Z ostatniej chwili

Jak usprawnić pozycjonowanie sklepu internetowego, SEO. Czy opinie o sklepie mogą wpłynąć na wielkość sprzedaży?

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

6 sposobów jak usprawnić pozycjonowanie e-sklepu

Indeksowanie stron

Uporządkowanie zagadnień związanych z indeksowaniem stron (podstron), to podstawowa rzecz w przypadku pozycjonowania. Aby prowadzić działania SEO, konkretne podstrony muszą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google. Może wydaje się to oczywiste, ale uwierzcie nam – audytowaliśmy strony, które miały zablokowaną indeksację i nie wpuszczały robotów Google. Boty muszą zatem mieć swobodę poruszania się po stronie, tak aby znajdowały i analizowały treści umieszczone na stronie.
Przyglądnijcie się ilości błędów 5xx serwera w Google Search Console oraz starajcie się je zniwelować. Duża ich ilość może być sygnałem dla Googlebota, aby spowolnić proces indeksacji strony. Jej tempo, dla większości stron w sieci nie jest problemem. Witryny mające nawet po kilkanaście czy kilkadziesiąt podstron będą indeksować się sprawnie. Problem dotyczy olbrzymich stron, a w szczególności rozbudowanych sklepów internetowych.
Zatrzymajmy się na chwilę przy tym temacie, bo ma on niebagatelne znaczenie dla e-commerce. Aby podstrony domeny pojawiały się w wynikach Google, a tym samym przyciągały klientów, muszą zostać zaindeksowane przez roboty Google, które odwiedzają stronę, wędrują po niej i analizują treści. W czym zatem problem? Otóż potencjał indeksowania jest ograniczony. Googleboty podlegają limitowi współczynnika indeksacji (crawl rate limit), który oznacza maksymalną ilość jednoczesnych połączeń, których bot może użyć do analizowania witryny oraz czas oczekiwania na jego kolejne „odwiedziny” na stronie.
Dodatkowo ze strony musi wychodzić żądanie indeksowania (crawl demand) – bez niej, nawet jeśli nie został osiągnięty crawl limit, bot nie będzie analizował strony. Oba pojęcia składają się na budżet indeksowania witryny(crawl budget), który oznacza po prostu ile podstron chce i może zaindeksować Googlebot podczas jednej sesji. Z tego względu wszelkie sposoby, które mogą ułatwić i przyspieszyć poruszanie się botowi po stronie, są niezwykle cenne z punktu widzenia efektywności sprzedażowej e-commerce.
Czynniki, które wpływają na crawl rate limit to między innymi: szybkość stronypoprawność działania serwerówmała ilość błędów 5xx i 404 (składają się na crawl health) oraz ograniczenia ustawione w Google Search Console. Z kolei crawl demand zależy od popularności strony (im większa, tym częściej wracają do niej boty) oraz od aktualności treści (strony regularnie aktualizowane są częściej reindeksowane).
W dalszej kolejności konieczne jest dopilnowanie, aby mapa strony była zawsze aktualna, a błędy 404 regularnie usuwane. Wykonanie odpowiednich przekierowań i dynamiczna aktualizacja mapy są tutaj kluczowe. Szczególnie dla e-commerce – w ich przypadku regularnie pojawiają i znikają strony (nowe produkty, promocje itd.). Zwykłe usunięcie strony nie jest wystarczające. Zatroszczcie się o to aby na nieistniejące strony nie zaglądały Googleboty.
Alternatywnym sposobem na poradzenie sobie z niechcianymi i szkodzącymi parametrami w wynikach wyszukiwania, jest zastosowanie tagu kanonicznego, który powinien wskazywać ostateczną formę adresu URL. W ten sposób powiadomimy boty wyszukiwarki, że strona z parametrem w URL jest kopią innego adresu…
.
Czytaj więcej na: https://www.ideoforce.pl

Opinie w sklepie internetowym – sposób na zwiększenie sprzedaży

Opinie w sklepie internetowym mogą służyć za świetny wabik dla potencjalnych klientów. Pozytywne oceny przekładają się na podjęcie decyzji o zakupie.

Osoby zajmujące się prowadzeniem działań reklamowych sklepów internetowych często prześcigają się w wymyślaniu jak najlepszych okazji, aby skutecznie zachęcić użytkowników do zakupu. Jednocześnie chcą zaoferować coś innego oraz lepszego niż konkurencja.

Nie jest to łatwe zadanie i z pewnością wymaga kreatywnego podejścia. Dlatego w tym wpisie skupimy się na innym sposobie nakłonienia do sprzedaży. Spojrzymy na opinie w sklepie internetowym, które pomogą w zwiększeniu zysków.

Nie jest to typowy sposób na prowadzenie działań promocyjnych, lecz bardziej funkcja działająca w tle, która bez naszej większej ingerencji z powodzeniem nakłania podświadomie odbiorców do sprzedaży. Sprawdźmy, jak to wygląda w praktyce oraz jakie korzyści ma szansę otrzymać właściciel sklepu internetowego.

Zaczynamy!

Opinie w sklepie internetowym jako sposób na nakłonienie do kupna

Dlaczego warto zainteresować się opiniami o produkcie?

Zarówno opinie na stronie www, jak i w sklepie internetowym posiadają te same zalety. Z tym że na stronie promują markę lub usługę, a w sklepie zachęcają do sprzedaży. No właśnie. Skąd ta pewność, że faktycznie zachęcają?

W internecie nie brakuje badań (szczególnie anglojęzycznych), pokazujących, że w przybliżeniu aż 80% internautów wierzy w opinie znalezione w internecie. Oznacza to, że znaczna część odbiorców zaufa pozytywnym recenzjom produktów oraz ocenom, jakie wystawią użytkownicy.

Tak zresztą działa nasz mózg. Skoro inni coś polecają oraz pozytywnie odnoszą się do produktu, to nam również jest łatwiej zaufać i podjąć decyzję o zakupie. Dlatego też opinie w sklepie internetowym są świetnym sposobem na budowanie zaufania, które silne związane jest z dowodami społecznymi na stronie, tzw. social proof.

Opinie produktów w sklepie internetowym mają tę zaletę, że pozwalają skonfrontować opis produktu z faktycznym jego stanem. Sam opis jest zawsze pokazywany w superlatywach. Muszą być „ochy i achy”, aby zachęcić użytkowników. Należy pokazać korzyści, możliwości czy specjalne funkcje…

Czytaj więcej na: http://mobiletry.com

 

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]6 elementów obsługi klienta w e-commerce Przyszedł czas na kolejny …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA