Z ostatniej chwili
Wyścig zbrojeń w branży e-commerce! Zakupy spożywcze online Jakie statystki warto analizować w sklepie internetowym Allegro podnosi opłaty

Wyścig zbrojeń w branży e-commerce! Zakupy spożywcze online? Jakie statystki warto analizować w sklepie internetowym? Allegro podnosi opłaty

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.

Nie ulega wątpliwości, że rynek e-commerce będzie rosnąć przez najbliższe lata. Pytanie: kto na tym wzroście skorzysta? Myślę, że z jednej strony będą to gracze, którzy dotychczas działali w tzw. offline, czyli sprzedaży tradycyjnej i traktują e-commerce jako nowy kanał sprzedaży. Oni coraz większy udział sprzedaży będą przenosić do internetu. Z drugiej strony, skorzystają marketplace’y, czyli platformy, które pozwalają innym sprzedawcom, często małym podmiotom, oferować swoje produkty klientom – mówi agencji Newseria Biznes Tomek Kasperski, prezes Omnipack…

Więcej dowiesz się u źródła >>

Zakupy spożywcze online. Czy robimy je chętniej po zakazie handlu w niedzielę?

Już tylko jedna niedziela (ostatnia) w miesiącu wyłączona jest spod zakazu handlu. Stymuluje to rozwój e-handlu internetowego – w niedziele zamiast ruszać do galerii, odwiedzamy ulubione e-sklepy. Ciekawe wnioski dotyczą e-zakupów żywności.

Wraz z początkiem roku zaostrzyły się przepisy dotyczące zakazu handlu w niedzielę – zakupy można robić tylko w jedną niedzielę w miesiącu. A że minął już prawie rok obowiązywania ustawy o zakazie handlu w niedzielę, można pokusić się o pewnie podsumowania…

Więcej dowiesz się u źródła >>


Analityka e-commerce – statystyki Google Analytics, które warto analizować w sklepie internetowym

Właściciele sklepów internetowych nie powinni lekceważyć analityki internetowej. Dzięki wnikliwej analizie danych e-commerce można m.in. poprawić wyniki sprzedaży, dopasować stronę internetową i ofertę do potrzeb klientów, zwiększyć intensywność działań marketingowych, które w największym stopniu przyczyniają się do generowania wartościowego ruchu na stronie. Które statystyki warto analizować w sklepie internetowym? Proponujemy 6 najbardziej przydatnych wskaźników pomagających optymalizować sprzedaż w e-commerce.

Współczynnik konwersji – analiza sprzedaży i realizacji celów biznesowych

Konwersją nazywamy każdą pożądaną akcję, którą dokona użytkownik na stronie internetowej. W przypadku sklepów internetowych utożsamiamy ją z dokonaniem zakupu, ale równie dobrze może być nią wypełnienie formularza kontaktowego…

Więcej dowiesz się u źródła >>

Allegro podnosi opłaty i prowizje, jest też jedna obniżka

Kwartał bez podwyżki na Allegro kwartałem straconym, od 1 lutego spodziewajcie się zwiększonych opłat i prowizji w wybranych kategoriach, ale też i jednej obniżki.

Zacznijmy od tej obniżki, która jednak dla pewnej grupy sprzedawców będzie podwyżką. Aby to dokładnie zrozumieć, koniecznie musimy zajrzeć do zmian w tabeli płat i prowizji (zielone – po nowemu, czerwone – było), bo w ogólnych informacjach o zmianach tego nie widać…

Więcej dowiesz się u źródła >>

W jaki sposób skutecznie promować sklep internetowy?

Odpowiednia promocja dla sklepu internetowego jest rzeczą niezwykle istotną. Bez tego każdy sklep, nawet posiadający faktycznie atrakcyjną ofertę, nie będzie w stanie przyciągnąć do siebie klientów i zostanie wyprzedzony przez konkurencję.

Skuteczna reklama jest oczywiście szerokim tematem. Przy sklepach internetowych trzeba dodatkowo brać pod uwagę całą charakterystykę tego typu działalności. Istotne jest nie tylko zastosowanie odpowiednich narzędzi reklamowych, ale również wybranie właściwego momentu na poszczególne działania. Prowadzenie sklepu internetowego w pewnym sensie można nazwać „sezonową” działalnością. W ciągu całego roku przytrafiają się różne okresy, które charakteryzują się mniejszą lub większą popularnością sklepów internetowych. W niektóre pory roku trzeba po prostu pogodzić się z mniejszym ruchem i czekać na „tłuste lata”. Inne z kolei bywają obfite, podobnie jak okresy przed wszystkimi ważnymi świętami. Wszystko zależy oczywiście od konkretnych produktów którymi zajmuje się sklep, ale w każdym przypadku można wymienić najbardziej owocne okresy…

Więcej dowiesz się u źródła >>


Polacy szturmują zagraniczne e-sklepy

Od stycznia zeszłego roku około 58% e-nabywców z Polski dokonywało zakupów na zagranicznych stronach internetowych. To wzrost o 6% w porównaniu z 2016 r. Co piąty zakup w sieci dokonywany jest w Polsce na stronie sklepu spoza naszych granic.

Najczęściej internauci wydają pieniądze u naszych zachodnich sąsiadów i w Chinach. Według   Bartosza Gadzimskiego, CEO firmy hostingowej Zenbox, trend będzie narastać, ponieważ do zakupów w sieci zachęca m.in. zniesienie pod koniec zeszłego roku tzw. geoblokady w UE. Wcześniej internauta mógł napotkać na odmowę możliwości dokonania zakupu i był przekierowywany na lokalne strony sklepu lub producenta…

Więcej dowiesz się u źródła >>

Jak zatrzymać klienta na swojej stronie internetowej?

Prowadzenie sklepu internetowego to nieustanne przekonywanie innych do swojej oferty oraz zachęcanie nowych klientów do skorzystania z niej. Wielu przedsiębiorców popełnia tu jednak znaczny błąd, koncentrując się głównie właśnie na nowych klientach.

Tymczasem z równie dużą uwagą powinniśmy dbać o tych, którzy już skorzystali z naszej oferty. Powinno nam zależeć, aby nie były to wyłącznie jednorazowe zakupy. Warto dowiedzieć się, w jaki sposób można zatrzymać takiego klienta u siebie na dłużej i przekonać go do regularnych zakupów właśnie w naszym sklepie.

Czym kierujemy się wybierając sklep?

Większość z nas robi w sieci zakupy regularnie. Jeśli tylko możemy, to w większości przypadków wolimy korzystać z naszych ulubionych ofert, co do których mamy zaufanie. Jednocześnie mało kto zastanawia się tak naprawdę, czym w ogóle kierujemy się przy określaniu, który sklep jest naszym ulubionym. Niemniej możemy wymienić kilka czynników, które zdecydowanie zwiększają zaufanie klienta do danego sklepu…

Więcej dowiesz się u źródła >>

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]6 elementów obsługi klienta w e-commerce Przyszedł czas na kolejny …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA