Online kupuje już zdecydowana większość Polaków. Na temat aktywności e-konsumentów powstał właśnie nowy raport
Powstało siódme wydanie raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Ponad 200-stronicowe dzieło jest źródłem kompleksowej wiedzy na temat polskiego rynku e-handlu, postaw zakupowych konsumentów oraz popularności sklepów e-commerce w różnych kategoriach produktowych.
Odsetek internautów kupujących online rośnie z roku na rok coraz bardziej dynamicznie. W 2019 jest to już 62% internautów – o 6 p.p. więcej niż jeszcze rok temu (56% w 2018, dwa lata temu było to 54%). Trochę wolniejszy wzrost zanotowały zakupy w sklepach zagranicznych – dziś kupuje tak 26% internautów – o 3. p.p. więcej niż rok temu (23% w 2018 r. i 16% w 2017 r.)…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak nakłonić klienta do kolejnych zakupów? – 16 sposobów
Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że właścicieli sklepów internetowych nie zadowalają pojedyncze transakcje.Chcą oni możliwie najczęściej nakłonić klienta do kolejnych zakupów.
Pojawia się jednak pytanie – jak tego dokonać, jeżeli w e-commerce istnieje tak ogromna konkurencja, która z każdym kolejnym miesiącem rośnie?
Jest na to dość sporo sposobów. Oczywiście nie są one w pełni uniwersalne i w przypadku niektórych biznesów nie przyniosą większego skutku. Mimo wszystko warto wypróbować większość z nich – być może coś „chwyci” w Twoim sklepie internetowym.
Zapoznaj się z naszą listą aż 16 metod na to, by nakłonić klienta do kolejnych zakupów…
Więcej dowiesz się u źródła >>Eksperci są zgodni – e-commerce w Polsce się rozwija
Do czego się odnieść, aby ocenić rozwój e-commerce w Polsce? Dobrym sposobem jest przeanalizowanie sytuacji polskiego rynku magazynowego. Tak właśnie postąpiła firma Cushman & Wakefield, przygotowując raport „Jak ugryźć e-commerce w magazynie?”.
Na czym polegało badanie?
Cushman & Wakefield to międzynarodowa firma doradcza związana z rynkiem finansowym, nieruchomościami oraz handlem. Omawiane tutaj badanie dotyczy rynku powierzchni logistycznych, które są wykorzystywane do obsługi handlu elektronicznego w Polsce…
Więcej dowiesz się u źródła >>E-commerce w Europie 2019: najważniejsze dane
Jakie kraje wydają najwięcej w handlu elektronicznym? Kto najmniej obawia się dokonywać zakupów przez Internet? Jaki jest odsetek kupujących w sieci w poszczególnych krajach? Na te i inne pytania odpowiada opublikowany niedawno raport European Ecommerce Report 2019.
Czym jest raport?
European Ecommerce Report 2019 zawiera obszerny opis stanu handlu elektronicznego w Europie. Raport ten został stworzony przez Ecommerce Operations for Ecommerce Europe i EuroCommerce na podstawie dokładnie dobranych danych. Zebrane w ten sposób informacje mają pomóc krajowym i zagranicznym sprzedawcom detalicznym ocenić potencjał handlowy w Europie…
Więcej dowiesz się u źródła >>8 RZECZY, KTÓRE WARTO MIERZYĆ W SKLEPIE INTERNETOWYM
Jeśli biegasz albo uprawiasz inny rodzaj sportu, na pewno dopadła Cię (albo wkrótce dopadnie) mania mierzenia wszystkiego, co się da. Mierzymy, ile kilometrów przebiegliśmy. Sprawdzamy, jak szybko. Porównujemy z wynikami z zeszłego tygodnia. Cieszymy się z postępów lub wkurzamy, że nie udaje nam się utrzymać formy sprzed miesiąca.
Ba, nawet jeśli nie biegasz, być może masz opaskę, która mierzy kroki. I może, tak jak ja, zacząłeś bardziej starać się, żeby każdego wieczoru zobaczyć tam wynik 8 tysięcy kroków. Czy 10 tysięcy…
Więcej dowiesz się u źródła >>26 narzędzi SEO dla e-commerce managerów
Jeśli jesteś e-commerce managerem, musisz mieć ciągle na uwadze wiele spraw. Zależy Ci na jak najlepszych wynikach i efektywności. Do tak odpowiedzialnych zadań potrzebne Ci są oczywiście odpowiednie narzędzia.
Oczywiste jest, że nie masz czasu przetestować ich wszystkich. W tym artykule znajdziesz dlatego 26 sprawdzonych narzędzi SEO, które na pewno przydadzą Ci się w pracy…
Więcej dowiesz się u źródła >>Techniki sprzedaży cross selling i up selling — przepisem na wzrost zysków
Stosując takie techniki sprzedaży, jak cross selling i up selling, możesz skutecznie zwiększyć dochody w twoich sklepie internetowym. Najważniejsze jest po prostu zrozumienie pewnych mechanizmów i ich prawidłowe wdrożenie. Poznaj niezawodne sposoby na to, aby złapać wiatr w żagle i wnieść swój sklep internetowy na wyższy poziom.
Cross selling — co to?
Cross selling jest techniką ściśle związaną z ideą sprzedaży powiązanej. Zgodnie z tą zasadą klient otrzymuje możliwość zakupienia dóbr komplementarnych, czyli uzupełniających względem wybranego produktu lub też usługi. Z roku na rok coraz popularniejsze staje się wykorzystywanie technik związanych z cross sellingiem, gdyż pozwalają zwiększyć dochody biznesów internetowych. Poza tym wszystko to odbywa się bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z poszukiwaniem klienta…
Więcej dowiesz się u źródła >>Co dziesiąty sklep internetowy wprowadza klientów w błąd
Naukowcy z Princeton przeanalizowali techniki, jakimi posługują się właściciele sklepów internetowych, aby zatrzymać klienta. Okazuje się, że często sprzedawcy wprowadzają w błąd i używają niezbyt uczciwych technik, aby klient kupił dany produkt. A wszystko po to, aby zwiększyć sprzedaż.
W badaniu sprawdzonych zostało łącznie 11 tysięcy sklepów internetowych. Okazuje się, że bardziej popularne serwisy częściej korzystały z różnego rodzaju sztuczek, aby klient jednak zostawił im pieniądze. Łącznie zidentyfikowano 1818 takich przypadków w 12540 anglojęzycznych sklepach internetowych, co stanowi dość duży odsetek (około 11 procent)…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak zapobiec pierwszej niehandlowej niedzieli w e-commerce?
Internetowi sprzedawcy w najbliższych miesiącach będą musieli się zmierzyć z nie lada wyzwaniem. We wrześniu 2019 r. w życie wejdą regulacyjne standardy techniczne (RTS) będące częścią unijnej dyrektywy w sprawie usług płatniczych, PSD2. Wielu internetowych sprzedawców nie jest nawet świadoma zmian, jakie mają nadejść oraz jaki mogą one mieć wpływ na doświadczenie zakupowe ich klientów. Nowe regulacje wchodzą w życie w sobotę, 14 września – co zatem detaliści powinni wiedzieć, aby niedziela 15 września nie okazała się pierwszą niehandlową niedzielą dla płacących kartą online?
Wyzwaniem dla sprzedawców będzie zwiększenie bezpieczeństwa płatności kartą w internecie (co jest wymagane przez nowe przepisy), przy jednoczesnym utrzymaniu wygody użytkownika. Dla niego przyjemnym ma być czas zakupów, natomiast jeśli chodzi o płatność, powinna ona być szybka, prosta, bezpieczna i bezproblemowa. Powinna taka pozostać, nawet jeśli uwierzytelnienie, zgodnie z nowymi unijnymi regulacjami, powinno się składać z dwóch elementów – czegoś co wiemy (np. hasło), co mamy (np. token) lub kim jesteśmy (np. odcisk palca)…
Więcej dowiesz się u źródła >>Niedostępne produkty w e-commerce? 7 rozwiązań na potrzeby SEO oraz UX
Ruch organiczny w sklepach e-commerce jest kluczowym czynnikiem wpływającym na generowanie zysków. Każdy sprzedawca jednak musi radzić sobie także z wyzwaniem, jakim są niedostępne produkty. To, jak podejdziesz do tego zadania, w dużym stopniu wpłynie właśnie na ruch, a co za tym idzie konwersje oraz zyski.
Przeprowadzone w 2015 roku badanie Global Out of Stock Crisis wykazało, że…
Więcej dowiesz się u źródła >>Ochrona własności intelektualnej w e-commerce – jak postępować na nowoczesnym rynku, aby uzyskać przewagę nad konkurencją
Wielu przedsiębiorców uczestniczących w dzisiejszym wirtualnym obrocie towarami i usługami – zarówno ci, którzy stawiają w nim swoje pierwsze kroki, jak i ci, którzy są w nim obecni od lat – bezsprzecznie na którymś z etapów swojej działalność spotykają się z pojęciem własności intelektualnej.
Jednakże nie każdy z nich potrafi odpowiedzieć sobie na pytanie – czym właściwie jest własność intelektualna i jej ochrona w kontekście e-commerce? Odpowiedź na tak postawione pytanie na pewno nie jest łatwa, prosta i jednoznaczna…
Więcej dowiesz się u źródła >>