Content marketing – jak wychodzić poza schemat?
Czy Ty też, myśląc o content marketingu, myślisz o artykule w zasięgowym serwisie tematycznym lub wpisie na popularnym blogu? Dobra wiadomość jest taka, że myślisz podobnie jak większość marketerów. Niestety, wiąże się to z tym, że konkurencyjnych treści, zwłaszcza we wspomnianych formatach, z roku na rok przybywa. Właśnie teraz jest więc moment, by zaplanować swoje działania trochę inaczej.
Wychodzenie poza schemat nie zawsze musi oznaczać wybór najbardziej nowatorskich narzędzi. Nie musisz od razu inwestować w drogie rozwiązania VR. Czasami wystarczy inne podejście do dobrze znanych formatów i takie ich wykorzystanie, by docierały do możliwie najszerszej grupy odbiorców…
Czytaj więcej na: https://sprawnymarketing.pl
Agencja content marketingowa – czym się kierować, żeby wybrać najlepszą?
Na rynku marketingowym pojawia się coraz większa liczba firm specjalizujących się w content marketingu. Nie bez powodu. Potrzeba tworzenia wartościowych, angażujących i unikalnych treści jest bardzo duża.
Firmy, niezależnie od charakteru działalności, potrzebują materiału, by zapełnić strony internetowe, katalogi, blogi eksperckie czy też newslettery. Finanse, nieruchomości, aranżacja wnętrz, kosmetyka, meblarstwo. Każdy sektor wymaga odpowiedniego podejścia do przygotowania artykułów, opisów produktu czy poradników, jednak nie każdy z nich posiada sposobność, żeby redagować treści wewnątrz swoich firm. Z pomocą może przyjść dobra i zaufana agencja content marketingowa. Jak ją wybrać?…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Jaka jest widoczność reklam w Internecie?
O tym jak efektywna jest reklama w sieci świadczy to, jak bardzo jest ona widoczna dla internautów. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Gemius, we wrześniu 2017 roku wyemitowano polskim użytkownikom sieci więcej niż 30 miliardów reklam, co na osobę daje około 1,3 tysiąca komunikatów sponsorowanych. Ile z nich rzeczywiście trafiło do użytkowników i zostało przez nich obejrzanych?
Viewability – kluczowy wskaźnik efektywności reklam on-line
Badanie przeprowadzone przez Gemius miało na celu sprawdzenie, jak wysoki wskaźnik widoczności (viewability) mają reklamy emitowane w sieci – składa się na niego zarówno to, czy materiał sponsorowany miał szansę być zauważony przez użytkowników (zatem czy znalazł się w ich polu widzenia) oraz to, jak długo mieli oni z nim kontakt…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
Czy wystarczy być znanym, aby odcinać kupony ze wzrostu sprzedaży?
Już nie wystarczy być tylko znanym, należy być także polecanym. Ustne polecenia to dopiero początek. Kiedyś, aby znaleźć dobrego fachowca, wystarczyło zapytać rodzinę, przyjaciół o sposób rozwiązania podobnego problemu. Teraz, nawet jeśli mamy z polecenia firmę Pana Kazika, to zanim zadzwonimy i powiemy, że dostaliśmy kontakt po znajomości, często szukamy potwierdzenia w Internecie.
Być może znajdziemy korzystniejszą ofertę i będziemy mogli się pochwalić, że udało się nam lepiej rozwiązać ten problem. W dalszym ciągu rodzinę i znajomych uważamy za najbardziej wiarygodne źródła informacji, aczkolwiek gdy rozważamy poważniejsze wydatki, to w sieci internetowej szukamy dodatkowych inspiracji. Żyjemy już nie tylko w ścisłych relacjach z rodziną, ale w szeroko rozumianej społeczności…
Czytaj więcej na: https://dailyweb.pl
Reklama pop up przyjazna SEO i użytkownikom
Pop up to reklama na stronach internetowych w formie wyskakującego okna, pojawiająca się przed witryną i zakrywająca częściowo lub nawet w całości jej treść. W ten sposób ma odciągnąć na chwilę uwagę użytkownika od docelowego contentu na stronie i zainteresować przekazem reklamowym.
Największą popularnością reklamy pop up cieszyły się pod koniec lat 90. i na początku 2000 roku, jednak tylko ze strony posiadaczy witryn www. Wykorzystywane w agresywny sposób szybko stały się kontrowersyjnym tematem wśród użytkowników, którzy w odpowiedzi na irytujące reklamy sięgnęli po pierwsze programy do ich blokowania. Mimo negatywnych skojarzeń z początków ich stosowania, reklam pop up używa się do dzisiaj, jednak w sposób bardziej przemyślany, bo jak wskazują badania, ich współczynnik konwersji może sięgać nawet około 9%…
Czytaj więcej na: https://www.eactive.pl
11 błędów, które nagminnie popełniają copywriterzy
Jak zostać naprawdę dobrym copywriterem? To pytanie zadał sobie na pewno niejeden adept sztuki pisania tekstów. Na rynku ukazało się naprawdę wiele na ten temat. Teoretycznie zatem wiemy prawie wszystko o copywritingu, praktycznie – nadal popełniamy te same błędy. W tym tekście zbieram ich aż 11.
#1 Rzucanie zaklęć
Zaklęcia to zwroty, których używają wszyscy i wszędzie. Ich cechą charakterystyczną jest to, że ładnie brzmią, są pięknymi (ale pustymi) obietnicami i najczęściej nie znaczą NIC. Przykładami zaklęć są frazy, które można przeczytać na niemal każdej firmowej stronie…
Czytaj więcej na: https://sprawnymarketing.pl
Spadające zasięgi Facebooka. Jak pomóc swojej marce?
Mówi się, że w życiu pewne są tylko dwie rzeczy: śmierć i podatki. Marketerzy dodadzą do tego pewnie jeszcze spadające zasięgi na Facebooku. I nie ma się co przesadnie tym denerwować, tak po prostu już działa algorytm Fejsa, czyli sławetny Edge Rank.
Ale to nie znaczy, że nic z tym nie możesz zrobić. I wcale nie chodzi o płacenie za reklamę.
Niby niczego nie zaniedbujesz. Sumiennie przygotowujesz harmonogram postów, starasz się, aby informacje były różnorodne zarówno w formie, jak i treści, dajesz całkiem wartościowy content, jesteś regularny, zwracasz uwagę na godziny publikacji wpisów. Początkowo grono fanów rośnie, jesteś zadowolony, że profil Twojej firmy lub produktu fajnie się rozwija.
Aż tu nagle zasięg organiczny (liczba osób, którym FB wyświetla post da darmo) wyraźnie hamuje. Niby robisz to samo co dotychczas, ale posty „wykręcają” zasięgi nawet dużo poniżej liczby osób obserwujących profil…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Przemawiasz do swoich odbiorców, czy rozmawiasz z nimi?
Celem każdego webinaru jest nawiązanie kontaktu z publicznością. Ma on wzmocnić pozycję marki, zwiększyć zaangażowanie odbiorców oraz podnieść wyniki sprzedażowe. Nie jest to jednak rzecz łatwa do osiągnięcia, zwłaszcza jeżeli w swoich webinarach koncentrujesz się na mówieniu, a nie na rozmowie.
Celem każdego webinaru jest nawiązanie kontaktu z publicznością. Ma on wzmocnić pozycję marki, zwiększyć zaangażowanie odbiorców oraz podnieść wyniki sprzedażowe. Nie jest to jednak rzecz łatwa do osiągnięcia, zwłaszcza jeżeli w swoich webinarach koncentrujesz się na mówieniu, a nie na rozmowie.
Czym różni się mówienie od rozmowy
Pomiędzy mówieniem do kogoś, a rozmawianiem z nim istnieje spora różnica. Słownik języka polskiego definiuje rozmowę jako „wzajemną wymianę myśli za pomocą słów”…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
9 błędów, które firmy popełniają w trakcie ekspansji
Każda firma pragnie się rozwijać, zwiększać przychody i zdobywać nowe rynki. W trakcie dynamicznego rozwoju przedsiębiorcy popełniają jednak wiele błędów. Portal Smallbiztrends.com przedstawił 9 błędów, które popełniają firmy w trakcie ich ekspansji.
Brak zrozumienia klienta
Największym z popełnianych błędów jest brak zrozumienia swoich dotychczasowych klientów. Jest to bardzo ważne, aby ich obserwować i skupić się na nich. Dopiero w momencie, gdy w pełni poznamy naszych klientów, możemy rozszerzać swoją działalność o dalsze segmenty rynku…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl