Poznaj swojego przeciwnika, czyli audyt działań SEO konkurencji
W SEO tak jak w sporcie – aby wygrać, trzeba wiedzieć z kim walczymy, dokładnie rozpracować przeciwnika oraz ustalić naszą strategię działań.
Kogo najlepiej audytować?
Na początek proponuję zastanowić się i zapisać wszystkie witryny konkurencyjne do naszej, które przychodzą nam do głowy…
Więcej dowiesz się u źródła >Czego nie można reklamować w AdWords?
Środowisko reklam płatnych Google AdWords jest obecnie bardzo zróżnicowane pod względem treści. Korzystając z wyszukiwarki, możemy w dowolnej chwili znaleźć odpowiadające naszym wymaganiom produkty i usługi. Łatwo można ulec złudzeniu, że reklamy nie mają praktycznie żadnych ograniczeń. Co z aspektem prawnym? Polityka Google’a dotycząca standardów prawodawstwa krajów, w których dostępne są usługi, jest określona i dostępna publicznie. Jakie więc istnieją ograniczenia?
Niedozwolone treści
Pewnych usług i towarów nie możemy reklamować za pośrednictwem wybranych kanałów AdWords. Przykładowo, reklamy alkoholu dostępne są w Wenezueli, ale tylko pod warunkiem, że mają charakter brandingowo-informacyjny…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak generować leady w internecie? Systemy i narzędzia wspomagające sprzedaż
Lead sprzedażowy to potencjalny klient, pozyskany w wyniku działań marketingowych. Mówiąc precyzyjnie, jest to zestaw informacji na temat osoby bądź firmy, który pozwala nam na rozpoczęcie sprzedaży produktów lub usług – precyzuje Katarzyna Gazurek, specjalista social media w agencji Semahead.
– Leady mogą się od siebie różnić ze względu na specyfikację wcześniej ustalonych założeń – czasami leadem będzie samo imię i adres e-mail (np. w branży B2C), innym razem będą to pełne dane kontaktowe do osoby decyzyjnej w sektorze B2B. Kanałów do pozyskiwania wartościowych kontaktów jest bardzo wiele. Jeden z nich to social media – dodaje Gazurek…
Więcej dowiesz się u źródła >Sposoby pozyskiwania opinii w internecie – 5 skutecznych porad
Sposoby pozyskiwania opinii w internecie odnośnie do własnej marki czy produktu umożliwiają pokazanie szerszej publiczności, że warto skorzystać z oferowanych usług lub przekonać do zakupu. Sprawdź zatem praktyczne i sprawdzone sposoby na to, aby je gromadzić.
Sądzę, że w internecie dużo można sprowadzić do opinii. To one są poniekąd wyznacznikiem zaufania do marki lub produktu, ponieważ tutaj nie ma tego fizycznego kontaktu z klientem – wszystko jest wirtualne.
Ponadto – chcąc nie chcąc – ufamy im i wierzymy, że są prawdziwe. Budują w nas poczucie tego, że dokonujemy właściwego wyboru firmy czy zakupu danej rzeczy. Dla firm prowadzących działania online lub sklepów internetowych są więc one bardzo istotne…
Więcej dowiesz się u źródła >6 błędów w marketingu mobilnym
Narzędzia marketingu mobilnego coraz częściej i coraz szerzej wykorzystywane są w działalności biznesowej. Dzieje się tak, ponieważ to bezpośredni kanał komunikacji z klientami, którzy nie wyobrażają sobie życia bez smartfonów. Jednak zanim zaczniesz z niego korzystać, przeczytaj ten tekst, aby nie popełnić wskazanych w nim błędów.
Aż trzech na czterech przedstawicieli mniejszych lub większych firm przyznaje, że aby wspierać wyniki sprzedażowe lub realizować inne cele biznesowe, używa marketingu mobilnego – wynika z ostatniego raportu „Komunikacja SMS w Polsce” wydanego na początku roku przez Platformę SerwerSMS.pl. Jednak czy decydując się na kampanie SMS-owe, marketerzy na pewno przeprowadzają je właściwie? Zwróćmy uwagę na sześć najczęściej popełnianych przez nich błędów…
Więcej dowiesz się u źródła >Zaawansowane techniki wyszukiwania w Google i Bing
Ostatnimi czasy na blogu ahrefs ukazał się artykuł dotyczący zaawansowanych operatorów wyszukiwania, co skłoniło mnie do odświeżenia nieco tematu. W sumie dla każdego specjalisty SEO operatory wyszukiwania to chleb powszedni, bo je zna lub powinien znać na pamięć jak tabliczkę mnożenia.
Wielu seowców i marketerów internetowych szczególnie z młodszej generacji nigdy o nich nie słyszało i często dziwi się – jak takie rzeczy można zawęzić i wyczytać wprost z wyszukiwarki? Często również podczas tworzenia audytów czy już później na etapie przeprowadzania optymalizacji właściciel witryny pyta: skąd o tym wiecie, przecież o tym wiem tylko ja… i mój informatyk. Otóż okazuje się, że pazerne roboty Google indeksują wszystko, czego im się nie zabroni Artykuł ma na celu edukację zarówno młodych SEOwców, jak i właścicieli witryn, tak by w wynikach wyszukiwania znajdowało się to co powinno a nie dosłownie WSZYSTKO…
Więcej dowiesz się u źródła >CO TO JEST SEO?
Wystartowałeś z własnym biznesem, masz stronę… i nagle wszyscy wokół zaczynają mówić – musisz zainwestować w SEO! Problem jest tylko jeden… nie masz pojęcia co to jest seo prawda?
Spieszymy z pomocą – SEO to nic innego jak Search Engine Optimalization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Rozwinięcie tego skrótu nie oddaje jednak całej istoty pozycjonowania, które jest długotrwałym procesem, wymagającym cierpliwości i dogłębnej analizy kodu strony oraz algorytmu wyszukiwarki.
Celem pozycjonowania jest zdobycie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na interesujące nas zapytania. Bycie w top10, czyli w przypadku wyszukiwarki Google – bycie na pierwszej stronie wyszukiwania – przekłada się na dużą szansę na kliknięcie w link kierujący do naszej witryny, a co za tym idzie – na zdobycie nowego użytkownika lub potencjalnego klienta.
Podstawą całego procesu pozycjonowania jest optymalizacja strony, czyli dopasowanie jej do wytycznych Google’a. Wskazówki, jak się za to zabrać, znajdziemy m.in. w oficjalnych materiałach Google. Są dość ogólne, ale doskonale oddają charakter sztuki, jaką jest pozycjonowanie…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak przeprowadzić audyt SEO indeksu z użyciem narzędzia Google Search Console?
Zaindeksowanie podstron to pierwszy i najważniejszy etap pozycjonowania. Indeks jest fundamentem wszelkich działań SEO. Strona może pojawiać się w wynikach wyszukiwania i agregować ruch wyłącznie za pośrednictwem adresów, które zostały zaakceptowane przez wyszukiwarkę. Co więcej, w wielu niszach istnieje dość ścisła korelacja: wzrost objętości indeksu przekłada się na wzrost obecności w wyszukiwarce oraz na wzrost ruchu. Pracę z indeksem znacznie ułatwia podstawowe narzędzie SEO – Google Search Console – które w nowej, stale aktualizowanej wersji udostępnia wiele przydatnych danych. Jedna z najświeższych nowości to możliwość szczegółowej analizy pojedynczych adresów. Mieliśmy przyjemność przetestować nową funkcjonalność i zastosować do audytowania indeksu, co zostało opisane w poniższym poradniku.
Podstawą pracy z Google Search Console jest cierpliwość. Większość działań przebiega w skali co najmniej kilku dni. Dodanie strony po raz pierwszy do GSC początkowo daje wyłącznie komunikaty “Brak danych” – pomiary są dopiero zbierane. Dodanie mapy strony również nie skutkuje natychmiastową, szczegółową analizą adresów, ponieważ ta jest dostępna najwcześniej po kilku dniach. Weryfikacja zgłoszonych błędów również trwa pewien czas. Analiza SEO indeksowania nie jest jednorazowym, jednodniowym działaniem, lecz procesem, do którego sukcesywnie należy wracać w skali dni i tygodni…
Więcej dowiesz się u źródła >WADY I ZALETY REKLAMY PRASOWEJ
Pojęcie i rodzaje reklamy prasowej Reklama prasowa jest to rodzaj reklamy, który wykorzystuje jako środek przekazu szeroko rozumianą prasę. Obecnie pojęcie „prasa” jest rozumiane jako prasa tradycyjna, czyli w formie papierowej, jak również jej odpowiedniki elektroniczne na przykład e-gazety. Reklama powinna trafić do określonej przez reklamodawcę grupy docelowej, dlatego przed podjęciem decyzji o zamieszczeniu reklamy w prasie trzeba określić w jakiego rodzaju prasie zostanie ona zamieszczona. Prasa może mieć charakter ogólny lub specjalistyczny, może mieć zasięg lokalny lub ogólnokrajowy i ma określony nakład (im większy nakład tym większa szansa na dotarcie do odbiorcy docelowego). Reklama prasowa może mieć formę drobnych ogłoszeń tekstowych, drobnych ogłoszeń ze zdjęciami lub ilustracjami oraz reklamy modułowej (najczęściej występujący rodzaj reklamy). A zatem, przekonajmy się jakie wady i zalety reklamy prasowej możemy znaleźć.
Wady i zalety reklamy prasowej w czasopismach
Czasopismem jest druk periodyczny ukazujący się nie częściej niż raz w tygodniu, a nie rzadziej niż raz w roku (tygodniki, dwutygodniki miesięczniki). Mają różnorodną tematykę, zróżnicowany zasięg geograficzny, więc trafiają do różnych grup czytelników…
Więcej dowiesz się u źródła >Pokolenie Z – czyli generacja, której nie znacie. Kim są „Zetki” i jak do nich dotrzeć?
Millenialsi zostali medialnie „odmienieni” przez wszystkie możliwe przypadki. Niektórzy przespali jednak fakt, że kilka lat temu to właśnie Generacja Z zaczęła powoli wkraczać w dorosłość. Kim więc jest tajemnicze Pokolenie Z, jakie ma nawyki konsumenckie i na co powinniśmy zwrócić uwagę kierując do nich treści reklamowe?
POKOLENIA NAZNACZONE STEREOTYPAMI
Millenialsi są grupą społeczną, która uległa powszechnej stereotypizacji. Każdy miał tutaj coś do mądrego do powiedzenia – od narzekających pracodawców, po zirytowanych wykładowców uczelni wyższych, a na rozkładających ręce lub entuzjastycznie nastawionych marketingowcach skończywszy. Milenialsów z jednej strony charakteryzowano jako osoby otwarte, tolerancyjne i zafascynowane światem nowych mediów, a z drugiej – zarzucano im lenistwo, roszczeniowość, egotyzm i… instalowanie AdBlocków.
Strach się zatem bać, jakie mity zostaną wymyślone względem Pokolenia Z, które wychowało się na smartfonach, Snapchacie, Twitchu i YouTube. Jeszcze zabawniejszy wydaje się fakt, że masa artykułów, które starały się „diagnozować” milenialsów, tak naprawdę dotyczyło Pokolenia Z. Co zatem wiemy o nich na pewno?…
Więcej dowiesz się u źródła >