Z ostatniej chwili

Jakie trendy w e-commerce na 2018 rok? Połącz e-commerce ze sprzedażą tradycyjną! Chatboty w e-sklepie. RODO, polityka prywatności w eSklepie

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Cztery trendy, które zawładną e-commerce w 2018 roku

Koniec stycznia to koniec prognoz i trendów wysnuwanych na 2018 rok. Terencjusz powiedział: ile ludzi, tyle zdań. Którym z nich warto się bliżej przyjrzeć? Powtarzalność niektórych z nich pozwala twierdzić, że to one będą kluczem do sukcesu.

Mobile first

Czterdzieści procent zakupów internetowych dokonywanych jest za pomocą tabletów i smartfonów. Choć nadal klienci często jedynie rozpoczynają proces zakupowy z poziomu telefonu, przystosowanie sklepu do odbiorcy mobilnego zwiększa szanse na późniejsze dokończenie transakcji. Czasami niewielkie zmiany, ułatwiające znalezienie produktu, sprawnie wyłączające wyskakujące reklamy czy szybka płatność sprawiają, że klient nie porzuca koszyka…

Więcej dowiesz sie na: https://mambiznes.pl

Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

Ożywienie gospodarcze w wielu regionach świata sprzyja globalnym sprzedawcom detalicznym. Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2017 r.) 4,4 biliona dolarów. Rok do roku był to wzrost o 4,1 proc. Jak wynika z najnowszej edycji corocznego raportu „Global Powers of Retailing 2018. Transformative change, reinvigorated commerce”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, choć nadal 90 proc. sprzedaży globalnej ma miejsce w sklepach tradycyjnych, to prawdziwa walka o klienta rozegra się w kanałach cyfrowych. Niezmiennie od ponad 20 lat największym detalistą na świecie pozostaje amerykański gigant Wal-Mart.

Suma przychodów 250 największych sieci detalicznych, wygenerowanych w minionym roku podatkowym, wyniosła prawie 4,41 bln dolarów, co oznacza wzrost o 4,1 proc. W ciągu ostatnich pięciu lat wzrost ten wyniósł średnio 4,8 proc. rocznie. – Mimo trudnych warunków makroekonomicznych handel detaliczny rozwija się stabilnie. Sytuacja różni się jednak w zależności od regionu: w Afryce i na Bliskim Wschodzie oraz Ameryce Południowej odnotowano znaczący wzrost przychodów, sięgający odpowiednio 10,9 oraz 9,8 proc., podczas gdy w Europie, Azji czy Ameryce Północnej było to wzrosty poniżej 5 proc. – mówi Magdalena Jończak, Lider Zespołu dsSektora Dóbr Konsumenckich, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte…

Więcej dowiesz sie na: https://mambiznes.pl

Chatboty w e-sklepie – kierunek, nad którym warto zastanowić się w 2018 roku

Zadowolenie klienta to najwyższy priorytet wszystkich sklepów. O ile w tych stacjonarnych sprawa jest prostsza – obsługa jest w stanie osobiście odpowiedzieć na wszystkie pytania, o tyle branża e-commerce ciągle testuje nowe rozwiązania.

W 2017 roku rozpoczęła się era chatbotów, a specjaliści przewidują, że obsługa klienta przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji stanie się wiodącym trendem w branży. Jakie korzyści dla e-sklepów mogą wynikać z wdrożenia tego rozwiązania?

2018 rokiem chatbotów

Dlaczego chatboty zyskały taką popularność? Bo nie da się dobrze prowadzić sklepu bez ciągłego udoskonalania obsługi klienta. Branża e-commerce ciągle się rozwija i już dawno stała się poważną konkurencją dla stacjonarnych placówek. Jednak musi mierzyć się również z wymaganiami kupujących – Ci często wolą pojechać do galerii tylko dlatego, że cenią sobie pomoc w wyborze produktów oraz osobisty kontakt ze sprzedawcą…

Więcej dowiesz sie na: https://nowymarketing.pl

Polityka prywatności w sklepie internetowym w 2018 r. – jak ją napisać, by spełnić wymagania RODO?

Właściciele sklepów i serwisów internetowych muszą pamiętać o dopełnieniu wszelkich formalności związanych z prowadzeniem działalności w e-commerce. Należy do nich m.in. obowiązek informacyjny odnoszący się do przetwarzania plików cookies lub administrowania danymi osobowymi. Wszystkie kwestie prawne najlepiej wyjaśnić klientom i użytkownikom w polityce prywatności lub regulaminie strony www. Jak przygotować tego typu dokumenty, by przy okazji spełnić wchodzące w maju 2018 r. przepisy RODO?

Co to jest polityka prywatności?

Polityka prywatności to dokument publikowany w serwisie lub sklepie internetowym, który informuje użytkowników o celu i sposobie przetwarzania oraz wykorzystywania danych osobowych. Umożliwia spełnienie obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych (tzw. UODO 25 maja 2018 r. zostanie zastąpione RODO) oraz z prawa telekomunikacyjnego…

Więcej dowiesz sie na: https://www.artefakt.pl

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Kilka słów wstępu o samym sklepie internetowym. Jeśli jest pierwsza myśl, jeśli chodzi o sprzedaż produktów w internecie na własne konto to sklep internetowy. Mam wrażenie, że aktualnie przeżywamy „boom” na tego rodzaju sprzedaż. Poza chęciami trzeba mieć odpowiednią zasobność portfela, aby taki sklep zbudować. Szczególne znaczenie ma ilość planowanych produktów, a co za tym idzie i czas potrzebny na jego stworzenie. Bo zupełnie inna cena będzie sklepu z 1500 produktów w porównaniu do 25 000. Jednak gdy przebrniemy przez ten czysto techniczny etap, czeka nas to, co jest najtrudniejsze. Wzbudzenie zainteresowania u klientów i skłonienia do zakupu właśnie w naszym sklepie.

Wyróżniam 8 sposobów. Niektóre będą Ci znanie, a inne nie. Jednak sprawdź, czy nawet te znane są właściwie wykorzystywane, bo jeśli to czytasz, to znaczy, że jest nad czym popracować.

Większa sprzedaż w sklepie internetowym – 3 obszary

Mówiąc o większej sprzedaży można, a nawet trzeba poruszyć aż trzy obszary, czyli:

1. Poprawienie konwersji,
2. Zwiększenie ruchu na sklep,
3. Budowa listy mailingowej.

Każdy z powyższych punktów będzie omówiony w osobnym artykule. Zapraszam do lektury i wyciągania wniosków…

Więcej dowiesz sie na: https://www.studiolokomotywa.pl

Współczynnik konwersji w e-commerce – analiza w kierunku wzrostu

Współczynnik konwersji jest jednym z parametrów określających skuteczność prowadzonych działań marketingowych. W Google Analytics parametr ten przewija się w wielu metrykach i dzięki temu możemy dokonać wielowymiarowej analizy skuteczności naszych działań. Współczynnik konwersji bierze pod uwagę liczbę konwersji w stosunku do liczby wygenerowanych sesji. Jest on więc uniwersalny do pomiaru różnych zdarzeń w serwisie, lecz w przypadku e-commerce, gdy mówimy stricte o analizie ROI, powinniśmy się również zagłębić w metryki związane z wartością generowanych przychodów.

Ponieważ współczynnik konwersji uwzględnia ruch vs konkretna konwersja, to możemy analizować jak zmienia się on w zależności, m.in., od kanału pozyskania, zachowania użytkowników, konkretnych podstron w serwisie. Wnioski, jakie powstaną w trakcie analizy, są preludium do wdrożenia odpowiednich zmian lub prowadzenia testów A/B.

Kanały pozyskania a współczynnik konwersji

Najczęściej oglądaną statystyką w Google Analytics jest zakładka Pozyskanie -> Cały Ruch -> Kanały. To dobre miejsce, aby zacząć analizę współczynnik konwersji na tle kanałów pozyskania ruchu. Zwykle widzimy, że z różnych źródeł uzyskujemy różną wartość współczynnika konwersji. Same Kanały ruchu są zbyt ogólne do analizy, proponuję zatem przejść do zakładki Źródło/medium…

Więcej dowiesz sie na: https://marketingdlaludzi.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]6 elementów obsługi klienta w e-commerce Przyszedł czas na kolejny …

Jeden komentarz

  1. Avatar

    Są już toole do automatycznego dodawania takiego chatbota pod magneto np https://chat2go.pl/ecommerce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA