Z ostatniej chwili

W sklepach internetowych uruchom sprzedaż ratalną! Problemy podczas zakupów w sieci! Jak zwiększyć sprzedaż w eSklepie?

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Klienci sklepów internetowych chcą kupować na raty

Jest jeden problem wspólny dla wszystkich sprzedawców w branży e-commerce. To koszyki zakupowe, wypełnione produktami przez klientów, porzucone przed kliknięciem do kasy i złożeniem zamówienia. Tak kończy się więcej niż połowa wizyt w sklepach internetowych. Jak temu zapobiec?

Z jednej strony zjawisko porzucania koszyków jest naturalne. Część klientów w zasadzie nie zamierzała niczego kupić, inni poszukiwali jedynie inspiracji albo wrzucali towar do koszyka, aby „odłożyć go na później” – tyle że już nigdy po niego nie wrócili. Z drugiej jednak strony trudno, by internetowi przedsiębiorcy spokojnie patrzyli, jak ogromne przychody przechodzą im dosłownie przed nosem.

Starają się więc walczyć z tym problemem i robią to na różne sposoby. Na przykład wyświetlają pop-up z rabatem przy wyjściu, wykupują retargetowane reklamy w mediach społecznościowych, wysyłają e-mail z zawartością porzuconego koszyka i kodem zniżkowym.

Zdarza się jednak, że wszystkie te środki zawodzą, nie rozwiązują bowiem podstawowego problemu klienta. Według danych brytyjskiej firmy konsultingowej Ovum powody porzucenia co trzeciego koszyka to:

  • łączna suma, którą trzeba było zapłacić
  • brak funduszy na koncie klienta
  • brak pomysłu, jak szybko sfinansować zakupy

W tym samym badaniu 78 proc. e-sprzedawców twierdzi, że wprowadzenie nowych form kredytowania zakupów zwiększyłoby sprzedaż w ich sklepach. Tu pojawia się szansa dla innowacyjnych rozwiązań finansowych.

Nowe oczekiwania klientów

Nowoczesne technologie zmieniają nasze przyzwyczajenia, także zakupowe. Kiedyś zakup odkładało się do momentu, aż udało się uzbierać konkretną kwotę. Dzisiejszy konsument jest bardziej niecierpliwy: chce, by wszystko było łatwe, szybkie, przyjemne i najlepiej bez wyrzeczeń. Chętniej wydaje na siebie i lubi polować na okazje w Internecie. Nie lubi zaś skomplikowanych procesów zakupowych i dodatkowych ukrytych kosztów…

Czytaj więcej na: http://www.marketing-news.pl

Raport – najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci

Badanie przeprowadzone przez Trusted Shops pokazuje, że bardzo dużo osób robi zakupy w internecie przynajmniej raz na pół roku, to jednak rośnie liczba klientów, którzy mieli przykre doświadczenia z eSklepami. Jakie są najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci, z którymi spotykają się klienci z Polski i jak właściciele sklepów internetowym mogą je rozwiązać?

Podstawy zakupowe online Polaków – badanie Trusted Shops

Raport badania przeprowadzonego przez Kantar Public na zlecenie firmy Trusted Shops pokazuje, że 38% Polaków dokonuje zakupu w internecie minimum dwa razy do roku. Częściej – dwa razy w miesiącu – zakupu w sieci dokonuje 12% badanych.

Wynik ten spadł o jeden procent w porównaniu z badaniem przeprowadzonym w roku ubiegłym. Bardzo niewielu – 2% – respondentów korzysta z eSklepów raz w tygodniu.

Najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci

Inne ciekawe informacje, jakie mogą wyciągnąć z badania właściciele sklepów internetowych, to najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci, z jakimi mają do czynienia klienci.

Prawie połowa osób biorących udział w badaniu (45%) przyznała, że miała jakiś kłopot z zamówionym przez internet towarem. Jakie przykre doświadczenia z zakupami w sieci spotkały Polaków?…

Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl

Jak podkręcić sprzedaż w sklepie internetowym – 18 czynników, które mają MOC!

Kilka razy zetknęłam się z teorią, że pozycjonowanie White Hat SEO powinno naśladować normalne działania marketingowe. Nie do końca tak to widzę. Może ja się nie znam. Czy dla ciebie to też marnowanie zasobów? Wydajesz niemałe pieniądze na pozycjonowanie (czyli element marketingu internetowego) i „normalny” marketing, który ma miejsce także w internecie. Widzisz zbieżność?

Jestem wielką fanką optymalizacji. Zarówno tej kojarzonej z SEO, jak i optymalizacji finansowej. Każdy przedsiębiorca powinien sobie zdawać sprawę z tego, na co przeznacza swoje pieniądze i jak może wydawać je lepiej. Uważam, że wiele strategii pozycjonowania, w tym link buildingu, można stosować z sukcesem jako nieodłączny element kampanii marketingowej. Także w drugą stronę: kiedy planujesz konkretne ruchy marketingowe związane ze środowiskiem online — skonsultuj się ze swoją agencją SEO. Zapytaj, czy możesz przeprowadzić akcję tak, by jej skutki były widoczne także w rankingu. Wykorzystuj swoje zasoby na 100%, Twój biznes online tylko na tym zyska.

Chcę Ci też zwrócić uwagę na jedną rzecz. Jest sporo czynników rankingowych, które nie tyle poprawiają sprzedaż, ile konieczne jest ich wdrożenie, by nie obniżać swoich szans na dobry utarg.

Popraw te czynniki rankingowe Google, żeby NIE ZNIECHĘCIĆ klienta do zakupu:

  1. Czas wczytywania się strony.
  2. Przystosowanie do mobile (strona mobilna/responsywna).
  3. Przyjazny i intuicyjny rozkład strony.
  4. Treści napisane zgodnie z zasadami ortografii.
  5. Unikalne treści, w żadnym wypadku z mieszarki tekstów.
  6. Mała ilość okienek pop-up.
  7. Strona zoptymalizowana, ale nie przeoptymalizowana.

Popraw te czynniki Google, żeby wyraźnie ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ:

ETAP I: Funkcjonalność strony, optymalizacja on-site.

  1. Bezpieczeństwo strony, poprawnie wdrożony certyfikat SLL
  2. Linkowanie wewnętrzne (np.: w formie cross selling, up-selling).
  3. Przejrzysta ścieżka nawigacji.
  4. Mikroformaty schema org.
  5. Optymalizacja zdjęć.
  6. Mała ilość przemyślanych okienek pop-up…

Czytaj więcej na: http://seoninja.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Która platforma społecznościowa będzie dobra dla Twojego sklepu Jak samodzielnie zwiększyć ruch w sklepie online Jak wypozycjonować sklep

Która platforma społecznościowa będzie dobra dla Twojego sklepu? Jak samodzielnie zwiększyć ruch w sklepie online? Jak wypozycjonować sklep?

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Która platforma społecznościowa będzie dobra dla Twojego sklepu internetowego? Nie …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA