Z ostatniej chwili

Wyzwania e-mail marketera. Tworzenie skutecznego formularza kontaktowego. Popularne formy komunikacji. Email marketing, komunikacja

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Oto 3 najczęstsze wyzwania e-mail marketera. Jak sobie z nimi poradzić?

Według badania przeprowadzonego przez Ascend2 i Research Partners, 45% marketerów ocenia  e-mail marketing jako najbardziej skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów, a dla 28%  z nich stanowi on trudność. Jak sprawić, by e-mail marketing przy możliwie najmniejszym wysiłku przyczynił się do wzrostu wskaźników?  

Eryk Bocheński, Solution Consultant w Optivo, an Episerver Company, podpowiada, co zrobić, by  e-mail marketing sprawiał jak najmniej problemów i pomagał efektywniej prowadzić komunikację  z klientami.

63022_1.png

Ukierunkowana dostarczalność 

Problem: Cztery lata temu Gmail wprowadził sortowanie wiadomości, dając tym samym użytkownikom możliwość korzystania z folderów: Społeczności, Oferty, Powiadomienia oraz Fora. Zakładki można także wyłączyć i kierować wszystkie wiadomości do folderu głównego. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Return Path, ponad 90% respondentów potwierdza, że Gmail prawidłowo sortuje wiadomości, co sprawia, że rozwiązanie to jest sporym ułatwieniem dla odbiorców. Co robić, by newsletter znalazł się w odpowiednim folderze?

Rozwiązanie: Dla providera z Doliny Krzemowej zaangażowanie jest głównym wyznacznikiem dającym obraz jakości wysyłanej korespondencji. Wtedy, gdy odbiorcy są pozytywnie nastawieni do wiadomości, jest ona lepiej traktowana tzn. umieszczana w zakładkach, a nie w folderze spam. Przenoszeniem wiadomości pomiędzy zakładkami dajemy Gmailowi znać, w której zakładce powinna znaleźć się wiadomość od danego nadawcy…

Czytaj więcej na:http://interaktywnie.com

9 tricków jak stworzyć skuteczny formularz kontaktowy. Formularz kontaktowy a UX

Wielu programistom czy designerom wydaje się, że przygotowanie formularza kontaktowego to dziecinnie prosta sprawa, a jego formatowanie i styl nie ma znaczenia. Często zapominają jednak, że użytkownicy mają swoje wymagania i przyzwyczajenia, które, jeśli się ich nie spełni, wpłyną negatywnie na konwersje związane z wysyłką wiadomości.

W rzeczywistości jakikolwiek formularz powinien być dobrze przemyślany i zaprojektowany. Konieczne jest zadanie sobie takich pytań, jak chociażby: Czy nagłówki powinny znajdować się nad polami tekstowymi czy pod nimi? Ile pól powinno znaleźć się w formularzu? W jaki sposób umieszczać podpowiedzi dotyczące pól? I tak dalej…
Tego rodzaju zagadnienia można mnożyć jeszcze długo. Kto jednak zna na nie odpowiedzi? Z pomocą przychodzi nam tutaj dziedzina taka jak UX (user experience), wraz ze swoją bogatą i empiryczną wiedzą. W sieci łatwo jest znaleźć materiały dotyczące projektowania stron i aplikacji z uwzględnieniem wytycznych UX. I część zmian można wprowadzić lub testować we własnym zakresie. W razie wątpliwości warto jednak zwrócić się do specjalistów, którzy przeprowadzą stosowne analizy i badania.
Wśród wielu narzędzi wykorzystywanych przez nich warto wspomnieć chociażby o Google Analytics, tzw. ocenie eksperckiej, testach A/B, badaniach opartych o scenariusze czy aplikacji Hotjar, pozwalającej gromadzić informacje o aktywności użytkownika na stronie. Możliwości, tak jak i elementów, które można optymalizować, jest całkiem sporo.
Dlaczego jednak warto je testować i badać? Po pierwsze, nie ma rozwiązań uniwersalnych. Coś co sprawdza się z powodzeniem dla jednej strony, niekoniecznie będzie odpowiednie w przypadku innej. Użytkownicy nie są osobami „zero-jedynkowymi” i są zmienni. Po drugie, ciągła optymalizacja poszczególnych elementów strony jest podstawowym sposobem na poprawianie użyteczności i przyjazności serwisu, a w konsekwencji podnoszenie współczynników konwersji na stronie.
Dzisiaj skupimy się na formularzu kontaktowym na stronie i przedstawimy parę tricków, które sprawią, że użytkownicy chętniej go wyślą.

Jak zaprojektować dobry formularz kontaktowy?

Istnieje kilka prostych zasad, o których warto pamiętać projektując lub modyfikując funkcjonujący już formularz. Być może jesteście zadowoleni z ilości realizowanych celów na stronie i osiąganego współczynnika konwersji. Zawsze jednak może być lepiej! Warto gromadzić odpowiednie dane i informacje o użytkownikach oraz rozważyć wprowadzenie odpowiednich zmian.
A jeśli nie jesteście pewni czy podążacie w dobrym kierunku? Zawsze możecie skorzystać z testów A/B, które pozwolą Wam zweryfikować efektywność różnych rozwiązań i dostarczyć cennej wiedzy o odbiorcach. A jeśli efekt testów nie będzie zadowalający, zawsze można zostać przy dotychczasowym wariancie.

1. Wskazówki od badaczy

3 lata temu badacze ze Szwajcarii przy wsparciu Google, przeprowadzili badania w sieci. Ich efektem było stworzenie listy 20 wskazówek, jak prawidłowo przygotować internetowy formularz. Wśród nich znalazły się takie porady jak np.:
  •  Należy pytać tylko o to co jest konieczne, a sam formularz powinien być tak krótki i prosty, jak to tylko możliwe
  •  Nagłówki powinny znajdować się nad polami tekstowymi
  •  Formularz powinien być sformatowany w jednej kolumnie
  •  Należy zadawać tylko jedno pytanie jednocześnie – złożone pytania są karygodnym błędem
  •  Jeśli wpisywanie daty jest konieczne używaj jednego pola tekstowego z oznaczeniem formatu daty jako podpowiedzi wewnątrz pola (np. dzień.miesiąc.rok) lub w ostateczności rozwijanego menu (dzień/miesiąc/rok)
  •  Informacje o błędach w wypełnieniu formularzu powinny być zakomunikowane w uprzejmym lub przepraszającym tonie
  •  Jeśli komunikat o błędnym wypełnieniu formularza pojawia się w momencie jego wysyłania, nie może wiązać się to z wyczyszczeniem poprawnie uzupełnionych pól
  •  System powinien automatycznie blokować przycisk „Wyślij” po pierwszym kliknięciu, aby uniknąć wielokrotnego wysłania formularza
  •  Zrezygnuj z przycisku „Wyczyść formularz”, który może zostać kliknięty przez przypadek.
Pełny raport możecie znaleźć tutaj
.
Czytaj więcej na:https://www.ideoforce.pl

Cztery najważniejsze trendy w komunikacji

Czym jest VIP PR i dlaczego stał się tak ważny? Owned, paid czy earned media wykorzystywać w Public Relations? Na czym polega real-time PR? Które trendy będą kluczowe w komunikacji w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy?

VIP PR

Promocja samej marki już nie wystarczy. Jednym z coraz silniejszych trendów staje się kreowanie wizerunku liderów opinii reprezentujących firmę (tzw. VIP PR), z którymi odbiorcy mogą się utożsamiać i kojarzyć ich osobę z daną marką. Lider musi spełniać dwa warunki: być ekspertem w danej dziedzinie i umieć wzbudzać sympatię i zaufanie konsumentów, do których się zwraca. Dla odbiorców marka zawsze będzie czymś abstrakcyjnym, kojarzącym się z reklamą i marketingiem, natomiast – lider-ekspert to żywy człowiek, który ma coś ciekawego do przekazania i którego opinia może mieć znaczenie przy zakupie danego produktu. Jeśli np. lider opinii reprezentujący markę wnętrzarską lub budowlaną edukuje np. publikuje video na YouTube, w którym wyjaśnia jak prawidłowo układać panele czy zamontować szafkę i inspiruje odbiorców np. poprzez artykuły eksperckie czy wpisy na blogu z ciekawymi pomysłami na aranżację mieszkania, to konsumenci są bardziej skłonni zaufać polecanym przez niego produktom danej marki.

Earned media coraz ważniejsze

Media interaktywne można podzielić na trzy rodzaje: owned, paid oraz earned. Owned media to media, które należą do marki – firma w pełni je kontroluje i sama decyduje o treściach, które są w nich publikowane np…

Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl

Komunikacja e-mail marketingowa zgodna z cyklem życia klienta

Jednym z kluczowych elementów skutecznego e-mail marketingu jest trafianie do odpowiedniego odbiorcy, z odpowiednim komunikatem, w odpowiednim dla niego czasie. Opierając swą komunikację na segmentacji bazy, właściwej selekcji odbiorców wysyłek, automatyzacji oraz personalizacji wiadomości, możesz liczyć na osiąganie jak najlepszych efektów. Najodpowiedniejszym sposobem na uzyskanie wysokich zwrotów z inwestycji jest wdrożenie strategii komunikacji zgodnej z cyklem życia klienta. Na czym ona polega i jak wdrożyć ją w firmie?

Podstawową zasadą lifecycle marketingu (czyli komunikacji zgodnej z cyklem życia klienta) jest dopasowanie całej przesyłanej treści do indywidualnej sytuacji i zainteresowań odbiorcy. Szczególnie istotne jest przy tym początkowe rozróżnienie klientów na nowych, potencjalnych, aktywnych oraz nieaktywnych. Każda z powyższych grup reprezentuje bowiem odmienne rodzaje zachowań i wymaga zróżnicowanego podejścia. Następnie – na podstawie wspomnianego podziału – nakreśl wszystkie możliwe scenariusze kontaktu z klientem, które mogą mieć zastosowanie w jego działalności.

Strategia lifecycle e-mail marketingu jest tworzona raz, a następnie realizowana automatycznie, co bardzo ułatwia pracę i minimalizuje zaangażowanie czasowe e-mail marketera. W takich działaniach konieczne jest jednak bieżące analizowanie wysyłanej treści oraz zachowań jej odbiorców. Na tej podstawie możesz dokonywać zmian, jeśli np. jeden z elementów kampanii nie osiąga oczekiwanych efektów, bądź też – na co również musisz się przygotować – oczekiwania i zachowania Twoich klientów ulegają w pewnym momencie zmianie.

Wdrożenie komunikacji zgodnej z cyklem życia klienta

Przed wdrożeniem kampanii zgodnych z cyklem życia klienta, należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Jakie produkty są kupowane przez konkretnych odbiorców i kiedy?
  • Jakimi informacjami/ ofertami są oni zainteresowani, zarówno w newsletterze jak i na stronie internetowej?
  • Które kanały informacji wybierają różne grupy naszych odbiorców?

W projektowaniu komunikacji opartej na lifecycle marketingu, wykorzystuje się następujące informacje:

  • Dane podstawowe, takie jak: płeć czy miejscowość.
  • Dane na temat zachowania klientów, takie jak OR i CTR poszczególnych newsletterów i kampanii.
  • Zachowanie użytkownika na stronie internetowej.
  • Informacje dotyczące sprzedaży, a więc jej wielkość, liczba zamawianych produktów oraz ich rodzaj (np. produkty z tzw. „wysokiej półki”)…

Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA