ZAMIAST GONIĆ KONKURENTÓW – WYPRZEDŹ ICH! CZYLI JAK PRZEPROWADZIĆ SKUTECZNĄ ANALIZĘ KONKURENCJI
Prowadząc swój własny biznes każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z istnienia swojej firmy w pewnym systemie. Rządzi się on własnymi zasadami i aby efektywnie prowadzić działalność należy nie tylko na początku dobrze te zasady poznać, ale również podążać za ich dynamicznymi zmianami. W tym celu niezwykle ważna jest ciągła obserwacja i analiza konkurentów!
Bardzo często decyzja o przygotowaniu raportu analitycznego zostaje podjęta dopiero w sytuacji, w której zauważamy mocne zmiany na rynku. A wtedy może być już za późno, żeby wprowadzić znaczące zmiany w obrębie przedsiębiorstwa… Dlaczego? Ponieważ celem firmy nigdy nie powinno być gonienie konkurentów, zwłaszcza tych bezpośrednich, a wyprzedzanie ich ruchów w obszarze marketingu…
Więcej dowiesz się na: http://promotraffic.pl
13 powodów wysokiego współczynnika odrzuceń
Współczynnik odrzuceń to wskaźnik związany z zaangażowaniem użytkowników na stronie prezentowany w Google Analytics. Oznacza odsetek sesji, podczas których internauta wszedł tylko na jedną stronę i nie podjął na niej żadnej interakcji. Wartość współczynnika odrzuceń powyżej 50% najczęściej martwi właściciela witryny, który od razu chce podejmować działania poprawiające wynik. Jednak nie zawsze konieczna jest interwencja – wszystko zależy od powodu wysokiego współczynnika odrzuceń.
Niepoprawnie wdrożony kod Google Analytics
Częstą przyczyną wysokiego wyniku współczynnika odrzuceń jest błędna implementacja kodu śledzenia Google Analytics…
Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl
Instalacja certyfikatu SSL – najczęstsze błędy przy przechodzeniu na HTTPS
Zastanawiasz się nad wdrożeniem na swoją stronę certyfikatu SSL? Nauka na własnych błędach w tym przypadku nie sprawdzi się najlepiej. Zapoznaj się z najczęściej popełnianymi błędami przez Twoją konkurencję i unikaj ich.
Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa w internecie nigdy nie było i nie jest sprawą najłatwiejszą. Jedną z najważniejszych w tym przypadku rzeczy jest zdobycie zaufania użytkowników tak, aby chcieli spędzać czas na naszej stronie internetowej ale również dokonywać na niej zakupów, w przypadku sklepu internetowego. Bezpieczeństwu w sieci poświęca się coraz więcej uwagi. Ze względu na przypadki ataków hakerów i wypłynięcia do sieci wrażliwych danych osobowych klientów, wprowadzane zostają zabezpieczenia mające na celu ich wyeliminowanie. Jednym z nich jest certyfikat SSL. Dziś dowiesz się dlaczego tak ważne jest jego wprowadzenie, a także poznasz najczęściej popełniane przy tym błędy…
Więcej dowiesz się na: https://delante.pl
Jak pisać, by content nie przepadł?
Jak stworzyć content, który nie zginie w oceanie treści, jaką stał się Internet? Postaram Ci się na to pytanie odpowiedzieć, bo wiem, że akurat Ciebie może to zainteresować. Zobaczymy, czy mi się uda. Zobaczymy, czy dotrwasz do końca. Czas, start!
Zwracam się właśnie do Ciebie…
… bo wiem, że z przyczyn zawodowych ta treść jest dla Ciebie istotna. Zarabiasz na prowadzeniu działań content marketingowych? Planujesz to robić? A może chcesz wykorzystać content do sprzedaży własnego produktu lub usługi? Trafiłem? Zgaduję, że tak. Strzelam, że prawdopodobnie jesteś…
Więcej dowiesz się na: https://www.netim.pl
Google wyłączy usługę goo.gl
W 2009 roku Google uruchomiło Google URL Shortener, czyli popularny skracacz linków. Narzędzie zostało przygotowane po to, aby ułatwić udostępnianie dla użytkowników długich linków, trudnych do zapamiętania, a jednocześnie dać możliwość mierzenia ruchu z nich.
W międzyczasie pojawiło się wiele alternatywnych do goo.gl usług, jak choćby Bitly czy Owl.ly. Zmienił się również sposób, w jaki użytkownicy Internetu przeszukują jego zasoby. 30 marca tego roku Google postanowiło zaprzestać wspierania goo.gl, aby w przyszłości ostatecznie je wyłączyć. W to miejsce zostaje wprowadzona nowa usługa o nazwie Firebase Dynamic Links (FDL)…
Więcej dowiesz się na: https://www.seostation.pl
Jak wdrożyć linkowanie wewnętrzne na stronie internetowej? Praktyczne wskazówki SEO
Audytując serwisy internetowe, zwracamy uwagę na linkowanie wewnętrzne. Jest to ważny element optymalizacji – zamieszczanie odnośników kierujących roboty wyszukiwarki i użytkowników do poszczególnych podstron nie tylko wspomaga proces pozycjonowania, ale również ułatwia nawigację w witrynie. By maksymalnie wykorzystać potencjał linkowania wewnętrznego, warto skorzystać z poniższych wskazówek SEO.
Na czym polega linkowanie wewnętrzne?
Link wewnętrzny to odnośnik na stronie odsyłający do innej podstrony serwisu. Jego stosowanie usprawnia proces indeksowania witryny przez roboty wyszukiwarki oraz pozwala na kształtowanie ścieżki użytkownika w serwisie. Dobrze przygotowane linkowanie wewnętrzne skraca czas dotarcia ze strony głównej do poszczególnych podstron oraz umożliwia bezproblemowe przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi sekcjami serwisu…
Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl
Stosowanie adblocków w blokowaniu reklam w Polsce – wyniki badania
W 2017 roku przeprowadziliśmy badania dotyczące wykorzystania adblocków w blokowaniu reklam w Polsce. Kluczowe wyniki badania są następujące:
- 77% polskich internautów korzysta z adblocka,
- prawie wszyscy aktywnie go włączają i wyłączają gdy zachodzi taka potrzeba,
- najważniejszymi powodami blokowania reklam są rozproszenie uwagi oraz zbyt wiele reklam na jednej stronie.
Pełne wyniki badania są dostępne w artykule:
Strzelecki, A., Abramek, E., Sołtysik-Piorunkiewicz, A. (2018). Adblock Usage in Web Advertisement in Poland. Future of Information and Communication Conference (FICC), 5-6 April 2018, Singapore, pp 366-371, 978-1-5386-2056-4/18, IEEE 2018.
Rodzaje stosowanych adblocków
Najbardziej rozpowszechnione rozszerzenia do przeglądarek internetowych, które blokują wyświetlanie reklam to obecnie AdBlock, Adblock Plus, uBlock oraz uBlock Origin. Potocznie rodzinę tych dodatków do przeglądarek nazywa się programami typu adblock…
Więcej dowiesz się na: https://www.silesiasem.pl
Jak marki luksusowe wykorzystują content marketing w swoich działaniach promocyjnych? (Cz. 1)
Rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2017 roku szacowany był na ponad 21 mld zł. Największy udział w nim niezmiennie posiadają samochody, biżuteria i zegarki. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też podróże.
Według prognoz KPMG oraz danych firmy Euromonitor International wartość tego rynku może wynieść w 2021 roku ponad 31 mld zł. Światowe trendy wskazują na ten sam kierunek rozwoju. Z pewnością marki luksusowe będą się starały te tendencje wykorzystać jak najlepiej i skupią się na przyciąganiu odbiorców w nieco odmienny sposób. Dotychczasowe działania promocyjne marek premium realizowane w oparciu o content marketing przynoszą naprawdę zadowalające efekty. Warto obserwować ich działania – można doszukać się w nich pewnych wzorców, które powinny sprawdzić się także w przypadku innych branż…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach głosowych
Jak pokazują prognozy, do 2020 roku połowa zapytań kierowanych do Google ma mieć charakter komend werbalnych. Wyszukiwanie głosowe, bo o nim mowa, to nie ciekawostka, a dynamicznie rosnący trend, który zyskuje rzeszę fanów na całym świecie.
Obecnie szacuje się, że z rozwiązania korzysta nawet 20% użytkowników wyszukiwarki. Rosnąca tendencja wymusza zmiany wśród polityki wizerunkowej marek, które, aby lepiej dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, powinny zainteresować się pozycjonowaniem w wyszukiwarkach głosowych.
Wyszukiwanie głosowe w liczbach
Zanim przejdziemy do właściwej analizy zjawiska, warto uświadomić sobie kilka liczb, które świadczą o potencjale rozwiązania. Pokazują one jasno, że przyszłość należy do wyszukiwarek głosowych. Od czerwca 2015 roku Siri – asystent dostarczany przez Apple – otrzymywał nawet miliard komend głosowych każdego tygodnia. Ciekawie wyglądają także inne dane, wedle których tylko w 2015 roku liczba komend głosowych wzrosła do nawet 50 miliardów miesięcznie…
Więcej dowiesz się na: https://www.ideoforce.pl
7 niezbędników, zwiększających ruch w witrynie
Chcąc skierować użytkowników do naszej witryny stajemy przed szeregiem możliwości – możemy inwestować w ruch płatny, aktywnie działać w witrynach odsyłających lub decydować się na niespotykane, kreatywne metody zwiększania jego poziomu.
Bez względu jednak na to, który rodzaj działań wybierzemy, powinniśmy mieć świadomość jego roli.
Działania pozyskujące ruch do witryny mają bardzo duże znaczenie – nie tylko sprawiają, że potencjalny klient poznaje naszą ofertę, ale także wyraźnie wpływają na pozycjonowanie. Im większy ruch w naszej witrynie, tym większa szansa na to, że zajmie ona wysoką pozycję w Google. Równocześnie – im bliżej TOP10, tym większa szansa na ruch generujący sprzedaż. Oznacza to nic innego, jak fakt, iż zagadnienie generowania ruchu jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszej strony. Co zrobić, by skierować użytkowników do naszej witryny?…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl