Z ostatniej chwili
Ważne elementy strony głównej na stronie internetowej. Optymalizacja obrazów pod kątem SEO. Narzędzia do prowadzenia bloga. Konwersja, co to
Ważne elementy strony głównej na stronie internetowej. Optymalizacja obrazów pod kątem SEO. Narzędzia do prowadzenia bloga. Konwersja, co to

Ważne elementy strony głównej na stronie internetowej. Optymalizacja obrazów pod kątem SEO. Narzędzia do prowadzenia bloga. Konwersja, co to?

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Strony www – ważne elementy strony głównej

Projektując stronę www w dzisiejszym świecie biznesu musisz myśleć o wielu istotnych rzeczach, które są bardzo ważne dla użytkowników, w tym Twoich potencjalnych klientów.

Projekt strony głównej witryny jest ważnym elementem, ponieważ całość musi być atrakcyjna wizualnie dla użytkowników i mieć dobre UX (więcej o tym co to jest UX znajdziecie we wpisie: Jak zadbać o UX w sklepie internetowym?)

Zastanów się czy strona główna Twojej witryny robi właściwe pierwsze wrażenie.

W dzisiejszym artykule opiszę krótko kluczowe elementy, które powinna zawierać praktycznie każda strona główna…

Więcej dowiesz się u źródła >

Optymalizacja obrazów pod kątem SEO – dobre praktyki

Jeśli zastanawiasz się czy dodawać do tekstu obraz czy nie – odpowiedź zawsze brzmi tak!  Nawet najbardziej interesujący tekst, podparty dowodami, ciekawymi przykładami, nie zwróci uwagi czytelnika, gdy nie atrakcyjny dla oka. Dodanie zdjęcia, grafiki, przedstawienie danych za pomocą grafu czy wykresu sprawi, że twój tekst będzie chętniej czytany i bardziej przyjazny użytkownikom. Optymalizacja obrazów pod kątem SEO to jeden z bardzo istotnych czynników pozycjonowania. Warto znać kilka ważnych zasad, aby umieszczenie obrazów nie przyniosło więcej szkody niż pożytku.

Obraz musi nawiązywać do treści

Może wydawać się to oczywiste, jednak bardzo istotną kwestią jest, aby grafika była związana z treścią przy której się znajduje. Obrazki, które nie odnoszą się do contentu, wprowadzają chaos, dezorientują czytelnika i sprawiają, że strona nie wzbudza zaufania. Jeśli więc dodajemy zdjęcie czy gifa, zastanówmy się co chcemy przekazać, jaki jest cel jego publikacji?…

Więcej dowiesz się u źródła >

Alt tag – co to jest, w jaki sposób go stosować i jaki ma wpływ na SEO?

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że SEO to nie tylko treści czy kwestie stricte techniczne. To także szereg pobocznych elementów takich jak na przykład grafika na stronie. Atrakcyjne i dobrze opisane zdjęcia mogą stać się kolejnym źródłem ruchu i pozwolą nam zająć dodatkowe „miejsce” na listingu wyszukiwarki. W Google coraz więcej wyników to właśnie zdjęcia czy wideo.

Dodatkowo, wyszukiwarka obrazów Google Grafika może być jednym z miejsc, gdzie rozpoczyna się ścieżka zakupowa użytkownika. Nie bez powodu mówi się, że „kupujemy wzrokiem”. Jeżeli szukając na przykład nowych butów zimowych skorzystamy wyszukiwarki zdjęć to być może któryś z produktów nas zainteresuje. W konsekwencji z dużym prawdopodobieństwem przejdziemy na stronę sklepu po więcej informacji…

Więcej dowiesz się u źródła >

Narzędzia do prowadzenia bloga firmowego – aplikacje, które usprawnią pracę każdego content marketera

Podczas prowadzenia bloga firmowego należy koncentrować się przede wszystkim na merytoryce i jakości publikowanych treści. Nie należy zapominać o optymalizacji tekstów pod SEO, ich dystrybucji, analizie. Zadań związanych z contentem jest sporo, a ich realizację można usprawnić za pomocą wielu narzędzi, z których na co dzień korzystają copywriterzy, marketingowcy i seowcy. Jakie programy warto przetestować? Przygotowaliśmy listę aplikacji wspierających rozwijanie bloga na stronie firmowej.

Strategia content marketingowa – jakich narzędzi używać do jej przygotowania?

Tworzenie tekstów na bloga firmowego bez posiadania konkretnej strategii działania nie sprawdza się na dłuższą metę. Trudno ocenić efektywność tworzonego contentu, rozliczyć osoby odpowiedzialne za pisanie artykułów, monitorować trendy ruchu na stronie. Treści na stronie najlepiej rozwijać wg ustalonego planu, a w jego przygotowaniu pomoże nam kalendarz redakcyjny…

Więcej dowiesz się u źródła >


Co to jest konwersja?

W marketingu internetowym używamy wielu metryk i narzędzi, aby jak najlepiej poznać zachowania użytkowników i mierzyć efektywność prowadzonych przez nas działań. Tworząc strategie marketingowe, bierzemy pod uwagę szereg czynników, które mogą wpłynąć na optymalne doświadczenia Klientów na naszej stronie internetowej, co w konsekwencji powinno prowadzić do konwersji. Z tego artykułu dowiecie się, co to jest konwersja, pod jaką postacią może występować w naszej witrynie, jak wyznaczać cele konwersji oraz jak liczyć wskaźnik konwersji. Zapraszamy do zgłębiania marketingowych tajników!

Konwersja — Definicja

Konwersja w marketingu oznacza wykonanie przez użytkownika zamierzonej czynności na stronie internetowej, która przynosi wymierne korzyści właścicielowi witryny. Konwersja jest bardzo ważną metryką marketingowego lejka, ale nie zawsze musi oznaczać dokonanie zakupu czy pozyskanie leada…

Więcej dowiesz się u źródła >

5 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, aby Twoja przedświąteczna kampania odniosła sukces, czyli jak pozyskać więcej klientów za pomocą Google Ads

Przed nami najbardziej gorący, jeśli chodzi o zakupy, czas w roku. To także intensywny czas dla specjalistów e-commerce. Większość z nich już ma przygotowane strategie, część z nich domyka je właśnie teraz, tuż przed świątecznym ciągiem: Black Friday -> Cyber Monday -> Mikołajki -> Dzień Darmowej Dostawy -> Święta Bożego Narodzenia -> i równie ważne w niektórych branżach (np. moda) Sylwester oraz Nowy Rok. A chwilę później poświąteczne wyprzedaże i studniówki. Jest więc tego sporo.

W tym czasie w większości sklepów internetowych występuje peak zakupowy, a rolą specjalistów Google Ads jest ten trend podnieść jak najwyżej. O ilu rzeczach musimy pamiętać? Naprawdę o mnóstwie zależnych i pozornie niezależnych od siebie spraw, np. chociażby o… dobrej komunikacji pomiędzy specjalistą prowadzącym kampanię a osobą odpowiedzialną za sklep. Co z tego, że przygotujemy świetną kampanię, a okaże się, że zaraz zabraknie towaru, którego kampania dotyczy, a klient nas o tym nie poinformował?…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak zbudować zaplecze SEO?

Dzisiejszy wpis odpowiada na pytanie jak zbudować własne zaplecze SEO. Z treści artykułu dowiesz się na co zwrócić uwagę budując zaplecza we własnym zakresie, jakie są rodzaje zaplecz oraz jak linkować zaplecza SEO między sobą.

Tekst jest jednocześnie kontynuacją cyklu artykułów „O Zapleczach”, dlatego jeśli nie miałeś jeszcze okazji się z nimi zapoznać, albo samo pojęcie zaplecz pozycjonerskich jest Ci obce, zapraszam do lektury od pierwszego artykułu serii: Co to jest zaplecze SEO?…

Więcej dowiesz się u źródła >

Kampanie Produktowe z CSS – czy to się opłaca?

Od pewnego czasu reklamodawcy korzystający z reklam produktowych w Google Ads mają możliwość skorzystania z alternatywnych usług porównywania cen.

Główną korzyścią wynikającą z tego jest możliwość uzyskania niższej ceny za kliknięcia w reklamę. Czy rzeczywiście warto skorzystać z tej możliwości?

DECYZJA KOMISJI EUROPEJSKIEJ

W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła na Google 2,42 mld euro kary za praktyki monopolistyczne, polegające na faworyzowaniu własnej porównywarki cen, gdyż tylko produkty umieszczone w Zakupach Google mogły korzystać z reklam produktowych. Jednocześnie zobowiązano Google do zaprzestania nadużywania dominującej pozycji i umożliwienia innym porównywarkom dostępu do reklam produktowych. Szczegóły decyzji KE dostępne są na portalu europa.eu

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google

Wiele osób pisze do mnie z informacją, że agencja pozycjonuje ich stronę od pół roku lub nawet roku, a nie widać efektów ich pracy. Wówczacs, chcą, abym sprawdził, czy agencja cokolwiek zrobiła, żeby te efekty uzyskać.

Najczęściej, aby to zweryfikować pozycjonowanie strony w Google, zapraszałem takie osoby na bezpłatną 15-minutową konsultację. Mimo, małej ilości czasu, najczęściej byłem w stanie stwierdzić, w czym jest problem…

Więcej dowiesz się u źródła >

Raport: „(Z)mierz się z content marketingiem”. Jak badać skuteczność treści?

Zapraszamy do lektury naszego najnowszego raportu pt. „(Z)mierz się z content marketingiem”, w którym krok po kroku przeprowadzimy Cię przez różne wymiary marketingu treści.

Każdego dnia w trafiamy w sieci na ogrom treści, których nie sposób zliczyć i zapamiętać. Różni nadawcy, różni odbiorcy, różne formy i różne miejsca publikacji. To wszystko sprawia, że tworzenie contentu w internecie jest dużym wyzwaniem. Przy tym wszystkim często zapominamy, że efekty naszych działań są mierzalne i możemy sprawdzić, czy to, co robimy przyciąga uwagę i angażuje naszą grupę docelową…

Więcej dowiesz się u źródła >

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Każdy użytkownik szukając w Internecie danej usługi lub produktu korzysta z wyszukiwarki Google i tam wpisuje swoje zapytanie dotyczące danej rzeczy. Kilka lat temu, Google stworzyło specjalną strukturę, która na podstawie naszej lokalizacji wyświetla i sugeruje nam miejsca, które znajdują się w naszej okolicy. A tym samym są one najbardziej polecane przez innych użytkowników. A co Ty masz zrobić, żeby wypaść jak najlepiej w wynikach wyszukiwania związanych z lokalnymi słowami kluczowymi? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak wdrażanie działań optymalizacyjnych SEO pod kątem wyszukiwarki na stronę internetową. Tak by wyświetlała się ona na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na dane zapytania/frazy kluczowe dla danego regionu. Za przykład można wziąć np. frazę kluczową „pozycjonowanie stron Mława„. Pozycjonowanie lokalne wymaga innego podejścia niż pozycjonowanie ogólnopolskie. Tutaj cała promocja strony internetowej skupia się tylko na zasięgu lokalnym, czyli na danym mieście i najbliższych okolicach. W ten sposób dana firma może znacznie szybciej zyskać potencjalnych klientów z danego regionu…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak zwiększyć liczbę klientów odwiedzających stronę przy pomocy smartfona?

Do zwiększenia liczby telefonów i maili od klientów nierzadko wystarczy jedno proste działanie. Instalacja odpowiedniej wtyczki w WordPressie czy dobór właściwych słów kluczowych na stronie potrafi zdziałać cuda. W tym tekście chciałbym podzielić się z Wami trickiem, który pozwolił mojemu klientowi kilkukrotnie zwiększyć ilość zapytań z urządzeń mobilnych.

Początek współpracy – zaczynamy od zera

Wiosną 2019 roku rozpocząłem działania związane z audytem i optymalizacją pod kątem SEO dla firmy, która oferuje usługi remontowe. Strona była typowym OnePage’m z formularzem kontaktowym, mapką i prezentacją zrealizowanych projektów. Dzięki temu, że witryna została stworzona na WordPressie, mogłem ją rozbudować o nowe podstrony – typowo ofertowe – oraz o sekcję bloga…

Więcej dowiesz się u źródła >

Podstawy link building’u czyli budowania jakościowych linków dla naszej strony

Tematyka budowania linków jest przez Was najczęściej wymieniana wśród tematów, które Was interesują. Dziś mam dla Was prawdziwą bombę, czyli wpis gościnny napisany przez Łukasza Buławskiego z After Web. Czytajcie i uczcie się, bo Łukasz przygotował kawał dobrego materiału.

Podstawy budowania jakościowych linków dla naszej strony

Budowanie linków zewnętrznych. Brzmi znajomo, prawda? Z terminem tym spotykają się nie tylko marketerzy, ale także przedsiębiorcy, którzy planują pozycjonowanie portalu na własną rękę. Link building przeszedł w ostatnich latach ogromne zmiany. Krwawa sobota, ponieważ tak nazywana jest aktualizacja algorytmu Google z 4 października 2013 roku, obróciła listy rankingowe do góry nogami. Amerykański gigant wypowiedział prawdziwą wojnę masowym linkom niskiej jakości. Strony, które nie przywiązywały uwagi do wartościowego budowania zaplecza tekstowego, zostały surowo ukarane. W tym tekście odpowiemy na wszystkie najpopularniejsze pytania dotyczące link buildingu. Zobacz co musisz zrobić, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji krwawej soboty…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA