BERT, czyli największa aktualizacja algorytmu Google od 5 lat
BERT to największa aktualizacja algorytmu Google od 5 ostatnich lat. Dzięki niej wyszukiwarka będzie lepiej rozumiała język użytkowników. Zmiana wpłynie na wyniki wyszukiwania, podpowiedzi wyszukiwania (featured snippets) czy najczęściej wyszukiwane frazy (stopwords). Póki co wdrażana jest dla wyników w języku angielskim, ale z pewnością dotrze i do nas. Jak wpłynie na pozycjonowanie stron?
Chyba każdy z nas wyszukuje odpowiedzi na zapytania w SERP za pomocą tzw. słów-kluczy. Wprowadzamy nieodmienione frazy i bezokoliczniki w obawie, że Google nie poradzi sobie z naszym językiem i nie zaproponuje nam odpowiedniego wyniku. Teraz to się zmieni – Google aktualizuje algorytm odpowiedzialny za zrozumienie języka użytkowników. Rewolucja, największa od momentu wprowadzenia algorytmu RankBrain w 2015 roku, ma doprowadzić do swobodniejszego i przede wszystkim – bardziej naturalnego korzystania z wyszukiwarki…
Więcej dowiesz się u źródła >Istotne? zasady web designu
Sukces strony internetowej może zależeć od kilku czynników. Ale takimi najważniejszymi jest design i wartościowa treść. Witryna musi mieć swój własny styl, charakteryzować się unikalnością i gwarantować duży komfort poruszania się po niej. Powinna być także funkcjonalna i przejrzysta.
Każda osoba ma swój gust, dlatego każda strona internetowa lub sklep internetowy będą wyglądały inaczej. Są rzeczy, które mogą się podobać jednej osobie, ale drugiej już niekoniecznie. Ale istnieją jednak takie zasady web designu, które wpływają na daną witrynę internetową bez względu na jej budowę. I to właśnie nimi powinno się kierować przy jej tworzeniu. Oczywiście nie jest to nakazane, ale są to pewnego rodzaju wskazówki, które pomogą Ci w stworzeniu przyjaznej i ciekawej witryny internetowej…
Więcej dowiesz się u źródła >Strony www – optymalizacja współczynnika konwersji
Co to jest optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) i dlaczego jest tak ważna? W tym wpisie postaram się krótko wyjaśnić.
Co to jest konwersja?
W marketingu internetowym konwersja to działanie podejmowane przez odwiedzającego stronę www w odpowiedzi na wezwanie do działania (CTA). Konwersje mogą przybierać różne formy. Na przykład, gdy użytkownicy subskrybują listę e-mailową, gdy skorzystają z bezpłatnej wersji próbnej czy gdy kupują produkt w sklepie internetowym jest to właśnie konwersja…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie lokalne inaczej czyli jak oszukiwać w mapach Google
Pozycjonowanie w wynikach organicznych to nic innego jak manipulowanie algorytmami tak aby Twój serwis pojawił się w tych wynikach wyżej niż konkurencja. No i przynosił zyski. Ale co w przypadku, gdy Twój lokalny biznes zaczyna być globalny jednak chciałbyś zaistnieć w wielu miastach Polski? W tym celu musimy uruchomić i skonfigurować usługę Google Moja Firma oraz odpowiednio zaprojektować serwis.
Jak zbudować serwis gdy masz oddziały w miastach?
Mając do dyspozycji 2, 3 lub więcej biur rozsianych po Polsce w różnych miastach konfiguracja usług Google Moja Firma oraz zbudowanie poprawnej architektury serwisu pod pozyskiwanie ruchu z mapek jest niezwykle proste. Na rysunku 1 przedstawiłem poglądowo schemat serwisu pod kątem słów kluczowych oraz miast, które potencjalny klient będzie wpisywał…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie bez monitoringu, to jak malowanie z zamkniętymi oczami. Rozmowa z Katarzyną Ambrożewicz, Marketing Manager z SEMSTORM
Z SEMSTORM nasi specjaliści ds. pozycjonowania korzystają codziennie. Postanowiliśmy przybliżyć Wam jego początki, główne funkcje i plany na rozwój narzędzia. A spytaliśmy o to Katarzynę Ambrożewicz, Marketing Manager w SEMSTORM.
Kiedy powstał SEMSTORM i skąd pomysł na jego stworzenie?
SEMSTORM uruchomiliśmy w 2013 roku, a pomysł wziął się, jak to zwykle bywa, z życia. Pracując w agencji marketingowej, brakowało nam danych dotyczących słów kluczowych. Stworzyliśmy więc narzędzie, które pomaga uzyskać informacje o konkurencji, zainteresowaniach oraz problemach klientów, pozwala także monitorować sukcesy i porażki, jakie notuje strona…
Więcej dowiesz się u źródła >7 GRZECHÓW GŁÓWNYCH INFLUENCERA
Pracuję w content marketingu od ponad 3 lat po obu stronach „mocy” oraz od ponad 7 lat tworząc content na potrzeby mojej organizacji non-profit współpracując zarówno z mediami jak i influencerami. Z jednej strony prowadzę małą markę modową dla dzieci – Bohemian Youngster a drugiej strony piszę blog parentingowy przy sklepie, który już sam w sobie stanowi pewne medium. Z racji wykonywanej pracy często stykam się z influencerami oraz można powiedzieć, że w pewnym sensie sama również jestem jednym z nich.
Przez pryzmat zgromadzonych doświadczeń postanowiłam zebrać do kupy i obnażyć, z nadzieją na pewne refleksje świata influencerów Grzechy Główne (mikro i małych) Influencerów. Moje doświadczenia bazują na współpracy z małymi oraz mikro influencerami. Ci więksi nie pozwoliliby sobie na popełnianie wymienionych przeze mnie grzechów…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak wyszukiwać w Google? Poznaj skuteczne sposoby wyszukiwania
Wyszukiwanie w internecie tak mocno wkradło się w naszą codzienność, że wielu z nas nie potrafiłoby poradzić sobie ze znalezieniem informacji w innych miejscach. Kiedy ktoś zapyta Was, co oznacza słowo np. eudajmonizm, sięgniesz po słownik czy poszukasz znaczenia w internecie? Jeżeli znasz definicję – żadne z powyższych, natomiast w przeciwnym razie zdecydowana większość z Was zajrzy do “wujka Google’a”.
Wyszukiwanie informacji w internecie jest coraz prostsze. W przypadku wyszukiwania w Google otrzymujemy jak na tacy definicje, wyniki działań liczbowych, pogodę czy nawet wyniki meczów. Dzięki zaawansowanym algorytmom, Google rozpoznaje nie tylko proste frazy…
Więcej dowiesz się u źródła >Jesteś śledzony w Internecie. Czy wiesz co wie o Tobie Google?
Technologia od dłuższego czasu towarzyszy nam w codziennym życiu. Pozwala zorganizować dzień, czas pracy, wykonać obowiązki służbowe czy zapewnić sobie rozrywkę. Jednocześnie wciąż mało osób zdaje sobie sprawę jak dużo danych nie jest anonimowych w Internecie. A czy Ty wiesz jak dużo wie o Tobie Google? Z naszym artykułem na pewno uzupełnisz wiedzę.
Żyjemy w świecie wszechobecnej technologii. Jesteśmy otoczeni urządzeniami z każdej strony – telefony towarzyszą nam gdziekolwiek pójdziemy, w pracy siedzimy przed laptopami, a w domu na ekranach telewizorów i tabletów oglądamy najnowsze seriale Netflixa…
Więcej dowiesz się u źródła >Kampanie drip e-mail. Jak to działa i kiedy je zastosować?
Czy eksperymentowałeś z automatyzacją poczty e-mail? Automatyzacja wysyłki maili, zwana również jako kampanie drip e-mail (drip e-mail marketing), są niezwykle skutecznym sposobem dotarcia do klientów i potencjalnych klientów poprzez pocztę e-mail. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak (i dlaczego) rozpocząć własną kampanię e-mail marketingową.
Czym są kampanie drip e-mail?
Kampanie drip e-mail dokładnie to samo, co automatyczne kampanie e-mailowe, autorespondery, cykliczna wysyłka maili itp. Wszystkie oznaczają to samo. Kampania drip e-mailowa to seria wiadomości e-maili wysyłanych automatycznie według ustalonego harmonogramu i tematyki. Możliwe jest ustalenie różnych wariantów wysyłki w zależności od użytkownika (na zasadzie: jeśli sytuacja A to wysyłamy wiadomość B, jeśli sytuacja C, to wysyłamy wiadomość D). Wiadomości drip e-mail są wywoływane przez działania podejmowane przez użytkownika, niezależnie od tego, czy ma on subskrybować bloga, dokonać zakupu w witrynie, zarejestrować się na wydarzenie, pobrać ebook itp…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ KAMPANII E-MAIL MARKETINGOWYCH?
E-mail marketing nie umarł – wręcz przeciwnie – ma się całkiem dobrze. Wystarczy spojrzeć na nasze prywatne skrzynki mailowe – codziennie dostajemy dziesiątki wiadomości. Z punktu widzenia marketera nie jest to wymarzona sytuacja, ponieważ wraz z rozwojem rynku i technologii, trzeba wykazywać się coraz większą kreatywnością, aby przekonać odbiorcę do otworzenia maila, a potem zachęcić w nim do działania.
Zaprojektuj idealny e-mail
Ilu marketerów, tyle różnych szkół prowadzenia kampanii e-mail marketingowych. Powodem tego jest zróżnicowanie baz odbiorców. Każda osoba jest inna, inaczej reaguje na bodźce, ma różne potrzeby i aspiracje. Kluczem do sukcesu jest znalezienie optymalnego rozwiązania na porozumienie się z odbiorcami komunikatu promocyjnego, a to można osiągnąć tylko i wyłącznie przez regularne testowanie prowadzonych kampanii. Czego można nauczyć się podczas tych prób?…
Więcej dowiesz się u źródła >