ze strony specjalistów…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak przygotować sklep na Allegro do zakupowej gorączki?
Sklep na Allegro to kolejny potencjalny obszar sprzedaży Twoich produktów. Nie wszyscy e-sprzedawcy widzą tam miejsce dla siebie i świadomie pomijają ten kanał generowania przychodów.
Jednak 1,5 mln przedmiotów sprzedawanych dziennie robi wrażenie (dla porównania w 2018 r. było to 1,2 mln). Już ta liczba pokazuje ogromny potencjał platformy. Dodatkowo, wg danych Gemius, Allegro odwiedza miesięcznie ponad 17 mln klientów. Jak zatem przygotować ofertę na wysoki sezon i zwiększyć przychody w Twoim sklepie na Allegro? Zaczynamy!…
Więcej dowiesz się u źródła >Optymalizacja sklepu internetowego pod SEO przez Google Tag Manager
Czym właściwie jest narzędzie Google Tag Manager? To bezpłatne rozwiązanie, potocznie zwane GTM, umożliwiające implementację i zarządzanie skryptami oraz kodami śledzenia z poziomu jednego interfejsu. Możemy w nim zdefiniować konkretne reguły i zdarzenia, które spowodują uruchomienie kodu na stronie internetowej.
Dzięki temu nie musimy już kontaktować się z administratorem witryny z prośbą o modyfikację kodu źródłowego. GTM umożliwia samodzielne wdrażanie zmian, które nie zawsze są możliwe do implementacji z poziomu panelu administracyjnego…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zacząć skuteczne pozyskiwanie klientów?
W ostatnich latach sektor sprzedaży internetowej znacząco się rozrósł. Już ponad 73% internautów cieszy się zakupem coraz lepszych i tańszych produktów. Nie obyło się również bez gwałtownego wzrostu konkurencji walczącej o przewagę w tej samej przestrzeni. Zaczynając próby pozyskiwania leadów sprzedażowych warto zdać sobie sprawę z zamiarów i potencjalnych możliwości firm, które chcą osiągnąć ten sam cel, ponieważ ilość miejsc premiowanych wartościowym ruchem jest ograniczona. Jak zatem się przebić?
Budowa sprzedaży internetowej
Stworzenie skutecznego procesu sprzedażowego to istotny element każdego przedsiębiorstwa. Warto zadbać by potencjalny klient miał łatwość w odnalezieniu wszystkich niezbędnych informacji i nie musiał długo czekać na reakcje ze strony usługodawcy. Bardzo łatwo jest zdemotywować osobę od dokonania transakcji, kiedy ma tak wiele możliwości wyboru…
Więcej dowiesz się u źródła >6 sposobów na porzucone koszyki w sklepie online
Osoby odwiedzające Twój sklep opuszczają go przed finalizacją zakupu? Nie tylko Ty zmagasz się z tym problemem! Porzucone koszyki to powszechna praktyka wśród kupujących, która odbija się negatywnie na zyskach sprzedawców. Jednak istnieją sprawdzone sposoby na zwiększenie liczby sfinalizowanych transakcji w Twojej firmie. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak zadbać o wzrost konwersji w sklepie internetowym.
Nie ma jednego prostego sposobu na dotarcie do klienta, który zrezygnował z zakupów. Musisz działać na kilku płaszczyznach, dostosowując sklep do potrzeb rynku oraz zgłaszać się bezpośrednio do niezdecydowanych, z pomocą remarketingu. Stosując poniższe metody, możesz zwiększyć obroty swojej firmy i zyskać nowych klientów, którzy powrócą do Ciebie również w niedalekiej przyszłości…
Więcej dowiesz się u źródła >Porzucone koszyki to nie porzuceni Klienci
Pewne etapy na ścieżce zakupowej Klienta mają dla nas ogromną wartość biznesową. Narzędzia do pomiaru zachowań użytkowników umożliwiają nam głębszą analizę tego aspektu. Musimy czerpać informacje o tym, czy jest problem i na jakim etapie naszej ścieżki zakupowej występuje, oraz jaka jest skala problemu, czyli ile użytkowników tak naprawdę tracimy.
Po co pozyskiwać tą wiedzę? Aby polepszać doświadczenia naszych Klientów podczas zakupu. Nie tylko wpływać na nadrzędny cel, czyli sprzedaż, ale także całościowo dbać o dobry odbiór naszej firmy przez użytkownika. Dodatkowo też dzięki odpowiednim działaniom możemy wracać z przekazem do tych osób i zachęcać ich do ponownych odwiedzin naszego sklepu. Strategia powinna skupiać się na tym, aby porzucony koszyk nie został finalnie porzuconym Klientem, którego opinia, jeżeli nawet nie negatywna to może pozostać obojętna względem sklepu…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Każdy właściciel sklepu internetowego szuka skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Szczególnie teraz kiedy wiele firm zmuszonych zostało przez obecną sytuację do funkcjonowania w Internecie, w związku z coraz to nowszymi obostrzeniami w funkcjonowaniu handlu. W dzisiejszym poradniku postaram się przybliżyć temat zarówno osobom, które dopiero zaczynają przygodę z e-commerce jak również tym działającym w branży kilka lat. Jesteś właścicielem sklepu internetowego, działasz w marketingu internetowym? W takim wypadku koniecznie przeczytaj tekst do samego końca.
Dopracuj aspekty techniczne w swoim sklepie
W swojej pracy, zaczynając współpracę z każdym sklepem internetowym, dużą wagę w procesie pozycjonowania przykładam do elementów technicznych. Jeśli sklep działa wolno, nie jest intuicyjny w obsłudze lub część stron po prostu jest zablokowanych dla robotów crawlujących, to szanse na sukces diametralnie spadają. Warto więc na samym początku swoich działań, przygotować audyt techniczny dla strony. Wymagać to będzie dostępu do odpowiednich narzędzi. Część z nich jest darmowa, część wymaga jednak poniesienia nakładów finansowych. Jeśli jednak nie masz odpowiedniej wiedzy technicznej, warto taki audyt pozostawić profesjonalnej firmie pozycjonującej. Będzie to zdecydowanie bardziej opłacalne. Ekspert zajmie się przygotowaniem audytu strony internetowej, a Ty zaoszczędzony czas przeznaczysz na coś, na czym znasz się zdecydowanie lepiej!…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak Wykorzystać Płatne Kampanie Do Zwiększenia Sprzedaży W Q4?
Gdy zaczyna się okres zimowy, Twoja firma może odczuwać ciężar zmniejszonej sprzedaży podczas pozornie niekończących się blokad COVID-19. Wiele firm korzysta z marketingu cyfrowego, aby zwiększyć sprzedaż w okresie zimowym. Chociaż świat płatnych reklam cyfrowych może wydawać się zniechęcający, płatne wyszukiwanie to fantastyczny sposób na przyciągnięcie nowych klientów i poprawę współczynników konwersji.
Niezależnie od tego, czy teraz jest szczyt sezonu dla Twojej firmy, czy chcesz odzyskać utraconą sprzedaż, oto jak możesz wykorzystać płatne wyszukiwanie, aby zwiększyć sprzedaż tej zimy…
Więcej dowiesz się u źródła >Reklama sklepu internetowego z ubraniami – 13 metod, z których możesz skorzystać
Reklama sklepu internetowego z ubraniami to niezbędny element marketingu w tej branży. Branża odzieżowa rządzi się swoimi prawami. Konkurencja jest wysoka, a nasycenie rynku duże. Na szczęście popyt na ubrania jest stały i to się raczej nie zmieni. Reklama sklepu odzieżowego może być nieocenioną pomocą w prowadzeniu takiego biznesu. Trzeba tylko odpowiednio dobrać środki i kanały reklamowe. Jak się do tego zabrać? Podpowiadam w artykule.
Sprzedaż online jest szybko rozwijającym się elementem wielu firm. Jednak niewiele branż wykorzystuje handel elektroniczny w takim stopniu jak branża modowa. Przykład takich marek jak ASOS i Zalando pokazują, że przyszłość branży odzieżowej leży właśnie w sieci. Te rozwijające się marki przyspieszają tranzycję branży modowej do sfery online i nakręcają rosnące wymagania klientów…
Więcej dowiesz się u źródła >Chcesz zacząć sprzedawać na TikToku? Pomożemy ci postawić pierwsze kroki w aplikacji
Mimo ogromnych zasięgów, jakie można osiągnąć na TikToku (aplikacja ma 2 mld pobrań całym świecie i ponad 4 mln użytkowników w Polsce!), dopiero teraz reklamodawcy na poważnie zaczęli traktować tę platformę jako źródło promocji.
Dołącz do takich marek, jak Levis, Wedel, Ubisoft, czy Decathlon Polska i zacznij promować swój biznes na TikToku.
W czasach pandemii wszystkie dotychczasowe zasady współpracy zostały przewrócone do góry nogami i firmy muszą szukać nowych form dotarcia do swoich klientów. Jest to niepowtarzalna szansa na zbudowanie nowego języka komunikacji online, dzięki któremu zainteresujemy naszym produktem lub usługą szerokie grono odbiorców. Głównym narzędziem służącym tej komunikacji powinny być kanały social media – szczególnie TikTok, który jest najdynamiczniej rozwijającym się serwisem społecznościowym, który doceniły już tak duże marki jak Schwarzkopf czy Zalando. Warto wiedzieć, że popularność platformy cały czas ma tendencję wzrostową i rozszerza się na różne grupy wiekowe (nie tylko pokolenie Z!). TikTokiem interesuje się coraz więcej marek, ale także celebrytów, polityków i artystów Chociażby z tego powodu nie sposób bagatelizować wpływu TikToka na branżę marketingową…
Kiedy warto zmienić platformę e-commerce?
Zmiana platformy e-commerce to temat dość trudny z kilku powodów – wymaga zadbania o kwestie nie tylko czysto techniczne, ale również marketingowe. W tym artykule omówię wybraną problematykę migracji sklepu internetowego oraz zastanowimy się, kiedy warto (lub należy!) zmienić platformę e-commerce.
Możliwości i ograniczenia platformy sklepowej
Migrację sklepów zaobserwujemy najczęściej z platform SaaS na systemy sklepowe open source lub dedykowane rozwiązania. Systemy sklepowe w zależności od naszego wyboru mają zróżnicowane możliwości, ale i różne ograniczenia. Przede wszystkim systemy dedykowane i open source charakteryzuje większa elastyczność w porównaniu do systemów opartych na SaaS. Natomiast systemy sklepowe oparte na Saas są atrakcyjne cenowo, szczególnie na początku działalności e-commerce. Skupmy się jednak na firmach, które prężnie rozwijają działalność w Internecie, a systemy SaaS zaczynają być dla nich po prostu niewystarczające…
Więcej dowiesz się u źródła >