5 kroków wspierających organizację w drodze do zgodności z RODO
25 maja 2018 roku ma zacząć obowiązywać Regulacja Ochrony Danych Osobowych – RODO (ang. GDPR – General Data Protection Regulation). Nie wiemy jeszcze, jaki będzie finalny kształt polskich ustaw, które będą dostosowywać pewne elementy RODO do naszego rynku. Wiemy natomiast, że polskie prawo nie będzie zmieniać głównych zasad, które są zawarte w regulacji.
Łukasz Leszewski, Head of Data Management Practice, SAS Polska
Regulacja sama w sobie nie definiuje, tak jak to miało miejsce w ustawie o ochronie danych osobowych (UODO), konkretnych wytycznych, w jaki sposób bezpiecznie przetwarzać i przechowywać dane osobowe. Obecnie to organizacja, która chce lub musi te dane przetwarzać, ma udowodnić, że ochrona danych osobowych jest realizowana na odpowiednim poziomie. Dodatkowo regulacja rozszerza definicję danych osobowych. W myśl nowych przepisów są to wszystkie dane, które identyfikują konkretną osobę lub pozwalają ją zidentyfikować bezpośrednio lub pośrednio. Ta definicja obejmuje takie dane, jak np. numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji czy identyfikator internetowy. RODO stawia przed firmami nowe wyzwania w zakresie zabezpieczenia danych osobowych i zdefiniowania procesu zarządzania danymi w organizacji. Organizacje muszą:
- Zidentyfikować wśród posiadanych danych dane osobowe
- Określić, gdzie dane osobowe są przechowywane i przetwarzane
- Sprawdzić, w jaki sposób dane osobowe przepływają w ramach całej organizacji
- Ustalić, kto w organizacji lub poza nią przetwarza dane osobowe
W niedługim czasie RODO na pewno spowoduje, że organizacje zaczną baczniej przyglądać się aspektom bezpieczeństwa i mechanizmom przetwarzania danych. Wiele firm zaczyna już pracować nad dopasowaniem procesów biznesowych i procedur, jednak warto pamiętać, że te działania pociągną za sobą szereg zmian również w zakresie bezpieczeństwa infrastruktury oraz oprogramowania do zarządzania danymi (Rysunek 1)
SAS od wielu lat jest liderem rynku w obszarze analityki i technologii do zarządzania danymi. Oprogramowanie SAS for Personal Data Protection wspiera kompleksowo proces przetwarzania danych, począwszy od ich identyfikacji, katalogowania, a skończywszy na zabezpieczaniu i monitorowaniu. W przypadku dostosowania firmy do wymogów RODO, SAS rekomenduje podejście składające się z 5 kroków…
Czytaj więcej na: http://www.computerworld.pl
Niemiecka policja ściga hejterów
Niemiecka policja przeszukała domy 36 osób oskarżonych o publikowanie rasistowskich, nienawistnych lub zastraszających postów w mediach społecznościowych.
Przeszukania zostały przeprowadzone w trakcie trwającej w Niemczech debaty nad nowym prawem dotyczącym mediów społecznościowych. Według ustawy zaproponowanej przez ministra sprawiedliwości Heiko Maasa, na Facebook, Twitter i inne media internetowe nałożona zostałaby kara 50 mln euro, jeśli nie stworzą prężnie działającego systemu pozwalającego na szybkie (do 24 h) usuwanie nienawistnych postów ze swoich platform. Posty niejednoznacznie nawołujące do przemocy miałyby być poddawane maksymalnie tygodniowej moderacji. Obecnie Facebook w ciągu doby usuwa zaledwie 39 proc. komentarzy zgłaszanych przez internautów, a Twitter jedynie 1 proc.
Czytaj więcej na: http://www.chip.pl
Jest pierwsza oferta operatora, która pozwala ominąć abonament RTV
Plaftorma nc+ przygotowała nową ofertę dla osób powyżej 75 roku życia. Są one ustawowo zwolnione z obowiązku opłacania abonamentu RTV. Oferta – niespodzianka – zbiega się z pracami nad nowelizacją ustawy dotyczącej właśnie abonamentu i opłat radiowo-telewizyjnych. To pierwszy przypadek tworzenia promocji, która ominie tworzące się właśnie prawo.
Prace nad nowelizacją wywołały już niemałe kontrowersje zarówno wśród obywateli, jak i operatorów telewizyjnych. Teraz platforma nc+ wbiła się klinem w te zamierzenia i zaczęła reklamować swoją najnowszą ofertę. Przeznaczona jest ona dla seniorów – osób powyżej 75 roku życia. Plaftorma przygotowała dla nich „wyjątkową promocję”…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl
Po 6 latach bezrobotny wziął się do pracy. Zadziałał dochód gwarantowany
Pieniądze za nic – tak niektórzy nazywają bezwarunkowy przychód podstawowy i… mają rację. W teorii są to pieniądze wręczane obywatelom nie jako zasiłek czy wynagrodzenie, nie za ich wykształcenie albo zasługi – każdy dostaje, bo mu się należy. Jak jest w praktyce? Z tą na razie trudno, bo eksperymenty na tym polu dopiero startują lub są omawiane. Pomysł sprawdzają już jednak w Finlandii na wybranej grupie obywateli.
Dochód gwarantowany to naprawdę kontrowersyjny temat. Pisaliśmy o nim niejednokrotnie i było widać w komentarzach, że zdania są podzielone. Ale to nie dotyczy jedynie Polski: w każdym kraju jest podobnie, naprzeciw grona wielkich zwolenników tego projektu staje grupa zagorzałych przeciwników. Jedni i drudzy mają przekonujące argumenty, jedni i drudzy nie są jednocześnie w stanie dowieść, że jest to dobry lub zły pomysł. Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzić to w boju.
Finlandia zdecydowała się na dochód gwarantowany, ale nie wprowadza go w pełnym wymiarze – na razie testuje rozwiązanie. Od początku roku 2 tysiące osób (wylosowani z grona bezrobotnych) dostaje co miesiąc 560 euro. I tak będzie przez dwa lata. Łatwo policzyć, że na ten cel państwo wyda dwadzieścia kilka milionów dolarów. Niektórzy stwierdzą, że to pieniądze wyrzucone w błoto, ale projekt może przynieść sporo ciekawych informacji, w kolejce po nie ustawią się nie tylko naukowcy i media, ale też urzędnicy z różnych stron świata…
Czytaj więcej na: http://antyweb.pl
ONZ Kobiety zawiązuje koalicję reklamodawców na rzecz walki z nierównością płci
ONZ Kobiety (UN Women) oraz grupa największych światowych koncernów ogłaszają start projektu „Unstereotype Alliance”. W jego ramach będą walczyć ze stereotypowym postrzeganiem płci w działaniach marketingowych. Do porozumienia przystąpili m.in. WPP, IPG, Facebook, Google, Unilever, P&G, Mars i Microsoft.
ONZ Kobiety to podmiot Organizacji Narodów Zjednoczonych na rzecz Równości Płci i Wzmocnienia Kobiet. Porozumienie objęło najważniejsze firmy i organizacje, znane z dotychczasowych wysiłków na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na płeć.
Spotkanie „Unstereotype Alliance” odbyło się 22 czerwca w Cannes z inicjatywy ONZ Kobiety. Uczestnicy omawiali tam rozwiązania, które dzięki działaniom reklamowym pozwolą na wprowadzenie pozytywnych zmian kulturowych, kształtując realistyczne, obiektywne wizerunki kobiet i mężczyzn. Sesja inauguracyjna miała określić najważniejsze zobowiązania i strategiczne kierunki dla inicjatywy…
Czytaj więcej na: http://www.marketing-news.pl
Na co poszło aż 10 mln zł? Czyli NIK zabrał się za Polską Agencję Kosmiczną
Polska Agencja Kosmiczna wydaje kosmiczne kwoty na… no właśnie, na co? Na podróże na Marsa? Na budowanie rakiet? Na opracowywanie broni laserowych do zestrzeliwania szpiegowskich satelitów? Dobra wystarczy… tak sobie tylko wymyślam. Zobaczmy jakie są prawdziwe zadania Polskiej Agencji Kosmicznej.
Zadania Polskiej Agencji Kosmicznej
Ustawa z dnia 26 września 2014 r. o Polskiej Agencji Kosmicznej może nam pomóc w lepszym zrozumieniu jej zadań. Jest to na przykład:
- Inicjowanie, przygotowywanie oraz wdrażanie założeń, głównych kierunków badań i programów rozwoju o istotnym znaczeniu dla interesu narodowego i gospodarki państwa w dziedzinie badań i użytkowania przestrzeni kosmicznej.
- Przygotowywanie analiz i raportów z zakresu badań i użytkowania przestrzeni kosmicznej oraz ich wykorzystywania w różnych sektorach gospodarki, a także w obszarach obronności i bezpieczeństwa państwa.
- Sprawowanie doradztwa w dziedzinie użytkowania przestrzeni kosmicznej.
- Prowadzenie działalności informacyjnej i promocyjnej w dziedzinie użytkowania przestrzeni kosmicznej…
Czytaj więcej na: http://antyweb.pl