Z ostatniej chwili
Zmiany w algorytmach Google, nowe atrybuty linków obok Nofollow. Jak napisać skuteczny tekst na stronie internetowej. Mity o copywritingu
Zmiany w algorytmach Google, nowe atrybuty linków obok Nofollow. Jak napisać skuteczny tekst na stronie internetowej. Mity o copywritingu

Zmiany w algorytmach Google, nowe atrybuty linków obok Nofollow. Jak napisać skuteczny tekst na stronie internetowej. Mity o copywritingu

Zmiany w algorytmach Google. Teraz najważniejsze będą autorskie newsy i artykuły

Czy da się stworzyć idealny algorytm wyszukiwania, który nie będzie bazował na sieciowej pozycji jakiegoś serwisu, ale wyświetlał w wynikach na przykład oryginalne, autorskie treści które zapoczątkowały późniejsze kopie? Pewnie nie, ale Google stara się by tak właśnie było.

Google ponownie zmienia swoje algorytmy wyszukiwania. Tym razem mają na tym zyskać autorskie treści. Super, często brakuje takich w internecie i wystarczy jedna wiadomość, by później w kilkudziesięciu miejscach była zwyczajnie powielana. Jednocześnie oryginał wcale nie wyskakuje jako pierwszy wynik wyszukiwania i bywają sytuacje, w których treść źródłowego materiału mocno rozmywa się przy kolejnej kopii, która wyświetla się pierwsza kiedy wpiszemy w Google jakąś frazę czy temat. Czy takie zmiany są dobre, czy złe? No cóż, jak to w życiu bywa – każdy kij ma dwa końce, a każdy medal dwie strony…

Więcej dowiesz się u źródła >

Google wprowadza nowe atrybuty linków obok Nofollow: Sponsored i UGC

Prawie 15 lat temu Google wprowadziło atrybut nofollow do oznaczania linków, które są reklamowe lub sponsorowane, by uniknąć spamu w komentarzach. Wczoraj po ponad dekadzie, pojawiła się informacja, w której Google ogłosiło nowe zmiany dotyczące atrybutu nofollow, nad którymi długo pracowało.

“Ewolucja Atrybutu Nofollow” polega na tym, że od tego momentu ten atrybut nie będzie jedynym, który będzie oznaczał linki sponsorowane. Google chce byśmy lepiej je oznaczali, by było wiadomo, które pochodzą z płatnych artykułów sponsorowanych, a które są contentem generowanym przez użytkowników jak np. komentarzy i for…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak Napisać Skuteczny Tekst Żeby Przyciągał Uwagę Odbiorców?

Jeśli jesteś posiadaczem serwisu, bloga czy portalu internetowego to musisz wiedzieć o tym, że tekst odgrywa bardzo ważną rolę. To czy dany odbiorca zwróci uwagę na Twoją witrynę ma kolosalne znaczenie. Żeby jednak użytkownik kliknął w Twój artykuł musisz go w jakiś sposób zachęcić. Poniżej przedstawię Ci kilka podstawowych elementów, które są ważne przy pisaniu skutecznego tekstu.

Jak zazwyczaj ludzie czytają artykuły w Internecie?

Tekst na blogach czy stronach internetowych powinien być napisany w interesujący sposób. Ale czasami sam tekst nie wystarczy żeby zachęcić użytkownika do przeczytania artykułu. Ważna jest forma w jakiej przedstawiona jest treść. Wiadomo jest, że każdy użytkownik chętniej przeczyta tekst przedstawiony w atrakcyjnej formie niż odwrotnie…

Więcej dowiesz się u źródła >

7 mitów o copywritingu

Ciężko wyobrazić sobie świat marketingu internetowego bez dobrej jakości contentu. Copywriting jest nieodłączną jego częścią, dlatego coraz więcej osób decyduje się na zatrudnienie w tym charakterze. Wydaje mi się, że copywriting zdecydowanie częściej kojarzy się z pracą w domowym zaciszu niż agencji. Dlatego też powstaje wiele mitów na jego temat. W artykule przedstawię kilka z nich i postaram się wyjaśnić specyfikę mojej pracy.

MIT 1: Copywriterem może być każdy

Jest to zdecydowanie najczęściej powielany mit. Copywriterem nie może być każdy z prostego względu: jeżeli nie lubisz siedzenia przy komputerze, czytania i pisania przez kilka godziny dziennie to ta praca nie jest dla Ciebie. Aby dobrze czuć się w tej profesji konieczne jest ciągłe szukanie wiadomości i tworzenie spójnych i unikatowych treści. Jeżeli jednak jesteś osobą, która lubi to robić, ale w podjęciu odpowiednich kroków przeszkadza brak doświadczenia – ćwicz! Nie musisz od razu dzielić się z swoimi treściami z klientami – stwórz swój internetowy dziennik, publikuj regularnie, czekaj na feedback i wyciągaj wnioski. Jeżeli masz taką możliwość podsyłaj swoje teksty komuś, kto ma już jakieś doświadczenie w tworzeniu treści i bądź otwarty na uwagi. Dobrym sposobem na szkolenie się w tej dziedzinie są również praktyki bądź staż w agencji marketingowej…

Więcej dowiesz się u źródła >

Od czego zacząć linkowanie? Dobre zasady dla każdego

Jesteś świeżo upieczonym autorem bloga? Startujesz ze swoją pierwszą firmą? Uruchamiasz nowy e-commerce? Tak czy inaczej jesteś we właściwym miejscu. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych rad – jak zacząć (dobrze) linkować i sprawić, żeby Twoja strona pięła się w rankingach Google.

Na potrzeby tego poradnika załóżmy, że masz gotową swoją wymarzoną stronę internetową. Przyjmijmy też, że jest w miarę zoptymalizowana pod względem SEO. Ma dodane odpowiednie opisy kategorii, produktów czy usług. Meta tagi, nagłówki, title są odpowiednio oznaczone a zdjęcia i grafiki mają swoje unikatowe nazwy i alty. A do tego regularnie dodajesz nowe treści na stronę – na przykład na firmowego bloga. Jeśli nie masz pewności, czy Twoja strona została przygotowana warto zrobić krok do tyłu. Zadbanie o podstawy pozwoli Ci osiągać w przyszłości lepsze efekty…

Więcej dowiesz się u źródła >


Być albo nie być Twojego biznesu. Jak zadbać o jakość na etapie tworzenia e-sklepu czy aplikacji?

Testy – spędzają sen z powiek nie tylko uczniom w szkole, studentom czy osobom robiącym prawo jazdy. W świecie biznesu internetowego są narzędziem pozwalającym potwierdzić jakość oferowanego produktu czy usługi i zapewnić, że użytkownicy kupujący w Twoim sklepie czy korzystający z aplikacji będą zadowoleni i wrócą ponownie. Dlaczego jakość jest tak ważna w procesie tworzenia e-sklepu czy aplikacji mobilnej? Kto powinien kontrolować jakość i przede wszystkim – jak się za to zabrać?

W dobie Internetu i coraz większej cyfryzacji powstaje mnóstwo programów, aplikacji czy też stron internetowych, z których korzystają setki tysięcy ludzi. Dziś Internet to nie tylko źródło informacji czy rozrywka, ale też sposób na zarabianie wielu firm, w tym zarówno małych i średnich, jak i wielkich korporacji…

Więcej dowiesz się u źródła >

Google wyświetla stronę na złe słowo kluczowe – jak to zmienić?

W SEO czasem trudno przyporządkować odpowiedni zestaw słów kluczowych do danej strony. Problemy w tej kwestii może mieć także i Google, który czasem, wbrew naszym oczekiwaniom, wyświetla stronę na złe słowo kluczowe lub na jakąś często zaskakującą frazę. Jak można uchronić się przed takim zjawiskiem i co robić, kiedy już pojawi się na naszej stronie?

Mogłoby się wydawać, że podstrona, nawet taka wyświetlająca się na nieoczekiwane słowo kluczowe, i tak będzie generować kliknięcia. W praktyce jednak wejście na stronę, która ze względu na niepoprawne dopasowanie frazy nie będzie spełniać wymagań wyszukującego może nam przynieść więcej szkody niż pożytku – w końcu każdy z potencjalnych klientów szuka w internecie jakiegoś konkretnego produktu, a nie losowo przyporządkowanych do wyszukiwania stron…

Więcej dowiesz się u źródła >

CHATBOTY W REKRUTACJI. SPRAWDZAMY WADY I ZALETY ICH STOSOWANIA

Nowe technologie szturmem podbijają procesy biznesowe firm, również te dotyczące tak ważnego aspektu, jakim jest rekrutacja nowych pracowników. Dzięki popularnym chatbotom organizacje mogą sobie pozwolić na jednoczesną publikację ogłoszeń na wielu portalach pracy, ustawiać alerty informujące kandydatów o zamieszczeniu nowej oferty, czy też szybko odpowiadać na pytania kandydatów względem danego procesu rekrutacyjnego. Ponadto, tak zaprogramowany bot może udzielać automatycznej odpowiedzi zwrotnej kandydatom na temat etapu, na którym jest ich aplikacja bądź informować o jej odrzuceniu. Na tym jednak kończą się możliwości bota. Okazuje się, że może on także towarzyszyć pracownikom w pierwszych dniach nowej pracy.

Nowoczesny onboarding

Coraz częściej występują sytuacje, w których za proces onbordingu nowych pracowników odpowiadają chatboty. Dzięki zagregowanym danym są w stanie odpowiedzieć na wszelkie pytania nowo zatrudnionych osób, np. dotyczące czasu pracy, dni wolnych, a także kultury organizacji i zasad w niej panujących…

Więcej dowiesz się u źródła >

Google Discover – jak złapać ogromny ruch organiczny?

Jedna z niedocenionych funkcji Google, która generuje duży ruch organiczny na stronie, to Discover. Discover wyświetla proponowane artykuły dla użytkowników smartfonów z systemem Android.

Discover wyświetla użytkownikowi listę artykułów, które zdaniem Google, mogą być dla niego interesujące, oraz inne materiały, które sami wybrali do obserwowania. W Google Search Console znajduje się osobny raport, który pokazuje, jak dobrze prezentują się treści umieszczone w Google Discover. Raport jest dostępny tylko dla stron, które w Google Discover się pojawiły…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics?

Aby działania w Google Ads mogły być skuteczne, potrzebujesz połączyć dwie funkcje: budowanie i prowadzenie kampanii w przejrzysty sposób oraz analiza i wyciąganie wniosków z twoich działań. Zobacz jak za pomocą kilku kliknięć możesz połączyć konto Google Ads z Google Analytics.

Narzędzi Google Ads i Google Analytics nie trzeba nikomu przedstawiać. To pierwsze jest rewelacyjnym systemem reklamowym, który pozwala na wyświetlanie reklam w sieci reklamowej, w sieci wyszukiwania, a także w serwisie YouTube. Należy je zakwalifikować jako jedno z wielu kanałów promocji, który realizuje strategię marketingową. Istnieje na rynku od października 2000 roku…

Więcej dowiesz się u źródła >

Popularne hasztagi na Instagramie

Instagram jest jednym z najbardziej popularnych kanałów w social media.

Obserwujący, tak zwani followersi to jedna z kluczowych kwestii prowadząc profil na Instagramie. Dlatego, używając hasztagów kierujemy nasze posty do potencjalnych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani naszą treścią. W tym wpisie skupimy się na omówieniu tematu hasztagów oraz przedstawimy wam listę najbardziej popularnych hasztagów na Instagramie – jak również tych zakazanych…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA