Czym jest kanibalizacja słów kluczowych?
Czy wiesz, że najczęściej wybieranym polskim imieniem dla nowo narodzonych dzieci w 2018 oraz 2019 roku był Antoni? Za kilka dobrych lat, każdy z nich będzie uczęszczał do szkoły podstawowej i na pewno usłyszy budzące zgrozę każdego ucznia słowa „dzisiaj do odpowiedzi zapraszam Antoniego”. Jak myślicie, który z nich wstanie do odpowiedzi? Spuszczając głowę w dół – pewnie nikt. Z racji tego, że będzie ich w klasie prawdopodobnie kilku – ciężko będzie wskazać tego odpowiedniego (chyba, że zostanie wskazany po nazwisku lub numerku w dzienniku). Dlaczego przytoczyłem ten przykład w niniejszym wpisie? Ponieważ ma dużo wspólnego z SEO, a dokładniej z kanibalizacją słów kluczowych.
Co to jest kanibalizacjia słów kluczowych?
Określenie „kanibalizacja” wydaje się bardzo przerażające, jeśli weźmiemy pod uwagę jego pierwotne znaczenie. W niniejszym wpisie omówię jego SEO’wą wersję. Z kanibalizacją słów kluczowych mamy do czynienia wtedy, kiedy więcej niż jedna podstrona w serwisie zostanie zoptymalizowana pod to samo słowo kluczowe i ma zbliżone treści do innej. Wtedy, w wynikach organicznych na wskazane słowo kluczowe rotuje kilka różnych adresów URL, ponieważ Google chce wyświetlić najbardziej odpowiednią podstronę dopasowaną pod zapytanie użytkownika w SERP’ach. Sytuacja ta powoduje, że dwie lub więcej podstron z ten samej domeny stanowią dla siebie konkurencję i wzajemnie „zjadają się” w walce o pozycje w wynikach wyszukiwania. To przykre!…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak budować strategię content marketingową?
Content marketing w dzisiejszych czasach jest jednym z najważniejszych elementów działań promocyjnych w internecie. Wartościowe i unikalne treści na stronie www stanowią doskonały sposób na zwiększanie widoczności witryny i ruchu na stronie.
Najczęstszą formą content marketingu, jaką można spotkać na stronach internetowych stanowią:
- blogi zawierające przydatną wiedzę,
- poradniki i sekcje FAQ,
- podcasty, filmy, infografiki…
Dlaczego strona nagle znika z wyników wyszukiwania? Najczęstsze błędy popełniane przez developerów
Jesteś zaangażowany w prowadzenie swojej strony WWW. Poświęcasz jej mnóstwo czasu, dodajesz wartościowe treści, a nagle okazuje się, że serwis w ogóle nie jest widoczny w Google. Być może w pierwszej chwili uznasz, że jest to kara od wyszukiwarki, która usunęła Twoją witrynę z indeksu. Na pocieszenie napiszę Ci, że tak dzieje się rzadko. Problem natomiast może wynikać z błędu popełnionego przez developera.
Żeby zauważyć, że Twój serwis zniknął z wyników wyszukiwania, najpierw musisz wiedzieć, jak to zweryfikować. Nawet jeśli po wpisaniu danej frazy strona nie wyświetla się w SERPach, nie musi to oznaczać, że jest wyindeksowana. Być może z pewnych powodów algorytmy Google obniżyły widoczność witryny, ale dalej biorą ją pod uwagę, choć nie pokazuje się ona na wysokich pozycjach. Najprostszym sposobem na sprawdzenie indeksacji jest wysłanie do wyszukiwarki następującego zapytania: site:adresstrony.pl…
Więcej dowiesz się u źródła >Błąd 404 – jak zidentyfikować niedziałające podstrony w serwisie?
Błąd 404 jest jednym z najpopularniejszych błędów pojawiających się w witrynach internetowych. Oznacza, że szukana strona nie została odnaleziona, w związku z tym jest ona niedostępna zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Jakie niesie to konsekwencje? Jak wyszukać błędy 404 na stronie oraz jak się ich pozbyć? O tym w dalszej części wpisu.
Czym jest błąd 404?
Komunikat o błędzie 404 pojawia się w sytuacji, gdy zasób, do którego użytkownik chce uzyskać dostęp, nie istnieje. Problem ten szczególnie często spotykany jest w e-commerce. Przykładem jest kliknięcie w interesujący nas produkt w sklepie internetowym, po czym zamiast wyświetlenia szczegółowych informacji o nim pojawia się komunikat, że strona nie została odnaleziona. Z technicznego punktu widzenia błąd 404 to kod odpowiedzi http, który oznacza, że przeglądarka jest w stanie nawiązać połączenie z serwerem, natomiast serwer nie może odnaleźć żądanego zasobu i wyświetlić użytkownikowi jego zawartości…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak napisać dobry wpis na bloga? Porady dla firmowych blogerów
Rozpoczynasz przygodę z prowadzeniem bloga firmowego? A może chcesz, aby zaniedbany dotąd blog znów tętnił interesującymi treściami i stał się wsparciem dla Twoich firmowych działań? Tak czy inaczej, przyda Ci się uniwersalna wiedza na temat tego, jak podejść do wpisów blogowych, aby przyciągały uwagę czytelników i poprawiały widoczność w wyszukiwarce Google. Nie traćmy zatem Twojego cennego czasu i przejdźmy do właściwej części artykułu.
Blog firmowy – czy na pewno jest Ci potrzebny?
Content marketing w ostatnich latach zyskał niesamowity rozgłos. Zawdzięcza go m.in. wyszukiwarce Google, która wraz z aktualizacją algorytmu Google Panda diametralnie zmieniła podejście do treści publikowanych w internecie. Od tego momentu przestała liczyć się ilość, a znaczenia nabrała jakość tekstów. Blog firmowy to szczególny rodzaj contentu. Wiele firm (pewnie także za namową specjalistów SEO) decyduje się na stworzenie na swojej stronie miejsca, gdzie publikowane są artykuły blogowe. Jednak nie każdy blog ma szansę na to, aby przyciągnąć uwagę klientów. Żeby tak się stało, w tworzenie treści trzeba włożyć wiele pracy i zaangażowania. Ale to naprawdę się opłaca!…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy kolorystyka strony może wpływać na pozycje w wyszukiwarce i konwersje?
Jakiś czas temu osoby zarządzające mniejszymi i większymi sklepami zaczęły dostrzegać powiązanie między odpowiednią prezentacją produktów, a wzrostem lub spadkiem ich sprzedaży. Znaczenie ma nie tylko wysokość, na której prezentuje się ofertę danego producenta, ale również odpowiednie oświetlenie produktu czy umiejscowienie danego regału.
Dotyczy to chemii, żywności czy książek. W niektórych księgarniach wydawcy wręcz płacą za umieszczenie książki w odpowiednim miejscu! Nie inaczej jest w przestrzeni internetowej – na ocenę strony przez użytkowników znacząco wpływa jej kolorystyka i design. Jak te elementy mogą wpływać na pozycję witryny w wyszukiwarce i generowane konwersje?…
Więcej dowiesz się u źródła >Fakty i mity na temat e-mail marketingu
Z każdej strony otaczają Cię informacje na temat e-mail marketingu? Rady, które otrzymujesz, warto zweryfikować. Tym razem Rocket Media wychodzi naprzeciw – wszystko masz podane, jak na tacy. Sprawdziłam, co jest prawdą, a co mitem.
Być może kojarzysz, z mojego wpisu o błędach w e-commerce, że jestem zwolenniczką małych kroków i sukcesywnych zmian. Z pewnością zastosuję to jeszcze nie raz w e-mail marketingu! Czasem wystarczy bardziej zaokrąglić rogi buttona CTA, aby zwiększyć przejście na stronę docelową. Nie działa? Przetestuj dwa różne zwroty-wezwania. Przejrzyj także nasz poradnik dla początkujących – może znajdziesz tam rozwiązanie dla siebie?
Na tym nie koniec. Jeśli wysłałeś już kilka mailingów, przeprowadź analizę. Każde, nawet podstawowe narzędzie do wysyłania maili, gromadzi statystyki na temat Twojej kampanii. Jeszcze nie wiesz, jaka skarbnica wiedzy przed Tobą. E-mail, w którym tytuł wiadomości jest chwytliwy, ale użytkownicy nie dokonują kliknięć? Czy taki, w którym mimo małej ilości otwarć CTR jest wysoki? Połącz ze sobą dające pożądany efekt elementy, a osiągniesz idealny przepis na mailing…
Więcej dowiesz się u źródła >Linki zwrotne z Wikipedii nie działają?
Ciekawy wpis na temat linków z Wikipedii umieścił ostatnio na forum reddit.com John Mueller. Przedstawiciel Google napisał, że dodawanie linków do Wikipedii nie ma wartości dla SEO i nie przyczyni się do skutecznego pozycjonowania witryny. Zdaniem Johna Muellera tego rodzaju działania to niepotrzebna strata czasu i dodatkowa praca dla opiekunów Wikipedii, którzy usuwają nieodpowiednie linki. Sugeruje on, że lepszym rozwiązaniem będzie zaplanowanie innych działań, które w dłuższej perspektywie przyniosą lepsze korzyści. Czy specjaliści SEO wezmą pod uwagę wypowiedź Johna Muellera?
Wikipedia to internetowa encyklopedia, która powstała w 2001 r. Na przestrzeni lat zdobyła dużą popularność. Wyróżnia ją to, że działa zgodnie z zasadą otwartej treści, a więc każdy użytkownik może dodawać i edytować wpisy pojawiające się w encyklopedii. W 2015 r…
Więcej dowiesz się u źródła >Bezpieczne pozycjonowanie stron – jak to robić?
Wiele osób obawia się, czy pozycjonowanie jest na pewno bezpieczne, czy kolejny update algorytmu Google, nie wywali ich strony z wyników wyszukiwań i nie stracą wszystkiego, co przez lata budowali.
Google “uwala” za spamowanie poprzez np.: kopiowane, czy przeoptymalizowanie treści, pozyskiwanie nienaturalnych linków… w zasadzie za wszystko to, co uznaje za nienaturalne. Ma pomóc w dostarczaniu ludziom najlepszych odpowiedzi na ich zapytania…
Więcej dowiesz się u źródła >10 darmowych narzędzi Google dla pozycjonera
Przyjęło się, że jeśli chce się pozycjonować na wysokim poziomie, należy wyposażyć się w komercyjne, nierzadko drogie narzędzia. Okazuje się jednak, że Google ma do zaproponowania sporo pomocnych rozwiązań. Co więcej, są to narzędzia Google do pozycjonowania, za które nie trzeba płacić „złamanego grosza”. Oto zestawienie 10 najbardziej godnych uwagi.
#1 Google Docs
Odkąd pojawiło się Google Docs, wiele osób zrezygnowało z MS Word. Nietrudno się dziwić, skoro, jeśli chodzi o darmowe narzędzie Google dla pozycjonera – akurat to daje pozycjonerom (i nie tylko), naprawdę wiele, choć uproszczonych w stosunku do MS Word możliwości. Wszystkie najważniejsze zadania związane z edycją tekstu można tutaj wykonać bez problemu, a jedną z najlepszych funkcji jest to, że na jednym i tym samym pliku może pracować wiele osób równocześnie. Istnieje również możliwość wzbogacenia tego narzędzia o dodatki…
Więcej dowiesz się u źródła >