Jak reklamować w internecie swój sklep internetowy w dobie kryzysu?
Ostatnie, szalone miesiące 2020 roku nakazały wielu firmom zmianę w podejściu do reklamy internetowej. Codziennie w branżowych portalach widzieliśmy informację o modyfikacjach budżetów, wstrzymywaniu kampanii i przesuwaniu środków na “działania sprzedażowe”. Co to tak naprawdę oznacza? W jakie formaty reklamowe zainwestować by w tych specyficznych czasach kampania reklamowa obroniła się osiągniętym wynikiem? Na te pytania odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule!
Istotnym punktem wyjścia w tych rozważaniach jest zrozumienie idei lejka sprzedażowego. W każdej kampanii reklamowej grupy docelowe, do których docieramy ze swoją reklamą możemy podzielić na mniejsze segmenty, które różnią się przede wszystkim potencjałem zakupowym. W tym najbardziej jaskrawym zestawieniu sparować ze sobą możemy np. kampanię produktową w wyszukiwarce Google z reklamą wideo wrzuconą na Facebooka…
Więcej dowiesz się u źródła >Święta na horyzoncie, czyli jak przygotować e-sklep na najważniejszy sezon w roku
Końcówka roku dla niektórych to okazja do zwolnienia tempa i odpoczynku, ale nie dla właścicieli sklepów internetowych. Ich praca właśnie wtedy nabiera tempa, a ostatnie miesiące roku to mnóstwo okazji sprzedażowych, do których przygotowania należy zacząć z wyprzedzeniem. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twój sklep internetowy był przygotowany na świąteczny czas, już teraz powinieneś zaplanować wszelkie działania. Podpowiemy Ci, co warto zrobić, aby zwiększyć widoczność e-sklepu i zyskać konwersję, na której Ci zależy, czyli sprzedaż.
Święta – najważniejszy czas dla Twojego e-sklepu
Jest październik i można by pomyśleć, że do Świąt zostało jeszcze dużo czasu. Nic bardziej mylnego! Najważniejszy sezon w roku wymaga największych przygotowań. Musisz też pamiętać o tym, że jeżeli stawiasz na pozycjonowanie sklepu internetowego, to jest to proces, który nie działa na ostatnią chwilę…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak przygotować e-commerce na święta? 20 marketingowych działań, które musisz wdrożyć już teraz!
Z tego, że okres przedświąteczny jest najważniejszym czasem w roku dla Twojego sklepu internetowego, z pewnością zdajesz sobie sprawę. Ale czy wiesz, jak przygotować e-commerce na święta i kiedy rozpocząć pracę nad poszczególnymi działaniami?
Dlaczego musisz przygotować swój sklep internetowy na święta?
Święta Bożego Narodzenia w sklepie internetowym i cały przedświąteczny okres (od początku listopada) to czas w roku, w którym najprawdopodobniej zarobisz najwięcej. Jeśli tak się nie dzieje, to albo oferujesz bardzo sezonowy produkt, którym klienci po prostu nie są zainteresowani w tym czasie, albo robisz coś źle. Na przykład nie robisz wystarczająco wiele…
Więcej dowiesz się u źródła >Sprzedażowe wykorzystanie social mediów: jak zrobić remarketing na Instagramie?
Na pewno zdarzyło ci się odwiedzić sklep internetowy, a następnie zobaczyć na Instagramie lub Facebooku w Aktualnościach reklamę, która zachęca do ponownego odwiedzenia tego sklepu. Jest to właśnie przykład remarketingu – kreacji, która pojawia się tylko użytkownikom znajdującym się na liście remarketingowej. Czym jest lista remarketingowa? Jest to zbiór użytkowników, którzy spełnili warunki wybrane przez twórcę listy (np. odwiedzili konkretne podstrony lub wykonali odpowiednie czynności) w odpowiednim czasie, nazywanym okresem członkostwa. Warto pamiętać: listy remarketingowe na Facebooku zaczynają zbierać użytkowników od dnia utworzenia. Dlatego ważne jest, żeby listy były tworzone jak najwcześniej i żeby zdążyły zgromadzić jak najwięcej danych.
Przed wykonaniem zadań z tego poradnika upewnij się, że posiadasz skonfigurowany Menedżer Firmy na Facebooku, a produkty ze sklepu zostały wgrane do katalogu na Facebooku. Dopiero wtedy przystąp do tworzenia płatnej reklamy remarketingowej na Instagramie. Dlaczego działamy w Menedżerze Reklam Facebooka? Instagram jest medium społecznościowym należącym do Facebooka, a wykonanie bardziej zaawansowanych reklam nie będzie możliwe z poziomu aplikacji Instagramu w telefonie…
Więcej dowiesz się u źródła >7 PORAD, JAK SKUTECZNIE ROZWIJAĆ SKLEP INTERNETOWY I ZWIĘKSZAĆ SPRZEDAŻ
Nie od dziś wiadomo, że samo posiadanie sklepu internetowego nie gwarantuje sukcesu, ponieważ konkurencja na rynku rośnie z roku na rok. Dlatego też już od kilku lat specjaliści od reklamy online doradzają, jak rozwinąć sklep internetowy i efektywnie zwiększać sprzedaż.
Wśród najbardziej popularnych taktyk, które pozwolą rozkręcić sklep online, możemy wyróżnić:
- działania SEO, czyli optymalizację sklepów internetowych pod algorytmy wyszukiwarek,
- content marketing, czyli tworzenie merytorycznych treści z zastosowaniem fraz kluczowych,
- odpowiednią budowę sklepu internetowego pod względem User Experience, czyli doświadczeń użytkowników,
- personalizację, czyli dostosowanie promocji i wyświetlanych produktów do poprzednich doświadczeń klienta, jego lokalizacji itp.,
- korzystanie z potencjału mediów społecznościowych,
- omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałową,
- m-commerce, czyli handel za pośrednictwem urządzeń mobilnych,
- transparentność działań…
Czym musi cechować się dobry opis kategorii w sklepie online?
Opisy kategorii stosowane są już praktycznie przez wszystkie sklepy, które chcą odgrywać znacząca rolę na rynku sprzedaży internetowej. Dobry opis kategorii wpływa również na generowanie większych zysków. Dlaczego opis kategorii w sklepie online jest taki ważny? Tego można dowiedzieć się z poniższego artykułu.
Co to jest opis kategorii?
Opis kategorii sklepu jest niczym rozbudowany i dobry drogowskaz. Ma on wskazywać najważniejsze cechy danych produktów, a także skrócić prowadzone poszukiwania przez konsumenta. Dobrze zaprojektowany opis kategorii to taki, dzięki któremu klient nie musi błądzić na stronie. Opis kategorii to informacje, linki i najważniejsze dane o produktach…
Więcej dowiesz się u źródła >Szablon sklepu internetowego czy dedykowany projekt – co wybrać?
Wygląd to jeden z kluczowych elementów tworzenia własnego sklepu internetowego – to on w dużej mierze decyduje o atrakcyjności e-commerce w oczach użytkowników. Możliwości stworzenia layoutu sklepu jest wiele. Dziś przyjrzymy się bliżej dwóm opcjom – szablonowi e-commerce oraz dedykowanemu projektowi graficznemu. Który z nich wybrać?
Szablon sklepu internetowego
Szablon sklepu internetowego to nic innego, jak gotowy, zakodowany układ strony, który można edytować w ograniczonym zakresie. Większość szablonów jest płatnych, jednakże można znaleźć także proste, bezpłatne template’y. Ze względu na specyfikę wielu systemów sklepowych szablony często dostosowane są pod konkretną platformę np. Magento czy PrestaShop…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK TWORZYĆ OPISY W SKLEPIE INTERNETOWYM POD KĄTEM SEO? SKUTECZNE METODY I SPRAWDZONE TRIKI
Jedną z istotnych funkcji, jaką pełnią opisy w sklepie internetowym, jest budowanie pozycji sklepu online w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. By generować ruch z wyszukiwarki, należy tworzyć opisy produktów i kategorii produktowych zgodnie z zasadami SEO. Technika ta nieco różni się od tworzenia tekstów sprzedażowych. Na czym polega i jak ją wdrożyć w swoim sklepie?
Tworzenie opisów produktów oraz opisów kategorii produktowych w sklepie internetowym ma nie tylko zachęcić użytkownika do zakupu, ale także budować ruch i wspierać pozycjonowanie witryny. Dzięki opisom w sklepie internetowym, zawierającym istotne frazy, użytkownicy trafią na Twoją stronę po wpisaniu hasła w wyszukiwarce…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK REKLAMOWAĆ SKLEP W GOOGLE ADS?
Sklep internetowy możesz promować na różne sposoby. Jednym z nich są płatne kampanie Google Ads, które pomagają osiągnąć Twój główny cel, czyli wzrost sprzedaży. Które funkcje i możliwości Google Ads warto wykorzystać w promocji sklepów online i jak to zrobić? Poznaj tajniki płatnych reklam Google i wykorzystaj je do pozyskania konwersji w swoim sklepie.
Google Ads to system reklamowy Google, który pozwala wyświetlać reklamy Twojego sklepu internetowego w różnych miejscach i serwisach online. W celu stworzenia kampanii reklamowej w Google dla sklepu internetowego należy najpierw założyć konto Google Ads. Jest ono w pełni darmowe. By to zrobić, musisz mieć adres e-mail, który będziesz używać do logowania się do systemu, oraz adres swojego sklepu internetowego…
Więcej dowiesz się u źródła >