Visual content – przyszłość obrazu i storytellingu w mediach społecznościowych
Nikogo już nie dziwi, że jedno zdjęcie lub grafika może poruszyć tłumy. Ciągle słyszymy, że obraz sprzedaje. Jak to się odbywa w praktyce? Treści wizualne budzą aż o 40% więcej zaangażowania użytkowników niż zwykły tekst.
Jest to wyraźny sygnał dla branży marketingowej oraz właścicieli firm, aby wykorzystywać potencjał drzemiący w contencie wizualnym i wpleść go jako kluczowy element do każdej strategii kampanii…
Więcej dowiesz się u źródła >Wyszukiwarka Google pozwoli znaleźć informacje w materiałach wideo
Google ogłosiło nową funkcję swojej wyszukiwarki – znajdowanie informacji zawartych w treściach wideo. Jednak ich twórcy muszą pomóc w realizacji tego celu.
W chwili obecnej wyszukiwarka Google znajduje informacje na bazie tekstów i grafik, pozwala również na zdobywanie informacji audio z podcastów. Kolejnym krokiem w umożliwieniu nam znajdowania tego, co chcemy, jest wyszukiwanie w treściach wideo. Nie znajdowania konkretnego materiału wideo, ale informacji zawartych w nim, czyli w samym nagraniu. Jest to możliwe, jednak twórcy treści muszą w tym pomóc – umieszczając słowa kluczowe i ważne frazy w poszczególnych fragmentach nagrania…
Więcej dowiesz się u źródła >Google zmienia zasady gry przy wyświetlaniu w SERPach ocen – stracą blogi i portale
Gwiazdki w wynikach wyszukiwania to jest to, co lubimy może nie najbardziej, ale jak już je mamy, to się cieszymy – nie tylko ładnie to wygląda, ale i dodatkowo powiększa widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwraca na nią większą uwagę – przez co możemy liczyć na większy ruch na stronie
Wczoraj coś się zmieniło – w związku z licznymi próbami nadużywania „gwiazdek” Google postanowiło wdrożyć kilka zmian w swoim algorytmie…
Więcej dowiesz się u źródła >8 największych błędów SEO Content Marketingu, czyli jak nie należy inwestować w treść na stronie
Rozwijanie treści na stronie internetowej to od kilku lat jeden z największych trendów marketingu internetowego. Specjaliści SEO namawiają swoich klientów do inwestowania w merytoryczny, wyczerpujący i zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe content.
Taką strategię możemy nazwać SEO Content Marketingiem, czyli marketingiem treści skupionym wyłącznie na tworzeniu tekstów, grafik, wideo i innych form contentu publikowanych w serwisie. Aby takie działania promocyjne przynosiły wymierne efekty, należy unikać poniższych błędów często popełnianych szczególnie na początku przygody z rozbudową contentu na stronie…
Więcej dowiesz się u źródła >MŁODZI TELEWIZJĘ ZASTĘPUJĄ INTERNETEM. ROŚNIE CZAS OGLĄDANIA WIDEO W SIECI [PROGNOZA]
Czas oglądania wideo w internecie dynamicznie się wydłuża. W 2021 roku, średnia czasu poświęconego na konsumpcję contentu wideo w internecie osiągnie w Polsce średnio 70 minut dziennie, ale i tak będziemy odbiegać od średniej światowej wynoszącej 100 minut dziennie. W porównaniu z 2018 r., w 2021 r. wzrost wyniesie aż 40 proc. Oczywiście, najbardziej wśród młodych użytkowników sieci, które tradycyjny telewizor zastępują urządzeniami mobilnymi – będzie to miał odzwierciedlenie we wzroście wydatków reklamowych w tym kanale.
Zenith w raporcie Online Video Forecasts szacuje, że reklamodawcy przeznaczą na reklamę wideo on-line ponad 175 mln USD, czyli o 58% więcej względem roku 2018…
Więcej dowiesz się u źródła >Google zwiększa widoczność oryginalnych źródeł informacji
Rośnie liczba serwisów informacyjnych, a wraz z tym rozwojem pojawiają się nowe kanały rozpowszechniania informacji. W efekcie przestrzeń internetu staje się coraz mniej przyjazna nie tylko dla zwykłych użytkowników, ale również dla dziennikarzy. Google postanowiło to zmienić – wprowadza zmiany w algorytmie wyszukiwania, które pomogą m.in. w walce z fake newsami.
12 września 2019 r. wiceprezes Google ds. mediów Richard Gingras na oficjalnym blogu firmy poinformował, że Google wprowadziło zmiany w algorytmie wyszukiwania, które mają na celu zwiększenie widoczności oryginalnych źródeł informacji. Zbyt często zdarza się bowiem, że pieczołowicie dokumentowany, opisywany i analizowany przez wiele tygodni przez jednego dziennikarza temat, już w kilka minut po publikacji w sieci podchwytują inne, często większe serwisy informacyjne. Pierwotne źródło wiadomości ginie więc w zalewie dziesiątek pochodnych publikacji, które z reguły albo nie wnoszą wiele nowego do istoty opisywanego tematu albo przeinaczają go, dostosowując do retoryki lub światopoglądu danego serwisu. Zgodnie z zapowiedzią Gingrasa, Google nadal będzie prezentowało użytkownikowi najnowsze i najbardziej wszechstronne artykuły związane z daną informacją, ale jednocześnie nowy algorytm ma dłużej utrzymać wysoko w wynikach wyszukiwania tekst, który zostanie uznany za oryginalne źródło danej wiadomości…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zdobyć klientów przez content marketing: 5 wskazówek
Content marketing to obecnie jedno ze skuteczniejszych narzędzi do zdobywania klientów przez Internet. Nie dziwi zatem, że na rynku powstało także wiele firm marketingowych, które oferują usługi z tym związane. Niezależnie jednak, czy zamierzasz korzystać z ich usług, czy też nie, powinieneś wiedzieć, co wpływa na skuteczne zdobywanie klientów za pomocą content marketingu.
W tym artykule przyjrzymy się 5 takim czynnikom. Najpierw jednak przeanalizujmy kilka informacji pochodzących z raportów na temat tego, jak omawiany teraz sposób reklamy wykorzystywany jest przez firmy…
Więcej dowiesz się u źródła >Oryginalny reportaż – nowy czynnik rankingowy Google (original reporting)
Wraz z opublikowaniem nowych wskazówek dla osób oceniających treści w Google (Google Search Quality Rater), została także opisana aktualizacja, która wprowadza nowy czynnik rankingowy do Google: oryginalny reportaż (Original reporting).
Google podkreśla że do tej pory kładli nacisk na podkreślanie najnowszych treści i wiadomości. Z tego powodu, oryginalny reportaż, który często był inicjatorem dalszych publikacji, mógł zniknąć w gąszczu nowych treści i był trudny do odnalezienia. Ich zdaniem nie ma określonej definicji oryginalnego reportażu ani standardu, w jaki oryginalne reportaże powstają…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie za granicą – czyli na co zwracać uwagę przy prowadzeniu działań SEO dla stron wielojęzycznych?
Internet, jako globalna sieć daje możliwość tworzenia stron i sklepów na rynki międzynarodowe. W ten sposób, możesz zaprezentować ofertę użytkownikom z dowolnego kraju na świecie. Jeśli chcesz pozyskać użytkowników na stronę poprzez wyszukiwarkę internetową, musisz wziąć pod uwagę jej wytyczne pod kątem SEO. Co jednak w momencie, gdy chcesz stronę pozycjonować w kilku krajach jednocześnie?
Wybór wyszukiwarki
Przede wszystkim chcąc pozycjonować stronę w wybranym kraju należy sprawdzić jaka wyszukiwarka jest najbardziej popularna. Prym w większości krajów wiedzie Google – ale nie wszędzie. W państwach takich jak Rosja, Ukraina, Czechy czy Chiny, wyszukiwarka Google wcale nie jest najpopularniejsza, lub jej się tam kompletnie nie używa…
Więcej dowiesz się u źródła >Social media marketing – na czym polega?
W dzisiejszych czasach najłatwiejszym i najszybszym sposobem na dotarcie do dużej grupy osób są właśnie media społecznościowe. Jest to skrupulatnie wykorzystywane przez marketingowców. Social media marketing jest świetnym sposobem na to, aby wypromować firmę a jednocześnie nawiązać bliższe relacje z potencjalnymi klientami.
Social media marketing – definicja
Ten rodzaj promowania usług bądź produktów ma odbywa się poprzez tworzenie angażujących treści i umieszczanie ich na profilach firmowych w social mediach. Mają one na celu zachęcenie odbiorców do dyskusji pod postami, do udostępniania i rozpowszechniania ich, a tym samym – budowania i rozpowszechniania wizerunku naszej marki. Najbardziej popularnymi portalami społecznościowymi są aktualnie Facebook, Twitter oraz Instagram. I to przede wszystkim w rozwój kont założonych na tych stronach warto inwestować…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy musisz umieć stworzyć własną stronę www?
Przeraża mnie takie podejście. Wolisz poświęcić kilka tygodni (jeśli nie miesięcy) i inwestować w robienie kursu, żeby zrobić jedną stronę internetową? To trochę tak, jakbyś potrzebowała nauczyć się montażu lodówki, żeby mieć jedną w domu.
Tworzenie strony, a jej aktualizacja to zupełnie inne działania. Możesz więc zlecić stworzenie strony, a potem uzupełniać ją samodzielnie. Dobry webmaster czy webmasterka pomogą Ci się tego nauczyć…
Więcej dowiesz się u źródła >
Mega fajny artykuł, jasny, przejrzysty. Dzięki 😀