Z ostatniej chwili

Jak skonstruować koszyk w sklepie internetowym? Tworzymy zaawansowany filtr produktów. Jak sklepy internetowe wpływają na sklepy stacjonarne?

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Koszyk sklepu internetowego – analiza użyteczności i porady dotyczące jego ulepszenia.

Dziś chcielibyśmy Ci przedstawić jak ulepszyć użyteczność koszyka, jednego z ważniejszych elementów witryny sklepu internetowego. Może się on wydawać oczywistą częścią dla tego typu stron, jednakże, aby doprowadzić użytkownika do zakupu, należy mieć na uwadze szereg ważnych czynników. Nasi specjaliści obsługi klienta przeanalizowali pod tym kątem wiele sklepów internetowych, wysyłanych do naszego serwisu z prośbą o poradę. Dany artykuł będzie poświęcony przygotowanym przez nich zaleceniom, dotyczącym poprawy użyteczności koszyka.

Według statystyk zachodnich kolegów, około 80% przejść do koszyka wcale nie kończy się zakupem. Istnieje wiele przyczyn tak wysokiego współczynnika odrzuceń. Być może dany użytkownik nie był gotów, by dokonać zakupu w danym momencie i odłożył go na później. Dla kogoś innego koszt dostawy okazał się zbyt wysoki. Kolejnego użytkownika zniechęciła konieczność rejestracji, brak dostawy do wybranego miasta lub informacji o produkcie. W celu zmniejszenia współczynnika odrzuceń, należy stworzyć koszyk, który nie tylko gromadzi towary ale także pomaga, doradza, informuje i sprzedaje.

Informuj o dodaniu towaru do koszyka

Kontakt zwrotny jest najważniejszą z zasad użyteczności. Jeżeli użytkownik dokonuje czynności na stronie, powinien uzyskać odpowiedź na udane zakończenie czynności jak i na niepowodzenie. Dodanie do koszyka jest kluczowym etapem wyboru i zakupu towaru, dlatego użytkownik powinien być poinformowany o pomyślnym wykonaniu tego działania.

Realizować kontakt zwrotny można za pomocą:

  • – powiadomienia o dodaniu produktu do koszyka (zazwyczaj wiąże się to z możliwością wyboru: realizacja zakupu bądź kontynuacja zakupów);
  • – wypadające okno – powiadomienie (w przeciwieństwie do poprzedniego rodzaju, to powiadomienie nie przysłania całego ekranu, nie trzeba go wyłączać i zazwyczaj znika po paru sekundach);
  • – zmiany treści przycisku z „dodaj do koszyka” na „towar został dodany do koszyka”, „w koszyku” itp.;
  • – automatyczne przejścia do koszyka (taki system sprawdza się, gdy odbiorcy danej strony zwykli kupować tu tylko jeden produkt. W przypadku większej ilości zakupów ten sposób będzie niewygodny ze względu na konieczność powrotu do strony głównej danego katalogu).

Prawidłowe rozmieszczenie i dostępność koszyka

Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że koszyk znajduje się w prawym górnym rogu strony. I tam go zazwyczaj szukamy kiedy chcemy coś kupić. Jeśli webmaster umieścili go w innym miejscu, może to zniechęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupów…

Czytaj więcej na: https://www.seopilot.pl

Filtrowanie produktów w sklepie internetowym – 19 wskazówek

Jedną z podstawowych funkcji w branży e-commerce jest filtrowanie produktów w e-sklepie. Sprawdź zatem, jak zwiększyć efektywność tej pomocnej możliwości.

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że filtrowanie produktów w sklepie jest konieczną, a zarazem prostą rzeczą we wdrożeniu.

Z punktu widzenia użytkownika to często nieoceniona pomoc, która przede wszystkim pozwala przeglądać konkretne produkty, tym samym oszczędzając nam czas oraz ułatwiając poruszanie się po asortymencie sklepu internetowego. Ten prosty i często spotykany mechanizm jest obowiązkowy szczególnie w sklepach z szeroką ofertą produktów.

Warto również podkreślić, że funkcja ta, mimo swego prostego działania, może odgrywać bardzo ważną rolę, szczególnie uwzględniając aspekty doświadczenia użytkownika, czyli kwestie UX sklepu.

Tym bardziej że użytkownicy trafiający na sklep online z reguły wiedzą mniej więcej, jakiego rodzaju produktu szukają. Potrafią określić chociażby zakres cenowy szukanego towaru, potrzeby co do funkcjonalności czy też znają konkretne i szczegółowe atrybuty danego produktu (np. kolor, rozmiar, faktura, funkcje, akcesoria, marka itd.). Nie chcą więc w dużej mierze przeglądać niepotrzebnych przedmiotów, które i tak ich nie zainteresują oraz niepotrzebnie odwrócą uwagę.

Stąd też potrzeba filtracji, która poprawi szansę na zwiększenie dochodu w sklepie.

Sprawdźmy zatem, na co zwrócić uwagę, projektując ten element na stronie.

Filtrowanie produktów w sklepie internetowym – na co należy zwrócić uwagę?

W celu łatwiejszego przyswojenia informacji wskazówki podzielone zostaną na krótkie punkty, które w przystępny sposób pomogą podejść do tematu oraz pokażą, na jakie detale trzeba uważać, aby zwiększyć ostatecznie skuteczność oraz efektywność filtrowania.

Najpierw pomyśl, potem wykonaj.

Dobrą praktyką jest wcześniejsze zaplanowanie i przemyślenie działania funkcji, a dopiero późniejsze jej wdrożenie. Poświęcenie dłuższej chwili na początku pozwoli zaoszczędzić czas, gdy okaże się, że coś należy zmodyfikować.

Kolejność rozmieszczenia.

Wydaje się, że najlepszym sposobem w przypadku dużej liczby filtrów jest ich podział alfabetyczny. Nie zawsze jednak taka forma sprawdzi się idealnie, szczególnie w przypadku gdy występuje duża dysproporcja pomiędzy popularnością danych filtrów. Wtedy najlepiej jest wyświetlać ich kolejność właśnie pod kątem popularności / trendów niż alfabetycznie. W określeniu, które filtry są chętniej przeszukiwane i stosowane, można posłużyć się chociażby danymi z Google Analytics

Czytaj więcej na: http://mobiletry.com

Od potrzeby do zakupu, czyli jak internet zmienił podejście do zakupów w sklepach stacjonarnych

Współcześni retailerzy mają przed sobą nie lada wyzwanie, aby zwiększać swoje przychody. Począwszy od wzrastającej siły e-commerce i m-commerce, poprzez trend shared economy, aż po stale ewoluującego konsumenta.

Marketing chwili inaczej zwany także marketingiem momentu – to działania, jakie musi wprowadzić każdy biznes, który chce „nadążyć” za współczesnym konsumentem. Konsumentem, który korzysta z internetu, świadomym nabywcą, którego czas jest na wagę złota. Na drodze od potrzeby do zakupu pojawiają się liczne zdarzenia, które mają realny wpływ na to, czy klient dokona transakcji. Internet już dawno dostrzegł te zdarzenia i uwzględnia je w swoich działaniach. Jak wiedzę tę wykorzystują natomiast sklepy stacjonarne?

W pogoni za konsumentem

Katarzyna Młynarczyk, CEO Socjomanii, w jednym ze swoich wystąpień na Impact Academy zauważyła, że aktualnie zacierają się granice między kanałami komunikacji, a nawet kanałami sprzedaży. Rozdzielanie offline, online, social czy mobile jest błędem. Dlaczego? Ponieważ współcześni klienci są wszędzie. Planując działania zwiększające konwersję, powinno się brać pod uwagę wszystkie wspomniane kanały.

Czym takie podejście różni się od strategii omnichannel? Przede wszystkim marketing chwili zakłada zmianę pokoleniową obecnych konsumentów, a nie tylko multikanałowość dotarcia i obsługi klienta czy trybu sprzedaży. Jeżeli mowa o najważniejszych grupach konsumenckich, są to obecnie: Generacja X, Millenialsi, a także Generacja Z. Ci najmłodsi inaczej konsumują internet – oglądają dziennie ok. 6 mld video, stanowią większość użytkowników Instagrama, których jest już ponad 700 milionów, a na Snapchacie (ich ulubionym medium społecznościowym) dzienna liczba odtworzeń wideo i zdjęć sięgnęła już 8 miliardów (luty 2016). Patrząc na wspomniane liczby, trudno nie zauważyć, że walka o uwagę konsumenta jest bardzo trudna. Sam omnichannel wydaje się niewystarczający. Ważne jest uświadomienie sobie, jak mało czasu pozostało marketerom na „złapanie” uwagi konsumenta, pamiętając, jak dużo treści nabywca konsumuje i wytwarza samodzielnie…

Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie www Podwyżkami prowizji na Allegro. Jak poradzić sobie z porzuconymi koszykami. Jak tworzyć opisy produktów

Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie www? Podwyżkami prowizji na Allegro. Jak poradzić sobie z porzuconymi koszykami. Jak tworzyć opisy produktów

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie internetowym? Coraz większa …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA