7 rodzajów linkowania i dlaczego są ważne dla SEO
Jeżeli dbasz o rozwój swojej strony internetowej, z pewnością wiesz, że dobrze wykonane SEO to podstawa. Na skuteczną optymalizację serwisu składa się wiele czynników. Chcąc zapewnić witrynie dobrą widoczność w Internecie, nie możesz zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym. Na czym polega linkowanie tego rodzaju? Dlaczego warto dodawać linki wewnątrz strony i jak zrobić to dobrze? Poznaj niezbędne informacje i sposoby na efektywne linkowanie.
Linkowanie wewnętrzne – co to takiego?
Linkowanie wewnętrzne (inaczej internal linking) są to wszystkie odnośniki, które zostały dodane w obrębie jednego serwisu i odsyłają użytkowników oraz roboty wyszukiwarek na inne podstrony…
Więcej dowiesz się u źródła >Linkowanie wewnętrzne SEO – czy na pewno jest potrzebne? Dowiedz się, jak mądrze linkować
W pozycjonowaniu linki mają potężną moc sprawczą. Tak naprawdę to one grają pierwsze skrzypce. Szczególnie pięknie brzmią przy akompaniamencie optymalizacji i content marketingu. Pod batutą dyrygenta w postaci specjalisty SEO, to trio potrafi poderwać publikę z krzeseł. Z podziwu nie może wyjść sama wyszukiwarka Google, która nagradza zespół wyższą pozycją w swoim rankingu. Jak powinno przebiegać linkowanie wewnętrzne, żeby koncert się udał? Sprawdź!
Na czym polega linkowanie wewnętrzne i czemu ono właściwie służy?
Większość osób kojarzy link building z pozyskiwaniem odnośników z zewnątrz. Jednak aby linkowanie przyniosło efekty, musi być prowadzone na kilku kanałach jednocześnie. Część linków powinna pochodzić z serwisów zewnętrznych, co jest konieczne dla skutecznego pozycjonowania strony. Reszta ma mieć swoje źródło wewnątrz promowanej witryny – na jej innych podstronach…
Więcej dowiesz się u źródła >Wyszukiwanie słów kluczowych – przewodnik krok po kroku
Historia słów kluczowych
Zrozumienie zagadnień związanych z SEO jest o wiele prostsze, jeśli cofniemy się o kilka lat i przeanalizujemy, co działo się po drodze. W kontekście słów kluczowych zmieniło się dużo, a wpływ na to miało kilka wydarzeń…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak często publikować teksty na blogu?
Częstotliwość publikacji postów blogowych to temat, który dość często pojawia się w rozmowach z moimi klientami. Pytają jak często publikować, by zwiększyć widoczność strony w Google, a co za tym idzie dotrzeć do nowych odbiorców. Niestety odpowiedź na to pytanie nie jest ani prosta, ani oczywista. Zobacz od czego zależy częstotliwość publikacji postów na blogu.
Częstotliwość publikacji postów blogowych a cel
Pierwszym czynnikiem, który wpływa na częstotliwość publikacji postów blogowych, jest cel prowadzenie bloga. Jak podają badania przeprowadzone przez HubSpot firmy, którym zależy na budowaniu ruchu organicznego za pomocą bloga, powinny postować jak najczęściej, co oznacza 3-5 razy w tygodniu, w zależności od rozmiarów bloga. Jeśli natomiast Twoim celem jest budowanie wizerunku, to najlepiej byłoby publikować 1-4 razy w tygodniu…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym są akcje CSR i na czym one polegają? – przykłady
Akcje CSR, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu w ostatnim czasie stały się bardzo modne i chyba nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Jednak w dzisiejszym artykule postaram się dokładnie opisać czym są akcje CSR, na czym polegają takie inicjatywy, jakie są z tego korzyści dla firm oraz jakie są najciekawsze przykłady takich społecznych akcji. Zapraszam więc do przeczytania.
Czym są akcje CSR i na czym one polegają?
CSR, z angielskiego Corporate Social Responsibility czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to strategia, której działania łączą ze sobą rozwój firmy z działaniami społecznymi i ochroną środowiska. Można zauważyć, że z roku na rok taka inicjatywa cieszy się coraz większą popularnością i więcej firm decyduje się na wprowadzenie takich działań również u siebie…
Więcej dowiesz się u źródła >Poradnik Content Marketing krok po kroku
Pewnie się z nami zgodzisz. W każdej dziedzinie życia najtrudniej jest…Zacząć.
W głowie masz ułożony plan, już wiesz, że zaczniesz “od poniedziałku”, wstaniesz rano, zrobisz sobie kawę i z energią równą startującej rakiecie rozpoczniesz realizację. Czy się uda? Na pewno! Przecież dobrze to przemyślałeś. Miesiąc później, koncepcja się trochę zmieniła, a Ty właściwie to się pocieszasz, że jeszcze nic nie zostało rozpoczęte. I tak mija kolejne pół roku…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak szybko przenieść swój biznes do sieci? Przykłady działań online dla branż stacjonarnych
Ekonomiczne skutki COVID-19 odczuwają firmy i całe branże, które przed epidemią oparte były głównie na usługach świadczonych stacjonarnie. Przedsiębiorcy robią, co mogą, by uodpornić się na kryzys lub zminimalizować jego negatywne konsekwencje. Wiele osób przenosi swoją działalność do internetu, by znaleźć się bliżej konsumentów realizujących swoje potrzeby zdalnie. E-commerce ma duży potencjał i warto, abyś właśnie teraz z niego skorzystał. Nie wiesz, jak mógłbyś działać w sieci? Mamy dla Ciebie kilka gotowych pomysłów i sprawdzonych recept na to, jak możesz prowadzić swój biznes online.
O czym należy pamiętać, przekształcając firmę w e-biznes?
Wielu przedsiębiorców obawia się, że transfer biznesu do sieci wiąże się z kosztownymi inwestycjami w sprzęt i oprogramowanie do pracy zdalnej lub rewolucją technologiczną, z którą sobie nie poradzą. Na szczęście będziesz potrzebował tylko kilku nowych narzędzi…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK ZWIĘKSZYĆ SZYBKOŚĆ ŁADOWANIA SIĘ STRONY?
Czas ładowania się strony wymieniany jest jako jeden z czynników rankingowych. Jednak znacznie istotniejszym powodem, aby przyspieszyć działanie strony internetowej jest komfort użytkowników. Coraz częściej korzystają wyłącznie ze smartfonów i oczekują, że strona załaduje się szybko i poprawnie. Co możesz zrobić, aby nie nadszarpnąć cierpliwości swoich użytkowników? Zobacz jak przyspieszyć swoją stronę internetową.
JAK SPRAWDZIĆ SZYBKOŚĆ STRONY?
Nie wiesz, czy Twoja strona jest szybka, czy powolna? Przyjęło się, że badamy wskaźnik PageSpeed, czyli czas potrzebny do załadowania się treści strony. Z szybkością działania strony wiążą się również inne pojęcia, np. Time to First Byte, który pozwala określić szybkość odpowiedzi serwera i nie musi wcale korelować ze wskaźnikiem Page Speed…
CTR Z PUNKTU WIDZENIA SEO. JAK KSZTAŁTUJĄ SIĘ OBECNE TRENDY?
Zwykło się mówić, że „nikt nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania”, a wszystkie kliki zabiera TOP 10. Jednakże, jak pokazuje analiza przeprowadzona przez firmę Senuto, na przestrzeni lat wraz ze zmianami w wyglądzie wyników wyszukiwania, wartości CTR w zależności od pozycji mocno się zmieniały. Analizę przeprowadzono na bazie 8 452 951 fraz z 1 952 domen, a dane pochodzą z 365 dni wstecz od daty 12 kwietnia 2020 roku.
Czym jest CTR?
CTR (click-through rate) to wartość określająca stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń. Dla przykładu, jeśli serwis wyświetlił się w Google 1000 razy na frazę „rower górski” i przełożyło się to na 100 kliknięć (wejść na stronę), to CTR z SEO wynosi 10%. Z reguły im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym serwis osiąga wyższy współczynnik CTR na tę frazę…
Więcej dowiesz się u źródła >Jakie tagi powinny być skonfigurowane w Twoim GTM?
Jeżeli chcesz uporządkować kody śledzenia na swojej stronie, najlepiej nada się do tego Google Tag Manager. Przed wdrożeniem i posprzątaniem kodów musisz zaplanować:
- co chcesz mierzyć?
- po co?
- i które z tych rzeczy mierzysz i powinieneś przenieść do Google Tag Managera?
Odpowiedzi na te pytania ułatwią pracę z wdrożeniem i komunikację ze specjalistą, któremu to wdrożenie zlecisz.
Przy wdrożeniu GTM ważne jest, z jakich systemów śledzących korzystasz (Google Analytics, Yandex Metrica, inne) oraz to, gdzie się reklamujesz (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Bing Ads, inne). Każdy z tych systemów na swoje tagi, które trzeba wdrożyć, aby wszystko należycie działało…
Więcej dowiesz się u źródła >