Skuteczna strona kategorii produktu w sklepie internetowym
Sklep internetowy to mechanizm z wieloma ważnymi składowymi. Jednią z nich to strona kategorii produktu, ułatwiająca dokonanie zakupu. Jak ją więc ulepszyć?
Wydaje się, że widok strony produktu jest najważniejszym punktem w sklepie internetowym. To, jak prezentuje się produktu, jego opis lub zdjęcie ma niewątpliwie kluczową rolę w podjęciu decyzji o zakupie. Jednak cofnijmy się jeden krok wstecz, a przekonamy się, że jest jeszcze jedna bardzo ważna podstrona, na udanej drodze do przekonania klienta do zakupu – strona kategorii produktu. To za jej sprawą, użytkownik ma możliwość przeglądania asortymentu. Z pozoru wydaje się, że powinna mieć po prostu wylistowane produkty. Jednak jak zawsze, diabeł tkwi w szczegółach.
Sprawdźmy zatem, jak możemy usprawnić widok kategorii produktu w sklepie online, która jest bądź co bądź bardzo ważnym elementem na drodze zakupowej. Nie inaczej jest w tradycyjnym sklepie, np. w supermarkecie. Tam również mamy ścisły podział produktów: nabiał, pieczywo, warzywa itd. Następnie każdy z działów jest dodatkowo podzielony. W nabiale mamy obok siebie pogrupowane masło, twaróg, smarowidła na kanapki, mleko itp. Pomyśl tylko, jak ciężko byłoby robić zakupy, gdyby asortyment w sklepie był rozlokowany w losowych miejscach.
W sklepie online jest tak samo. Dobra organizacji kategorii oraz jej widok, potrafią skutecznie ułatwić i nakierować na właściwie tory zakupowe, zwiększając tym samym możliwe zyski.
Sprawdźmy więc, co można usprawnić i zaczynamy!
Skuteczna strona kategorii produktu w sklepie internetowym
Co powinna zawierać strona kategorii produktu?
Każda podstrona strony internetowej musi podsiadać jakiś cel. Zazwyczaj wiąże się to oczywiście z ułatwieniem przeglądania witryny użytkownikom. Celem widoku kategorii produktu jest pomoc odbiorcom w przeglądaniu asortymentu, gdzie dokonują wyboru, który produkt ich zainteresował. Jest to swojego rodzaju zajawka, która wyświetla produktu, ale nie zdradza o nich wszystkich informacji. Od tego jest widok strony produktu, gdzie dowiadujemy się kompletnych informacji.
Z kolei w podstronie kategorii, mamy dowiedzieć się absolutnego minimum, aby nie przytłoczyć odbiorcy nadmiarem informacji, a zarazem zachęcić go do przejścia do danego produktu.
Powinna zatem być swego rodzaju drogowskazem, który wskazuje użytkownikom produkty z danej grupy.
Istotne elementy skutecznej strony kategorii produktu
Nazwa kategorii produktu
Nazwa powinna być łatwo przyswajalna dla użytkownika. To on jest potencjalnym odbiorcą produktu, więc nazwa musi mu się kojarzyć jednoznacznie. Powinno się unikać sytuacji, w której ciężko zdefiniować, jakie produkty kryją się pod daną kategorią.
Czasami oczywiście ciężko jednym lub dwoma słowami to określić, dlatego warto tworzyć podkategorie, które doprecyzują całą sytuację i utworzą strukturę, np.:
-
Strzelectwo
-
Wiatrówki
- Karabinki
- Pistolety
-
Paintball
- Markery
- Akcesoria…
-
Wiatrówki
Czytaj więcej na: http://mobiletry.com
Automatyzuj, personalizuj, sprzedawaj więcej
Dzięki automatyzacji marketingu oszczędzamy czas, możemy personalizować treści wysyłane do klientów oraz mamy możliwość wykonywania działań, takich jak rekomendacje produktowe, które bez pomocy technologii nie byłyby możliwe. W efekcie zwiększamy sprzedaż w sklepie i zarabiamy więcej.
Po co automatyzować marketing w sklepie internetowym?
Automatyzacja marketingu naprawdę się opłaca. Systemy typu marketing automation oferują szereg narzędzi, które pozwalają skutecznie angażować użytkowników, związywać ich z marką i w efekcie zwiększać sprzedaż w e-sklepach. Osiągają to za pomocą spersonalizowanej komunikacji z klientami, a ta jest znacznie bardziej skuteczna.
Personalizowany może być nawet zwykły newsletter wysyłany do całej bazy mailingowej. Możemy dodać do niego dynamiczne elementy, które automatycznie uzupełniają się, np. o produkty ostatnio przeglądane przez danego klienta albo kierując przekaz do konkretnej grupy. Możemy stworzyć newsletter z ofertą dotyczącą konkretnej kategorii produktów dostępnych w naszym sklepie i wysłać go tylko do tych klientów, którzy w przeszłości byli zainteresowani daną kategorią.
Aby móc jednak w pełni wykorzystać możliwości marketing automation, musimy posiadać wiedzę na temat naszych klientów. Systemy typu eCRM zbierają dane na temat użytkowników, każdej ich aktywności w sklepie, tego, jakie produkty dodają do koszyka, a jakie przeglądają. Następnie tę wiedzę możemy wykorzystywać w marketingu. Dane na temat klientów oraz ich zachowania w e-sklepie pozwalają też na używanie scenariuszy behawioralnych…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl