Z ostatniej chwili

Jak wyglądają E-zakupy Polaków? Promowania oferty sklepów internetowych w wyszukiwarce Google, czyli Google Merchant

Kupujemy przez smartfony i słuchamy „influencerów”. E-zakupy Polaków

Ponad połowa Polaków kupuje online przynajmniej raz w miesiącu – podaje raport PwC „Total Retail 2017”. Przyjrzyjmy się, jak ewoluują nasze przyzwyczajenia e-zakupowe.

Rola m-commerce

Obecnie mówimy już nie tylko o e-commerce, ale także o m-commerce. Ruch stwarzany poprzez smartfony przekracza jedną trzecią wszystkich operacji, a na niektórych rynkach jest wyższy niż 60%. Wynika to z faktu, że przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych jest łatwe i dostępne. Ułatwiają to działania wydawców, którzy dostosowują swoje serwisy do urządzeń mobilnych, tworząc strony responsywne. Dane pokazują, że klienci coraz częściej nie tylko sprawdzają za ich pośrednictwem ofertę, ale też dokonują zakupów.

Ciekawostką jest, że telefony mają decydującą rolę w godzinach porannych, podczas gdy komputer wykorzystywany jest na równym poziomie przez cały dzień.

Migracja klientów

W kontekście smartfonów należy wspomnieć o migracji klientów. Statystyki pokazują, że coraz częściej zakupy zaczynają się na jednym urządzeniu, a kończą na innym. Szacuje się, że dotyczy to nawet 60% użytkowników.

Dla przykładu, najpierw w drodze do pracy oglądamy produkt na smartfonie, później na komputerze sprawdzamy informacje o nim na innych stronach, a wieczorem na tablecie znajdujemy najbardziej korzystną ofertę sprzedaży i dokonujemy zakupu. Ścieżka zakupowa klienta w sieci jest zatem zróżnicowana…

Czytaj więcej na:http://di.com.pl

Google Merchant – Zakupy w wynikach wyszukiwania

Google Merchant (kampania zakupowa Google) to w ostatnich latach jedno z najlepszych rozwiązań do promowania oferty sklepów internetowych w wyszukiwarce Google. Dzięki wyświetlaniu reklam produktów na liście wyników wyszukiwania, maksymalnie skraca drogę klienta docelowego do dokonania zakupu w sklepie internetowym. 

 

Zalety Google Merchant

Jak wspomniałem wcześniej, dzięki zakupom Google, klient w łatwy i szybki sposób może znaleźć produkty sklepu internetowego bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Dzięki Google Merchant sprzedawcy mają możliwość przyciągnięcia większej grupy potencjalnych klientów. Ten typ reklamy pomaga docierać do kupujących dokładnie w momencie gdy ci szukają interesującego ich produktu w wyszukiwarce.

Dzięki właściwym działaniom, można w łatwy sposób kontrolować informacje o produktach. Idąc dalej, docelowemu klientowi wyświetlane są tylko i wyłącznie produkty dostępne aktualnie w naszej ofercie. Za pośrednictwem zdjęcia produktu oraz jego ceny, już na tym etapie możemy pozyskać zainteresowanie oraz pozytywny odzew ze strony kupującego.

Co jest potrzebne do uruchomienia kampanii Zakupowej?

Uruchomienie kampanii zakupowej Google niesie za sobą kilka „obowiązków” dotyczących konfiguracji strony internetowej.

Pierwszym z nich jest obowiązek zainstalowanego certyfikatu SSL na serwerze. O ile tego typu certyfikat nie jest konieczny do prowadzenia sklepu, dobrą praktyką jest jego stosowanie nie tylko na poziomie koszyka, lecz w obrębie całego sklepu internetowego. Certyfikat SSL zabezpiecza (poprzez szyfrowanie) przesyłane dane przez klientów takie jak np. dane kontaktowe…

Czytaj więcej na: http://nprofit.net

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polska na szarym końcu europejskiego rankingu cyberbezpieczeństwa 77% internautów …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA