Najlepsze wtyczki do przeglądarki według naszych SEOwców
Z ciekawości zapytaliśmy tydzień temu specjalistów SEO, z jakich wtyczek korzystają na co dzień. Okazało się, że lista jest całkiem długa, a różnorodność wtyczek tak duża, że postanowiliśmy się nią z Wami podzielić. Na liście znalazły się nie tylko wtyczki SEO, ale też te zwiększające produktywność czy po prostu umilające pracę.
Wtyczka do przeglądarki (plug-in) to nic innego jak dodatek, ułatwiający pracę lub po prostu przeglądanie stron. Niech rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie zainstalował AdBlocka. My bez wielu z nich nie wyobrażamy sobie pracy (chociaż z blokerów reklam nie korzystamy!). Dziś przedstawiam listę tych, które nasi specjaliści SEO wskazali jako najbardziej przydatne…
Więcej dowiesz się u źródła >Na jakie frazy kluczowe warto pozycjonować swoją stronę?
To oczywiste, że pozycjonowanie strony internetowej może przynieść znacznie większy ruch chociażby w sklepach (lecz nie tylko w sklepach). To właśnie z tej przyczyny warto zdecydować się na działania SEO i pozycjonować się na konkretne frazy kluczowe. Jednak jak je wybrać? Jak wyselekcjonować te najlepsze, dzięki którym będziesz sprzedawać swoje usługi czy produkty?
Najważniejsze są wyszukiwania
To właśnie tym warto się sugerować, przygotowując komplet fraz, na które chce się pozycjonować swoją stronę. Im większe zainteresowanie, tym większe prawdopodobieństwo, że przy wysokiej pozycji uda się uzyskać równie wysoki ruch na stronie (a za tym idą oczywiście zyski). Warto wybrać kilka fraz kluczowych, ponieważ im większe pole działania, tym lepsze efekty można uzyskać…
Więcej dowiesz się u źródła >Przekierowania 301 – najpopularniejsze typy
W internecie każda rzecz ma swoje miejsce określone przez adres URL. Jeśli z jakichś powodów ulegnie on zmianie, tworzy to szereg utrudnień – zarówno dla robotów indeksujących Google, które odpowiadają za pozycjonowanie strony, jak i dla użytkowników, którzy szukają określonych treści. Jest jednak na to sposób – przekierowanie 301 to odpowiednik zmiany adresu korespondencyjnego w świecie niewirtualnym. Sprawdź, jak to działa i jakie typy przekierowań 301 można zastosować.
Czym jest przekierowanie 301?
Przekierowanie 301 (Moved permanently) to mechanizm wskazujący, że dana strona została przeniesiona pod inny adres. Działa on automatycznie – to znaczy nie wyświetla informacji o „przeprowadzce”, ale od razu kieruje na właściwą stronę znajdującą się pod nową ścieżką URL. Dzięki temu np. roboty wyszukiwarki i użytkownicy Internetu nie muszą błądzić w poszukiwaniu konkretnej treści…
Więcej dowiesz się u źródła >Marketing wewnętrzny czyli internal marketing – co warto wiedzieć?
Zarówno niewielkie firmy, jak i prężnie działające przedsiębiorstwa, coraz większą uwagę przywiązują nie tylko do marketingu zewnętrznego, ale także do marketingu wewnętrznego. W centrum marketingu wewnętrznego znajdują się pracownicy firmy, ich wiedza na temat planowanych przedsięwzięć, świadomość dotycząca celów i wartości biznesu. Ważna jest tutaj także dobra komunikacja. Co jeszcze warto wiedzieć na temat rynku wewnętrznego? Zachęcamy do lektury!
Czym jest marketing wewnętrzny?
Działania z zakresu marketingu zewnętrznego mają na celu pozyskanie nowych klientów, uzyskanie ich lojalności, długotrwałą współpracę, a co za tym idzie, większe zyski. Marketing wewnętrzny koncentruje się na natomiast na rynku wewnętrznym, czyli na pracownikach, którzy nazywani są klientami wewnętrznymi firmy i na komunikacji wewnętrznej.
Pracownik powinien być usatysfakcjonowani z każdego aspektu pracy – mowa tutaj zarówno o zadaniach, za które odpowiada, jak również o sposobie zarządzania firmą, organizacji pracy czy codziennej komunikacji. Istotne jest, by personel dysponował wiedzą na temat produktów i usług, rozumiał cele i wartości firmy. Kolejna kwestia, na którą należy zwrócić uwagę to dobra koordynacja pomiędzy działami, unikanie konfliktów ‒ a jeśli jakieś pojawią się, ich sprawne rozwiązanie.
Ważne jest, aby działania z zakresu strategii marketingu wewnętrznego były dobrze przemyślane i spójne, dzięki temu każda z osób zrozumie markę, przypisze jej konkretne wartości i uwierzy w nią…
Więcej dowiesz się u źródła >JESZCZE WE WRZEŚNIU DEPARTAMENT SPRAWIEDLIWOŚCI USA POSTAWI GOOGLE W STAN OSKARŻENIA
Faworyzowanie własnych usług w wynikach wyszukiwania i naruszanie zasad uczciwej konkurencji. To główne zarzuty, które już w tym miesiącu amerykański Dep. Sprawiedliwości ma postawić spółce Alphabet, właścicielowi wyszukiwarki Google. Akt oskarżenia ma być zwieńczeniem trwającego od ponad roku śledztwa ws. stosowania przez Google praktyk monopolowych.
O przewidywanym terminie wniesienia aktu oskarżenia jako pierwszy poinformował dziennik „The New York Times”. Firma Google ma zostać oskarżona o praktyki monopolowe polegające na faworyzowaniu własnych produktów i usług w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Nie wiadomo jeszcze, czy zarzuty będą dotyczyć wyłącznie działań wyszukiwarki, czy też oprogramowania i innych usług firmy. Takich jak system reklamowy Google Ads czy system Android…
Więcej dowiesz się u źródła >Twitter a SEO. Czy tweetowanie może zwiększyć Twoją widoczność w SERPach?
Twitter od wielu lat jest jednym z najszybciej rozwijających się portali społecznościowych. Jak wykorzystać jego potencjał w swoich działaniach SEO? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
To pytanie nurtuje wielu specjalistów SEO (i my spróbowaliśmy na nie odpowiedzieć we wpisie: Jaki jest wpływ social media na pozycjonowanie?). Nie można tutaj postawić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ na pozycjonowanie ma wpływ ogromna ilość czynników. Mimo to możemy dostrzec pewne zależności między profilami w Social Media a podnoszeniem widoczności w Google…
Więcej dowiesz się u źródła >Trendy w projektowaniu stron internetowych 2021
W dzisiejszych czasach wszystko idzie zaskakująco szybko do przodu, wszystko się zmienia, ludzie nigdy nie rozwijali się technologicznie tak szybko, jak robią to dziś. Za sprawą tego idzie również rozwój stron internetowych, które stały się już nieodłącznym elementem każdej firmy – jej wizytówką w sieci, a jej brak wiąże się z niepewnością i nieufnością potencjalnego klienta. Każda firma chce, aby jej strona była wyjątkowa, aby to właśnie ona na tle konkurencji zapadła odbiorcy najbardziej w pamięć.
Niestety nie ma jednej uniwersalnej zasady, której trzeba się trzymać podczas projektowania swojej strony internetowej, aby była ona zawsze aktualna, świeża i przykuwała uwagę odwiedzających. Trendy w projektowaniu www zmieniają się praktycznie z roku na rok i nie pozostaje nam nic jak jedynie starać się do nich jak najbardziej dopasować, ponieważ to one są odzwierciedleniem upodobań większości odbiorców zarówno pod względem wizualnym, jak i użyteczności. Oczywiście można postawić na oryginalność i unikalność poprzez stworzenie strony zupełnie odbiegającej od aktualnie panujących trendów, aczkolwiek trzeba się liczyć z jej kontrowersyjnością…
Więcej dowiesz się u źródła >Dobra strona internetowa to podstawa! Jakie jej elementy wpływają na efektywność działań marketingowych?
Na początku postawmy się na miejscu użytkownika poszukującego czegoś w sieci i trafiającego na daną stronę internetową. Co robi dalej? Jakie elementy strony pomagają mu w szybszym osiągnięciu celu, czyli wykonaniu konkretnej konwersji? Poniżej zamieszczam kilka podstawowych wskazówek (zarówno dla stron leadowych zachęcających do kontaktu poprzez stronę, jak i sklepów internetowych), skierowanych do właścicieli stron, którzy chcą zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych.
Pamiętaj, aby dane kontaktowe były zawsze w wersji klikalnej oraz zlokalizowane w najbardziej widocznych miejscach na stronie (nie tylko w zakładce “kontakt”)
Pewnie nieraz jako użytkownik szukając numeru telefonu na danej stronie trafiasz na jego wersję, która nie jest klikalna. To zmusza Cię do skopiowania numeru, przejścia do innego widoku, który dopiero umożliwi Ci wykonanie połączenia. Modyfikacja danych kontaktowych na stronie w wersje klikalne pozwoli użytkownikowi wykonać połączenie bezpośrednio ze strony, jednocześnie skracając ścieżkę prowadzącą do wykonania konwersji…
Więcej dowiesz się u źródła >Google Analytics – co warto wiedzieć na start!
Chcesz lepiej „zrozumieć” swoją stronę internetową i dowiedzieć się więcej o użytkownikach, którzy ją odwiedzają? Analiza internetowa przyniesie odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące Twojej witryny, co ułatwi zaplanowanie skutecznych działań marketingowych.
Masz do dyspozycji wiele narzędzi, które monitorują ruch na stronach www, ale jedno z nich zasługuje na szczególną uwagę. Google Analytics jest dobrze znane w świecie SEO. Korzystają z niego specjaliści na całym świecie. Chcesz dołączyć do tego grona? Zanim rozpoczniesz analizę swojej strony internetowej za pomocą GA, powinieneś poznać podstawowe wskaźniki i terminy, na które natkniesz się w narzędziu. To pomoże właściwie zinterpretować dostarczane dane i wyciągnąć odpowiednie wnioski…
Więcej dowiesz się u źródła >