Z ostatniej chwili

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy – E-commerce

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

W świecie SEO, podobnie jak w analogowej rzeczywistości marketingowej, liczy się efekt: osiąganie celów. Dla SEOwca celem jest np. dokonanie rejestracji, kliknięcie buttonów „dodaj do koszyka” czy „like”, wejście na stronę danego produktu, zapisanie się do newslettera, wybór formy wysyłki i wiele innych czynności, których klient lub potencjalny klient dokonuje na stronie internetowej. Poziom wykonania tych celów to konwersja, a wykazanie, że działania SEO mają przełożenie na jej wzrost powinno być nadrzędnym celem każdego pozycjonera.

Wzrost konwersji bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży i to jest kluczowa informacja dla klienta – na tym etapie występuje korzyść. Sama pozycja danej frazy w wyszukiwarce jeszcze nią nie jest. Dlatego model wyceny pracy SEOwca na podstawie pozycji kilku wybranych słów kluczowych w wyszukiwarce jest po prostu bezużyteczny.

  • Pozycja frazy kluczowej w wyszukiwarce to jeszcze nie korzyść dla klienta, a jedynie narzędzie do osiągnięcia właściwego celu.
  • SEO bez optymalizacji kodu to tak naprawdę nie SEO, a może słono kosztować.
  • SEOowiec powinien być rozliczany w długim terminie ze wzrostu sprzedaży.

Każdy element strony www musi zostać oceniony poprzez poziom konwersji – to właśnie on określa skuteczność naszego serwisu. Dlatego też pozycjoner powinien być w długim terminie rozliczany ze wzrostu sprzedaży z danego kanału. Pamiętajmy: dobre działania SEO poprawią wyniki nie tylko z Google – poprawnie zoptymalizowana architektura strony zwiększy konwersję także z wejść direct, kampanii mailingowych czy kampanii Adwords.

Modelowa sytuacja prowadząca do mnożenia wydatków: klient, który ma już gotową stronę i chce ją pozycjonować. I tu pojawiają się schody – strona nie jest przygotowana do pozycjonowania. Co to oznacza? Często jej kod nie jest zoptymalizowany, czyli innymi słowy – nie jest przyjazny dla wyszukiwarek: brakuje podstawowych oznaczeń ułatwiających wyszukiwarkom określenie, co dany element oznacza, np. czy jest tytułem, opisem, zdjęciem czy może sekcją poboczną. Z punktu widzenia SEO jest to szczególnie ważne…

Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://interaktywnie.com

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie www Podwyżkami prowizji na Allegro. Jak poradzić sobie z porzuconymi koszykami. Jak tworzyć opisy produktów

Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie www? Podwyżkami prowizji na Allegro. Jak poradzić sobie z porzuconymi koszykami. Jak tworzyć opisy produktów

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Jak powinna wyglądać struktura linków w sklepie internetowym? Coraz większa …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA