MOJE SPOSOBY NA PROMOWANIE BLOGA – WPIS GOŚCINNY
W ramach kontynuacji naszego cyklu Promujemy Blogosferę bloger Andrzej Kidaj przygotował dla nas wpis gościnny, w którym dzieli się z nami swoimi osobistymi sposobami na promocję bloga. Zapraszamy do lektury!
Tworzenie wysokiej jakości wpisów to tylko część pracy blogera. Rzekłbym nawet, że ta łatwiejsza. Dużo bardziej pracochłonna jest promocja bloga i marketing. Bo nawet jeśli na nim nie zarabiasz, musisz „sprzedać” swoją pracę. Inaczej blogowanie nie ma sensu. W końcu piszesz dla ludzi, nie dla siebie.
Sposobów na autopromocję jest mnóstwo. Każdy ma swoje ulubione i w zależności od umiejętności ich stosowania, jedne sprawdzają się lepiej, inne gorzej. Niektóre to po prostu „must have” i powinny być po prostu częścią dobrze funkcjonującego bloga.
Jakie są moje sposoby?
Kanał RSS
Niby trywialna rzecz, ale czasami trafiam na blogi, które go nie posiadają albo działa nie do końca poprawnie. W dzisiejszym zalewie informacji mało kto ma czas i ochotę codziennie sprawdzać, czy na kilkudziesięciu ulubionych blogach pojawiło się coś nowego. Czytniki RSS robią to za nich. Jeśli Twój blog nie ma kanału RSS, tracisz sporą część czytelników. Sprawdź czy działa poprawnie. Z kilku blogów nie dostaję ani tytułu wpisu ani leadu, tylko informację, że jest „coś” nowego.
Newsletter
Warto kolekcjonować wiernych czytelników i co jakiś czas przypominać im o nowych wpisach (to dla tych, którzy nie śledzą RSS). Raz lub dwa razy w miesiącu wysyłaj paczkę z linkami do najnowszych wpisów lub połączonych wspólną tematyką. Zadbaj o ładne sformatowanie newslettera. Nie ma nic gorszego niż ciągły tekst bez podziału na akapity, bez nagłówków i z grafiką doczytywaną z serwera. Chyba przyznasz, że nie wygląda to dobrze i zachęca raczej do szybkiego skasowania niż zapoznania się z treścią. Dorzuć jakiś bonus, którego nie czytelnicy znajdą na blogu np. e-book lub dodatkowe materiały. To zachęci innych do zapisywania się na newsletter. A sam bonus będzie egzystował równolegle i niezależnie od bloga przekazywany innymi kanałami. Może trafi do kogoś, kto nie zna jeszcze Twojego bloga?…
Czytaj więcej na: https://widoczni.com
Zmiany w lokalnych wynikach wyszukiwania Google
Lokalne wyniki wyszukiwania w Google to sposób, w jaki prezentowane są informacje na temat miejsc znajdujących się w danej lokalizacji. Do tych wyników zaliczyć można np. wizytówki z narzędzia Google Moja Firma, czy informacje przedstawiane na Mapach. Lokalne wyniki wyszukiwania pokazują nie tylko podstawowe dane o firmach oraz innych miejscach (nazwa, adres, godziny otwarcia), ale również opinie innych użytkowników (bazujące na recenzjach w Google oraz z innych witryn). Google właśnie wprowadziło testowane od niedawna zmiany w prezentowaniu lokalnych wyników wyszukiwania.
Lokalne wyniki wyszukiwania – etykiety
Pierwszą nowością są graficzne etykiety, które określają najważniejsze opinie na temat miejsce – np. restauracji czy barów. Od teraz, użytkownicy którzy będą szukać informacji o takich miejscach w mobilnej wyszukiwarce, zobaczą w sekcji „Najważniejsze” ikony, które pozwolą szybko poznać udogodnienia, które dostępne są w lokalu lub to jak określają go inni użytkownicy…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl