Z ostatniej chwili

Przygotowanie wpisu do promocji. Jak powinna wyglądać strona mobilna? Trochę o Google Analytics i AdWords. Pomysł na zyski małych przedsiębiorstw. Internet & Big Data

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Jak przygotować wpis blogowy do promocji? – 5 wskazówek

Udało Ci się stworzyć świetny tekst i zastanawiasz się, jak przygotować wpis blogowy do promocji? Jeśli tak, koniecznie sprawdź nasz artykuł na ten temat.

Tworzenie długich i przede wszystkim wartościowych treści jest ostatnimi czasy coraz bardziej modne. Nic dziwnego, gdyż obszerne artykuły, które w pełni wyczerpują określone zagadnienia, są świetnie odbierane. Zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Internauci zyskują dzięki temu wartościowe materiały, do których mogą w dowolnej chwili wracać (o ile oczywiście dany temat należy do gatunku evergreen content). Co więcej, jeśli są one naprawdę wysokiej jakości, istnieje wtedy duża szansa na to, że będą przekazywali link do wpisu blogowego swoim znajomym.

Z kolei roboty wyszukiwarek „lubią” treści, które budzą duże zaangażowanie użytkowników.

Jeśli udało Ci się stworzyć taki kompleksowy artykuł (lub zamierzasz zająć się tym w niedalekiej przyszłości), to koniecznie musisz dowiedzieć się, jak przygotować wpis blogowy do promocji. Istnieje kilka uniwersalnych porad, dzięki którym zyskasz większe szanse na wzbudzenie sporego zainteresowania swoim tekstem.

Znajdziesz je poniżej.

Jak przygotować wpis blogowy do promocji? – 5 porad

1. Zadbaj o jakość artykułu.

Bartłomiej Kiljan opublikował na naszym blogu tekst o tym, jak Google definiuje treść wysokiej jakości. Pomimo tego, że wspomniany wpis jest już dość stary, jego treść nie straciła na znaczeniu.

Wszystko sprowadza się do tego, aby tekst niósł za sobą wartość. Dużą wartość.

W dużej mierze internet stanowi dla nas źródło odpowiedzi na różne frapujące nas kwestie. Gdy chcemy znaleźć przepis na sernik idealny, rozglądamy się za nim w sieci. To samo tyczy się doboru idealnego smartfona – wtedy również przeglądamy recenzje, opinie i porównania.

Są to oczywiście dość trywialne przykłady. W internecie możemy znaleźć również kompleksowe opracowania na bardziej poważne tematy, które dotyczą np. zdrowia lub przepisów prawnych.

Te teksty, które są dla czytelników wartościowe, bronią się same.

Twoim zadaniem jest opisać dany temat w sposób kompleksowy, wyczerpujący oraz serwujący odpowiednie rozwiązania. Dlatego też jakość jest ekstremalnie ważna. W jaki sposób zrobić to lepiej niż konkurenci?

Rozejrzyj się. Sprawdź, jak inni opisali dany problem. Znajdź artykuły bliźniacze do tego, który zamierzasz stworzyć. Teraz wystarczy zrobić to po prostu lepiej:

  • zaproponuj bardziej skuteczne rozwiązania
  • napisz więcej tekstu
  • zamieść lepsze ilustracje czy też fotografie
  • zaprezentuj tekst w ładniejszej graficznie formie

Twój cel jest jeden: sprawić, aby tekst był lepiej odbierany przez czytelników niż te, które powstały do tej pory…

Czytaj więcej na: http://mobiletry.com

Strona mobilna zgodna z SEO – o czym trzeba pamiętać?

Ruch mobilny w internecie cały czas rośnie – w Polsce wynosi on niemal 25% – zatem nic dziwnego, że coraz częściej firmy zaczynają dostosowywać swoje witryny do urządzeń takich jak smartfony lub tablety. Samo stworzenie strony mobilnej to jednak dopiero początek, ponieważ niezwykle istotne jest jej zoptymalizowanie pod kątem SEO. Dzięki temu nie tylko zwiększy się jej widoczność w wyszukiwarkach, ale także użytkownicy będą chętniej i dłużej przebywać na takiej witrynie. Jak zatem powinna wyglądać strona mobilna zgodna z SEO? Oto kilka wartościowych wskazówek.

Brak reklam lub innych komunikatów w formie wyskakujących okienek

Nikt nie lubi nachalnych reklam, zwłaszcza tych w formie pop-upów, czyli pojawiających się nagle okienek. Szczególnie uciążliwe są one na urządzeniach mobilnych, z racji tego, że mogą zajmować znaczną część ekranu.

Dlatego też Google karze niskimi pozycjami w wyszukiwarce witryny mobilne, które nadużywają pop-upów i sugeruje ograniczyć ich występowanie, tak aby strona była bardziej przyjazna dla użytkowników oraz zgodna z zasadami SEO.

Oczywiście niektóre typy wyskakujących okienek są akceptowalne – np. te, które zasłaniają mniejszą część ekranu lub pop-upy weryfikujące wiek (np. na stronach marek alkoholi). Natomiast reklamy, które zasłaniają cały ekran, odliczają czas do zamknięcia lub są osobną stroną, która pojawia się przed właściwymi treściami negatywnie wpływają na użyteczność witryny oraz jej optymalizacje pod kątem wyszukiwarek.

Szybkość strony

To dla użytkowników mobilnych jest bardzo ważne. Strony, które wczytują się szybko, mogą liczyć na większe zaangażowanie ze strony odwiedzających, ale prędkość ładowania ma też istotny wpływ z punktu SEO.

Aby przyspieszyć witrynę mobilną, warto przeanalizować jej strukturę, usunąć wydłużające czas ładowania elementy oraz odpowiednio przygotować treści wizualne, które znajdują się na stronie

Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl

Google Analytics – 4 zaawansowane funkcje, które musisz znać!

Prowadząc jakiekolwiek działania marketingowe w internecie, mamy naprawdę duże możliwości analizy ich efektów. Dla każdej prowadzonej kampanii możemy z osobna mierzyć interesujące nas dane.

Pomińmy oczywistości i podstawowe dane, na które w GA zwraca uwagę każdy, ponieważ są „na wierzchu”. Skupmy się przede wszystkim na kilku wybranych funkcjach, które pozwalają wejść głębiej w analizę danych ze strony, a o istnieniu, których wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy. Przekonamy Was, że warto je jednak włączyć do regularnej analizy strony internetowej.

Poniżej wymienione funkcje mogą oczywiście być dobrze znane dla zaawansowanych użytkowników Google Analytics.

1. Eksplorator użytkownika

Stosunkowo niedawno, w Google Analytics pojawiła się nowa, wyjątkowo funkcja — Eksplorator użytkownika. Jej wyjątkowość polega na możliwości dokładnej analizy pojedynczego użytkownika – zupełnie odwrotnie niż dotychczasowe dane zbiorcze.

Ten raport jest szczególnie przydatny przy analizie zachowań użytkowników w kontekście konwersji – na jakim etapie internauta cofa się lub wychodzi. Zazwyczaj mówi się właśnie o badaniu niedokonanych konwersji, jednak aby dopełnić ten obraz, polecam również analizę od drugiej strony – użytkowników, którzy zakończyli ten proces. Dzięki temu dostrzeżemy również mocne strony naszej witryny, które możemy wykorzystać na innych podstronach.

Poza opcją filtrowania danych warto poświęcić również chwilę na ich segmentację, w oparciu o dowolną kombinację działań użytkowników. Dzięki temu, mamy możliwość analizy wielu użytkowników, którzy wykonali taką samą sekwencję czynności na stronie. Wnioski, jakie możemy wyciągnąć z analizy w eksploratorze użytkownika, mają wiele konkretnych zastosowań. Przykładowo, jeśli zidentyfikujemy miejsca, w których użytkownicy porzucają ścieżkę konwersji, możemy wykorzystać to w remarketingu. Pozyskamy wiedzę potrzebną do utworzenia bardzo konkretnych list odbiorców, którzy nie dokończyli ścieżki zakupowej…

Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl

Łatwiejszy marketing dzięki nowym narzędziom zwiększającym wydajność

Urządzenia mobilne nieustannie podnoszą poprzeczkę marketerom – konsumenci coraz częściej sięgają po smartfony, kiedy muszą coś załatwić, i oczekują szybkiej i bezproblemowej obsługi. Aby pomóc im w takich chwilach, wyświetlając przydatne i spersonalizowane reklamy, potrzebujesz skalowalnych, łatwych w obsłudze narzędzi, które umożliwią Ci skuteczniejsze zarządzanie działaniami marketingowymi.

Na Google Marketing Next zaprezentowaliśmy kolejną generację narzędzi AdWords, DoubleClick i Google Analytics. W każdym z nich wprowadziliśmy ulepszenia na podstawie opinii użytkowników i skoncentrowaliśmy się na funkcjach pozwalających na jak najwydajniejszą i najefektywniejszą pracę.
Poniżej znajdziesz więcej szczegółów.
Nowa wersja AdWords zostanie udostępniona wszystkim reklamodawcom do końca roku
Nowa wersja AdWords to największa rewolucja w sposobie wizualizacji danych i zarządzania kampaniami, jaką przeprowadziliśmy w ciągu ostatnich 15 lat. Dzięki zmianie struktury obsługa AdWords jest teraz znacznie łatwiejsza. Możesz też szybciej realizować swoje cele marketingowe i osiągać pożądane wyniki.
Na początku tego roku zaprezentowaliśmy kilka narzędzi i funkcji udostępnionych w nowej wersji AdWords. Należy do nich między innymi nowa strona Przegląd, na której automatycznie wyświetlane są ważne informacje o skuteczności, dzięki czemu można szybciej na nie reagować.
Oto kilka innych nowości…

Czytaj więcej na: https://adwords-pl.googleblog.com

Jak małe przedsiębiorstwa mogą osiągnąć duże zyski w nadchodzącym sezonie?

W stale rozwijającym się sezonie zakupowym, oczekiwania i wymagania konsumentów również rosną i ulegają zmianie. Niezależnie więc od wielkości twojej firmy, klienci oczekują, że ich doświadczenie zakupowe będzie tak dobre, jak w przypadku najpopularniejszych e-sklepów. Jak więc sprawić, żeby twój start-up działał jak giganci e-commerce podczas nadchodzącego sezonu?

Zasada jest prosta – żeby być jednym z gigantów, musisz zachowywać się jak oni. Na szczęście, istnieje wiele trików, które twoja firma może wykorzystać, aby konkurować z największymi graczami w trakcie nowego sezonu.

Oto kilka kluczowych obszarów, które zrobią z ciebie giganta e-handlu:

1. Odśwież stronę www

Jeśli sprzedajesz online, twoja strona WWW musi wyglądać tak dobrze, jak u największych graczy – lub przynajmniej – jakby nie była uruchomiona wczoraj. W dzisiejszych czasach masz niemal nieograniczone możliwości stworzenia nowoczesnej i profesjonalnej strony internetowej, która połączy szybkość, design i mobilność. Wszystko to za ułamek budżetu, który kilka lat poświęciłbyś na działania online. Wiosenne wyprzedaże to idealny czas na odświeżenie UX, dodanie lżejszego interfejsu czy kolorowych akcentów na stronie.

Wskazówka #1: Tworzenie efektywnego e-sklepu może być trudne, zwłaszcza na początku drogi. Nie bój się zapytać o radę doświadczonych freelancerów, których z łatwością znajdziesz online na dedykowanych im platformach…

Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com

Internet rzeczy ważniejszy dla biznesu niż Big Data

Internet of Things (IoT) nie jest może, jak chcieliby optymiści, zbawieniem światowej gospodarki. Nie ulega jednak wątpliwości, że już dziś to zjawisko niesie silniejsze konsekwencje ekonomiczne niż trend Big Data.

Big Data od dawna obiecuje więcej, niż w rzeczywistości jest w stanie zaoferować większości przedsiębiorców. Mimo wszelkich nadziei płynących z wdrożeń chmurowych o technologiach Big Data nadal częściej się mówi, niż faktycznie je realizuje. Jak wynika z danych Gartnera, dotychczas zaledwie 14% firm wdrożyło platformę Hadoop, podstawę dla analizy rozległych zbiorów.

Czy taki sam los spotka internet rzeczy, nowego ulubieńca technologicznych salonów? Niekoniecznie. Internet rzeczy może spełnić pokładane w nim nadzieje, co pokazuje najnowszy raport firm Talend i O’Reilly. Jak czytamy w raporcie, o ile 2016 można śmiało nazwać „rokiem dojrzewania internetu rzeczy”, o tyle w 2017 r. „internet rzeczy stanie się niezbędnym elementem nowoczesnego biznesu”. Zaskakujące jest jednak to, gdzie i w jaki sposób urzeczywistnia się IoT.

Nowy gracz na boisku

Internet rzeczy został okrzyknięty zbawcą globalnej gospodarki, gdy McKinsey Institute w raporcie „The Internet of Things: Mapping the value beyond the hype” podał, że korzyści, jakie wygeneruje ta technologia do 2025 r., mogą sięgnąć 11 bln USD. To oznacza, że byłby to segment większy niż Big Data, przynajmniej ujęciu biznesowym. Mogą to także potwierdzać zmiany zainteresowań: już w połowie ub. r. internet rzeczy prześcignął Big Data w częstotliwości wyszukiwania w Google’u…

Czytaj więcej na: http://www.computerworld.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Promowanie bloga, jak to zrobić Jak sprawdzić czy czytają mojego bloga Co to jest linkowanie Artykuł sponsorowany, co warto wiedzieć

Promowanie bloga, jak to zrobić? Jak sprawdzić czy czytają mojego bloga? Co to jest linkowanie? Artykuł sponsorowany, co warto wiedzieć?

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Promowanie bloga – jak się do tego zabrać? Blogosfera rośnie …

5 komentarzy

  1. Avatar
    global-proposal.com

    certainly like your web site but you have to
    take a look at the spelling on several of your posts.
    Several of them are rife with spelling issues and I to find it very
    bothersome to tell the reality however I will definitely
    come back again.

  2. Avatar
    crypto market trading

    Someone necessarily lend a hand to make significantly posts I might state.

    That is the very first time I frequented your website page and thus far?
    I amazed with the analysis you made to make this actual put up amazing.
    Great task!

  3. Avatar
    hydra как зайти

    This design is incredible! You certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to
    start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.

    Too cool!

  4. Avatar

    Link exchange is nothing else however it is only placing the
    other person’s blog link on your page at suitable place and other person will also do similar
    for you.

  5. Avatar

    This info is worth everyone’s attention. Where can I find out more?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA