Z ostatniej chwili

W jaki sposób pozycjonować sklep internetowy? Narzędzia, które Ci pomogą w zwiększeniu sprzedaży

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Witryny składające się z wielu podstron, a w szczególności sklepy internetowe wymagają zupełnie innego podejścia w pozycjonowaniu niż większość firm usługowych. Wynika to nie tylko z ogromnego potencjału słów kluczowych, ale również efektywnego wykorzystywania poszczególnych „etapów podróży klienta”. Jak więc pozycjonować sklep internetowy?

Podstawą funkcjonowania sklepów internetowych jest sprzedaż, która w przypadku e-commerce opiera się w dużym stopniu o Google. Jest to oczywiste, ponieważ niemal 80% potencjalnych klientów rozpoczyna poszukiwania produktów od wpisania frazy w wyszukiwarce Google. Żeby efektywnie wykorzystać ten potencjał, w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić jak może wyglądać potencjalny proces zakupowy:

Wyobraźmy sobie, że chcemy kupić rower. Jesteśmy amatorami w tej dziedzinie, więc wpisujemy w Google frazę „rower”. Na tym etapie nie wiemy jeszcze jaki model czy nawet typ roweru będzie dla nas najbardziej odpowiedni. Nie wspominając już o przedziale cenowym poszczególnych modeli. Czy na sporadyczny wyjazd z przyjaciółmi potrzebujemy roweru za 500, 1000 czy 2000 zł? Zadajemy sobie również pytanie, czym one się właściwe różnią? Przeglądamy więc oferty sklepów internetowych, szukamy informacji i… zostawiamy sprawę na później.

Po kilku dniach wiemy już, że idealny będzie dla nas rower miejski. Nie wiemy jeszcze tylko jaki konkretnie model… Wpisujemy więc w Google „rower miejski” lub jeśli chcemy ograniczyć dodatkowo wyniki np. „rower miejski do 1000 zł”. Ponownie analizujemy oferty sklepów, zbieramy informacje o poszczególnych modelach i… dokonujemy zakupu albo odkładamy decyzję na później.

Po przemyśleniu wszystkich „za i przeciw” wpisujemy w Google nazwę interesującego modelu i zaczynamy poszukiwanie sklepu z najbardziej korzystną ofertą oraz spełniającego nasze kryteria np. posiadającego wybrany model roweru w kolorze czarnym.

Jako właściciele sklepów internetowych, na którym etapie chcemy więc „wyłapywać” użytkowników?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista, na wszystkich! Najbardziej jednak interesują nas użytkownicy dokładnie znający swoje potrzeby. Wizyta takiej osoby w naszym sklepie internetowym ma największą szansę na zakończenie się transakcją. Jest więc dla nas najbardziej wartościowa. Takie założenia doskonale spełnia pozycjonowanie długiego ogona (long tail), czyli niszowych słów kluczowych. Najpierw pojawiają się efekty dla najbardziej szczegółowych fraz, ponieważ są najmniej konkurencyjne (a jednocześnie najbardziej korzystne dla sklepu), a następnie dla coraz trudniejszych i jednocześnie częściej wyszukiwanych. Tak to wygląda w bardzo dużym uproszczeniu…

Czytaj więcej na: http://nprofit.net

Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż? Oto narzędzia, które Ci w tym pomogą

Beacony, inteligentni asystenci, retargeting personalizowany, interaktywne ekrany czy BIG DATA dają wiele, nieznanych dotychczas, możliwości. Zawodowa rzeczywistość osób odpowiedzialnych za sprzedaż wypełniona jest rozwiązaniami technologicznymi, które przede wszystkim mają doprowadzić do zwiększania wolumenu dokonywanych transakcji. A do wzrostu sprzedaży dochodzi również dzięki poznaniu klienta, jego potrzeb, oczekiwań i możliwości nabywczych.

Aktualnie głównym celem każdego specjalisty, odpowiedzialnego za wsparcie sprzedaży, jest poszukiwanie i stosowanie takich narzędzi, które pozwalają być jak najbliżej konsumenta, zbierać oraz analizować o nim jak najwięcej informacji, odpowiadać na jego indywidualne potrzeby, personalizować przekaz i oferty, a tym samym skutecznie wpływać na sprzedaż we wszystkich kanałach. Czy istnieje szansa na stworzenie narzędzia dla sprzedawców, które umożliwi im skuteczne dotarcie do klienta i zmotywowanie go do dokonania zakupu poprzez precyzyjny przekaz ofertowy?

Systemy klasy CRM (ang. customer relations management) wykorzystywane są najczęściej do zbierania i zarządzania danymi o klientach. Usprawniają i automatyzują wiele działań ułatwiających obsługę klienta. Dają wgląd w historię aktywności oraz dostęp do szczegółowych informacji na jego temat. Na rynku dostępnych jest aktualnie wiele rozwiązań, umożliwiających zarządzanie relacjami z klientami, które można nabyć ponosząc jednorazowy koszt lub korzystać z nich w modelu SaaS (software as a service) płacąc stałą, comiesięczna opłatę.

Choć dzięki rozwojowi technologii systemy CRM zmieniły swój kształt i zostały dostosowane do aktualnych potrzeb przedsiębiorstw, ich skuteczność uzależniona jest w największym stopniu od systematycznej pracy samych specjalistów odpowiedzialnych za sprzedaż. Narzędzia te pozwalają na gromadzenie i analizowanie szczegółowych danych o konsumentach, bycie bliżej ich aktualnych potrzeb i kierowanie do nich precyzyjnych ofert…

Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polska na szarym końcu europejskiego rankingu cyberbezpieczeństwa 77% internautów …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA