Czy pozycjonowanie dalej ma sens?
Nie. Takie pozycjonowanie stron, jakie znajdziemy w większości polskich strategii online marketingowych, nie ma już sensu. Działania SEO, wyrwane z kontekstu całej strategii, pozbawione logicznego ciągu wynikających z siebie po kolei zdarzeń, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. To tylko przepalanie budżetu marketingowego i dodatkowe koszty dla firmy.
Plan pozycjonowania strony powinien krok po kroku prowadzić Cię do zwiększenia widoczności i ruchu organicznego, a w efekcie do większej ilości konwersji i wyższej sprzedaży. Nowoczesne SEO wymaga jednak kompleksowych działań i kompetencji, a także unikania najpopularniejszych błędów w pozycjonowaniu stron i sklepów online. Wtedy rzeczywiście inwestycja w SEO przyniesie wysoką stopę zwrotu i realne korzyści dla Twojego biznesu. Co robić, aby pozycjonowanie miało sens?…
Więcej dowiesz się u źródła >SEO przepisem na sukces, czyli 5 powodów, dlaczego warto pozycjonować stronę w Google
Jakie zalety ma SEO i dlaczego warto pozycjonować swoją stronę w Google?
Pozycjonowanie, inaczej SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod wyszukiwarkę internetową, to wszystkie działania (zarówno on-site – na stronie, jak i off-site – poza nią) mające na celu zwiększenie widoczności Twojej witryny w Google, a co za tym idzie, ruchu na niej…
Więcej dowiesz się u źródła >Skąd brać tematy na bloga firmowego? 7 narzędzi, które Ci w tym pomogą
Masz blog firmowy i chcesz tworzyć treści, które zainteresują internautów? Tylko skąd masz wiedzieć, czy dany content odpowiada na ich potrzeby? Do oceny możesz wykorzystać liczne narzędzia, dzięki którym sprawdzisz, czego użytkownicy Google szukają w sieci. Pomogą Ci one również upewnić się, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem na stronach konkurencji.
Skąd brać tematy na bloga? 7 przydatnych narzędzi
Zastanawiasz się, jakie artykuły przyciągną uwagę internautów? Chcesz zainteresować ich swoją ofertą, ale nie wiesz, skąd wziąć tematy na bloga? Doskonale znasz swój biznes, więc na pewno masz pojęcie o tym, jakie pytania nurtują potencjalnych klientów. Możesz rozwiać ich wszystkie wątpliwości na swoim blogu…
Więcej dowiesz się u źródła >Mapa witryny – czym jest, jak i po co się ją tworzy?
Mapa strony jest pojęciem, które powinno być znane każdemu posiadaczowi własnej strony internetowej. Jeśli masz zatem firmową witrynę lub sklep internetowy, lecz nie słyszałeś jeszcze o mapie strony czy też pliku sitemap, to koniecznie powinieneś zapoznać się z poniższymi informacjami, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy.
Rozpocznijmy od podstaw, czyli wyjaśnienia, o czym tak naprawdę mowa. Najogólniej mówiąc, mapa strony jest czymś analogicznym do spisu treści w książce. Tworzy się ją przeważnie w formie pliku w formacie XML, w którym są umieszczone wszystkie adresy URL, znajdujące się w obrębie danej strony…
Więcej dowiesz się u źródła >Nagłówki w pozycjonowaniu stron www
Optymalizacja strony internetowej tak, by zajmowała wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, nie należy do najłatwiejszych zadań. W istocie ważny jest praktycznie każdy element, który może przesądzić o tym, jak strona zostanie oceniona przez algorytmy i silniki wyszukiwarki. Dziś poświęcimy nieco uwagi nagłówkom – pozornie niewielkim elementom, od których bardzo wiele zależy.
Czym są nagłówki strony internetowej?
Nagłówki to ważny element prawidłowej struktury stron www. Wyróżnia się aż 6 rodzajów nagłówków o hierarchicznej strukturze – od H1 aż po H6. Ten pierwszy – H1 – wykorzystywany jest w tekście tylko raz i oznacza tytuł strony, wpisu lub kategorii. Pozostałe to śródtytuły i nagłówki w tekście. Dzięki ich wykorzystaniu wyraźnie poprawia się czytelność i przejrzystość tekstu, co ma istotny wpływ na końcowe odczucia czytelnika podczas lektury treści na stronie (czytanie długich bloków tekstu jest bardzo uciążliwe, szczególnie na urządzeniach mobilnych) oraz poszukiwanie konkretnych informacji – niekiedy zamiast czytać całą treść preferujemy przeskoczyć do konkretnego nagłówka…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zdefiniować grupę docelową?
Jednym z najważniejszych elementów w procesie budowania własnej marki jest zdefiniowanie i poznanie jej odbiorców. Im bardziej specjalistyczna branża, tym grupa, do której chcemy dotrzeć, będzie węższa, ale też trudniejsza do określenia. Dlaczego na samym początku warto pomyśleć o swoich odbiorcach? Z tego względu, by już na starcie kierować swoją ofertę i usługi do osób, które są zainteresowane danym tematem. Jak znaleźć swoją grupę docelową spośród tak wielu użytkowników? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule!
Grupa docelowa to nic innego jak Twoi odbiorcy, czyli potencjalni klienci. Innym określeniem, z jakim możesz się spotkać, jest target. Cała strategia budowania marki powinna opierać się na potrzebach grupy docelowej. Zanim jednak przejdziesz do planowania działań marketingowych, musisz ją poznać. Możesz tworzyć świetne kreacje reklamowe, jednak gdy nie będą dopasowane do Twoich odbiorców, nie przyniosą one oczekiwanych rezultatów…
Więcej dowiesz się u źródła >Sprawdź 7 najpopularniejszych działań, poprzez które możesz reklamować się w internecie!
Reklamowanie się w internecie oraz promowanie marki jest bardzo elastyczne i daje wiele możliwości. Spora liczba sposobów reklamowania się sprawia, że często nie wiemy do końca, który typ wybrać i nie znamy dokładnie każdej formy promocji. Wiele osób nie wie również jakie opcje wybrać w ogóle nie będąc specjalistami z tej dziedziny. W tym tekście przedstawiamy siedem najpopularniejszych sposobów reklamy w internecie oraz dokładnie je prezentujemy.
Strona internetowa
Jednym z najlepszych sposobów na promowanie się w internecie jest stworzenie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Samą stronę internetową można stworzyć samodzielnie za darmo lub w cenie ok. 200 złotych w kreatorach witryn, ale wybierając takie rozwiązanie musisz mieć na uwadze to, że bez wiedzy i doświadczenia nie będzie ona w pełni profesjonalna. Możesz też zamówić witrynę w kwocie kilkuset złotych, która zostanie stworzona przez specjalistów na nasze zlecenie…
Więcej dowiesz się u źródła >Co zrobić, gdy spada współczynnik konwersji? Checklista
Konwersja to pewne działanie wykonane przez internautę – potencjalnego klienta. Działanie to jest odpowiedzią na wprowadzanie wytycznych SEO czy kampanię reklamową w Internecie. Innymi słowy z konwersją mamy do czynienia wtedy, gdy klient wykona jakąś pożądaną przez przedsiębiorstwo czynność. Do takich czynności należą m.in.:
- kliknięcie w baner reklamowy,
- wysłanie zapytania,
- wypełnienie formularza rejestracyjnego,
- zarejestrowanie się na stronie,
- zapisanie się do newslettera,
- dokonanie zakupu produktu bądź usługi…
Jak mierzyć efektywność kampanii reklamowych?
W obecnych czasach narzędzia marketingu pozwalają mierzyć dosłownie wszystko, co jest niewątpliwie bardzo dużą przewagą Internetu nad znanymi już i tradycyjnymi formami przekazu. Będąc marketerem zdajesz sobie sprawę z tego, jaką wartość ma koszyk danego klienta, do którego dotarłeś z przekazem.
Reklama internetowa powinna być postrzegana jako inwestycja, a nie koszt. To nie sztuka dla sztuki. Inwestycja powinna się zwrócić i wygenerować dodatkowe zyski w określonym czasie. Zdecydowana większość marketerów ucieka od prasy oraz telewizji i zaczyna systematycznie przenosić budżety reklamowe do sieci. Dlaczego tak się dzieje?…
Więcej dowiesz się u źródła >Ile kosztuje reklama w Google Ads? Przykłady 2021 [wideo]
Ile kosztuje reklama w Google Ads? To pytanie, które słyszę najczęściej. W tym wpisie przybliżę ile kosztuje reklama w Google Ads i od czego to zależy. Pokażę też konkretne i aktualne przykłady oraz kwoty. Zapraszam do czytania oraz obejrzenia wideo.
Najczęstszym pytaniem jakie słyszę od osób rozpoczynających przygodę z marketingiem internetowym jest “Ile kosztuje reklama w Google Ads?” I jest to oczywiście bardzo dobre pytanie. Bo jak w ogóle działa reklama w Google Ads jeżeli chodzi o wydatki?…
https://youtu.be/QU4T6jf50hk
Więcej dowiesz się u źródła >7 rzeczy, które możesz zrobić, aby przyspieszyć Twoją stronę WordPress
Czy wiesz, ile sekund wynosi obecnie granica ładowania, po której połowa użytkowników traci cierpliwość i opuszcza stronę? Trzy sekundy. Dodaj do tego jeszcze dwie, a ze strony wyjdzie ponad 80% osób. Dlaczego tak się dzieje? Ot, znak czasów. W dobie instant-wszystkiego: od jedzenia, po informację, formaty i prędkość Internetu, nasza cierpliwość niesamowicie się pogorszyła. Zapomnij o tym, że do końca bardziej rozbudowanego artykułu dotrze więcej niż garstka osób. Dłuższy format w internecie? To nie działa. Bullet pointy, minuta filmu, kolorowe wykresy – tak teraz, chcąc nie chcąc, przyswajamy informacje. Jeśli więc kliknięcie w link nie wyświetla treści w moment – dotykamy krzyżyk i scrollujemy dalej.
Przeanalizuj, ile ładuje się Twoja strona WordPress. Jeśli trwa to dłużej niż 1-2 sekundy – masz problem. Poniżej wskażę Ci, jak możesz się z nim uporać. Idąc w zgodzie z przytoczonymi na wstępie tezami – zrobię to w krótkich punktach, żeby w ogóle ktoś to przeczytał…
Więcej dowiesz się u źródła >