Blog przestał być kanałem wyłącznie związanym z prowadzeniem osobistego dziennika. Dla wielu blogerów stał się źródłem dochodu, a dla wielu firm jednym z narzędzi content marketingu, działań SEO czy sposób na budowanie marki. Jeśli masz bloga – warto wiedzieć jak z niego skutecznie korzystać i jak go promować.
Promuj swój blog
Może się to wydawać oczywiste, ale zaskakująco wielu autorów blogów – niezależnie czy to indywidualni blogerzy czy przedstawiciele firm, które mają blogi, nie chwalą się swoim dziełem. To nie znaczy, że trzeba wszystkich spamować, ale można informować, że się ma bloga.
- na swoim profilu/fanpage na Facebooku
- na profilach na innych stronach (Twitter, Linkedin itd.)
- w stopce maila
- w podpisach na forach
- w Twoim bio (tak jak u mnie)
- w różnych podpisach i opisach w sieci (np. w opisach filmów na YouTube, w prezentacjach na Slideshare czy Prezi itp.)
- tworząc about.me
- na stronie internetowej
Masz bloga to się nim pochwal. Po prostu.
Uczestnicz w wydarzeniach dla blogerów
To może się wydawać idiotyczne, ale zdecydowanie znajomości pomagają w świecie blogerów. Dzięki udziałom w konferencjach i spotkaniach nie tylko możesz się czegoś dowiedzieć, ale również poznasz konkretnych blogerów. To dobra baza do potencjalnych współprac, partnerstw czy po prostu wzajemnego wspierania się. Chociaż blogom firmowym w tej sytuacji trochę gorzej, nikt nie mówi, że w ich przypadku to nie zadziała.
I pamiętaj – wiem, że wydaje Ci się, że WSZYSCY wiedzą jakiego bloga prowadzisz, ale przedstawianie się nie jest obciachem. Powiedz kim jesteś i skąd – to na pewno Ci nie zaszkodzi.
Zadbaj o SEO
Zainstaluj odpowiednią wtyczkę wspierającą pozycjonowanie, stwórz mapę strony, dodaj ją do wyszukiwarek przy pomocy np Google Webmaster Tool czy Bing Webmaster tool. Dodaj swój blog do odpowiednich katalogów – tu nie chodzi o ilość, ale o to, żeby miało to sens.
więcej na: http://czaplicka.eu